Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Grote Duitse modelbouw beurs

Gestart door Jeanb, 11 november 2014, 21:24:47 PM

Jeanb

Modelbouw treinen beurs en expo in Köln

railrunner

En op 20,21,22 en 23 november is het weer hoogmis in Stuttgart voor de N-liefhebbers.  Dan is het de jaarlijkse International N-Scale Convention met gekoppelde N-banen uit de hele wereld en dit voor de 9 de keer.  Op die manier wordt er een modulebaan gemaakt van meer dan 500m lang!!!   N160 (Balegem en Erwetegem) zal Belgie vertegenwoordigen.  Naast modelbanen zijn er ook fabrikanten en handelaars aanwezig met uitsluitend N-materiaal.

Dirkh

Het is alleen een beetje ver, 500 km enkel. Dus zal ik maar wachten tot volgend jaar maart.

railrunner

Dirk,

Dat is inderdaad een beetje ver maar absoluut de moeite waard!  De tentoonstellingsruimte ligt in een grote hal vlak naast het vliegveld van Stuttgart...  Nu alleen nog een goedkope vlucht vinden van Belgie naar Stuttgart...

Kees-Jan

Citaat van: Jeanb op 11 november 2014, 21:24:47 PM
Modelbouw treinen beurs en expo in Köln

Ik ben er met m'n stand  ;).

Dirkh

Citaat van: railrunner op 11 november 2014, 22:08:21 PM
Dirk,

Dat is inderdaad een beetje ver maar absoluut de moeite waard!  De tentoonstellingsruimte ligt in een grote hal vlak naast het vliegveld van Stuttgart...  Nu alleen nog een goedkope vlucht vinden van Belgie naar Stuttgart...

De ticketjes vallen wat duur uit een 300€ is wat veel.

Peter

Dirk,

Denk dat je wat verkeerd bent.


Een 300 euro entree is wel heel duur ;) ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirkh

Citaat van: Peter op 13 november 2014, 11:04:30 AM
Dirk,

Denk dat je wat verkeerd bent.


Een 300 euro entree is wel heel duur ;) ;) ;)

Dat was wel voor het vliegtuig ticket  :) De entree heb ik zelfs nog niet bekeken, trein is ook al geen optie of ik moet de dag voordien vertrekken.

Ik vind het ook rare datums, enkel zaterdag in het weekeinde.

railrunner

Beurs volop aan de gang fantastisch gebeuren, live te volgen op www.N-club-international.net.  Er hangt een camara die om de 30 seconden de beelden vernieuwd.  Op deze manier kunnen jullie deze beurs volgen en virtueel eens een kijkje nemen. 
Gr. Jim.

Dirkh

En waar blijven de fotos van de n-spoor conventie?

railrunner

Geduld Dirk, ik maar pas van gisterenavond thuis.  Eerst wat opruimwerk en alle foto's eerst zelf nog eens bekijken want niet alle opnames zijn even goed geslaagd.  Heb ook wat geoefend met de instellingen van mijn fototoestel, vandaar.

Volgend jaar ga ik zeker terug, want dan is het een jubileumtentoonstelling, het 10de jaar dat ze dat daar organiseren.  Eerst onze eigen tentoonstelling in maart, en wat nu vast staat is dat er een baan komt van onze Zuid-Afrikaanse en Duitse vrienden.

railrunner

Er staan reeds filmpjes online via you tube van de 9. European N-scale Convention in Stuttgart:

https://www.youtube.com/watch?v=Seg64wdIEoo
https://www.youtube.com/watch?v=_CtQmOhlyrM
https://www.youtube.com/watch?v=q9ZVU3V1wUw

Verder kan je mijn foto's terugvinden in volgende dropbox link.  Daar ik mijn fototoestel trachtte uit te testen zijn helaas genoeg niet alle beelden even scherp, waarvoor mijn verontschuldigingen.  Maar desondanks geeft het toch een goed beeld van de conventie.

https://www.dropbox.com/sh/k2omkgf9gnf6f1s/AAAgbW70s7PHzFjutNRtbY-ra?dl=0

Dirkh

Ik heb net samen met het vrouwtje de foto's en de filmpjes aan het bekijken geweest. Het was de moeite waard om eens een half uurtje voor het scherm te zitten.
Ik heb genoten van de mooie modules, zeker de Franse, Italiaanse , AMC Wien en N160 zijn pareltjes. Eigenlijk zijn ze allemaal de moeite.
Dan krijg je spijt dat ik er niet naartoe ben gegaan en ik kreeg ook de opmerking van het vrouwtje : "Waarom ben je er niet naartoe geweest, daar viel weer eens wat anders te zien dan je hier op de beurzen ziet".
Misschien volgend jaar eens een weekeindje vrij houden om naar Stuttgart te gaan.
Ik zie al uit naar maart, eindelijk eens wat N spoor in België te zien en geen verplaatsing van een paar uren of dagen te moeten doen om wat N spoor te zien.
Bedankt Jim om de foto's te delen, zo zie je nog maar eens wat allemaal mogelijk is in N.

railrunner

Leuke reactie Dirk, waarvoor mijn dank!

Volgend jaar gaat de 10de European N-scale Convention door op donderdag 19, vrijdag 20, zaterdag 21 en zondag 21 november 2015.  Daar het de tiende editie is, gaan ze daar voor een jubileumuitgave.  Nu hadden ze daar een baantje van 357 meter en enkele losse gehelen (zie plan foto ergens in dropbox), maar tijdens de jubileumeditie is het de bedoeling om de langste baan ooit te maken.  En daarbij willen ze over de 1000m gaan!  Of dat gaat lukken weet ik niet, maar Spur-N-Schweiz komt alleen al met 150 meter, en voor de eerste maal zullen ook de zweden afzakken naar Stuttgart. Eigenlijk gaat iedereen met al zijn modules afzakken, wij dus ook!

En de foto's van Zuid-Afrika heb ik achterwege gelaten.  Tijdens onze tentoonstelling kan je dan zelf hun baan bewonderen.