Stationsgebouw van Lier (door Goover Models) in schaal N, WIE HEEFT INTERESSE?

Gestart door Michiel, 13 november 2014, 13:42:13 PM

Michiel

Beste N'ers,

Goover Models bracht onlangs het stationsgebouw van Lier uit in schaal H0. Ik had persoonlijk wel interesse, maar ben wel bezig in schaal N. Ik heb een nagevraagd, en David (van Goover Models) is bereid om een schaal N versie te produceren. Hoe meer klanten hoe lager de prijs. De startprijs om 1 exemplaar te produceren is ongeveer €160. Des te meer kopers, des te lager de prijs. ;-) DUS...

Wie zou het station van Lier in schaal N aankopen?

Ik weet persoonlijk niet of het type station zoals van Lier ook elders werd gebouwd. Wie weet hier meer over?






Admins, kan hier een pol van gemaakt worden? Met vb de opties "ja, ik heb interesse en zou het willen kopen", "ja, ik heb interesse, maar wacht het resultaat af", "nee, geen onmddelijke insteresse".
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Steam.N

Voorlopig ga ik niet aan een volgens station beginnen..
Nog te veel andere projecten.
Bovendien trekt me 100% eigenbouw meer aan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Jean, ik had van jou niets anders verwacht! Eigenbouw? Natuurlijk!  ;D

Ik zou wel in de verleiding zijn om dit station van Lier te kopen, maar voor een redelijke prijs. Hopelijk laten er meerdere belangstellenden hun interesse weten. Anders zal ik ook overgaan op zelfbouw.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Michiel,

Ik vrees dat het zelfbouw zal worden.  Hier ook geen interesse in.  Zelfbouw is eigen aan een Belgische N-rijder.

J_Vandereycken


Michiel

Johan, bedankt voor je reactie. Maar ik vrees dat we samen alleen blijven met onze interesse. Jammer, want ik had gehoopt dat een echt Belgische station in schaal N wel voor enige interesse zou kunnen hebben gezorgd. Ik ga gaan zelfbouwen...  ::) :o ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

just4fun

Michiel,
uw poll/vraag is alleen beperkt tot dit forum.
Hoeveel N-rijders zijn er hier? Weinig.
Hoeveel N-rijders zijn er buiten het forum? Misschien ook weinig maar wel meer dan op het forum.
Al weet ik niet hoe ge die zou kunnen bereiken.
Misschien kan David een soort inschrijving organiseren op z'n site (met de nodige reclame) en de productie wordt pas opgestart vanaf een bepaald aantal bestellingen?
Paul

Michiel

Citaat van: just4fun op 19 november 2014, 13:08:41 PM
...uw poll/vraag is alleen beperkt tot dit forum.
Hoeveel N-rijders zijn er hier? Weinig.
Hoeveel N-rijders zijn er buiten het forum? Misschien ook weinig maar wel meer dan op het forum...
Dit forum is de plek met de meeste Belgische schaal-N rijders en bouwers samen. Ik ken geen enkele andere plek waar men meer Belgische schaal-N feedback zou kunnen krijgen dan hier.

Het lijkt me aan David om te beslissen of hij per voorintekening op zijn site een model zou willen promoten om ze eventueel te produceren indien interesse. Maar in eerste instantie lijkt het me oportuun om de nieuwe Belgische FAS goederenwagen van Jim en David in het zonlicht te zetten. Daar mogen ze eens goed reklame voor maken, want toch een fantastisch initatief, niet zonder risiko. Chapeau aan deze twee heren!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

EVP

ho maar........ wacht nog altijd op mijn station schaal O ......... ;)

J_Vandereycken

Ik ben er vrijwel zeker van dat niet iedereen actief is op dit forum. Misschien is het ook nuttig de vraag te verspreiden op: http://www.n-spoorforum.nl/

Michiel

Ik heb een berichtje op het N-Spoorforum geplaatst. Ik ben benieuwd...  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Marc,

Bedankt om dit prima initiatief te plaatsen op het franstalige forum!


Michiel

Goed idee, Marc! Thanks!

Ik heb ook eens opgezocht of er niet andere stationsgebouwen waren van dit type. August Payan was de architect, en heeft een reeks stationsgebouwen ontworpen: oud-Brussel-Zuid (station Bogarden op het Roupeplein), Ronse, Wetteren en natuurlijk Lier. Jammer dat al deze station nogal sterk van elkaar afweken. De stijl is herkenbaar, maar meer niet. Jammer, want anders was dit stationsgebouw van Goover Models ook inzetbaar voor andere steden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)