Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

condensatie tender

Gestart door raf, 11 november 2014, 09:49:54 AM

bellejt

#15
deleted

raf

wel das niet altijd waar want ik rij analoog digitaal met een eigen sturing en dan word die marklin zooi gek van dat signaal
dus er moet toch een analoge sturing in de loc komen

ik heb hier twee loco's rijden en met die digitale zooi waren die niet vooruit te branden
nu er dus een analoge sturing in zit lopen ze mooi mee met de rest
en met langzaam bedoel ik dus dat een slak ze kon in halen zo langzaam
het probleem ligt bij de 12 volt die op mijn baan staat en daar rijden dus die digitale loco's niet graag op want die willen 16 volt
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

#17
deleted wegens blijkbaar verkeerde topic gezet

raf

Johnny wat weet jij nu welke sturing de topic starter heeft

Ik ben met dit topic begonnen dus ik weet toch beter dan iemand anders welke sturing ik op/onder mijn baan gebruik

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dgrr57

Citaat van: raf op 11 november 2014, 12:36:03 PM
die 37172 vind je met de 100 tegelijk
het enige waar ik ?? bij heb is dat het een analoge loc is en de verkoper geeft het nummer 37172 op
dat nummer is van de digitale loco
iemand enig idee van de nummer van de analoge versie

Volgens Traintamarre is er geen analogue versie bij Märklin. Wel bij Trix  ;)

raf

dus er is iets verkeerd met die loco mijn gedacht
het zou natuurlijk wel kunnen dat de verkoper een type 27 heeft genomen en daar om de een of andere reden een condens tender heeft achter gehangen.maar dan kloppen de leidingen op de loco voor geen meter

de koop maar niet laten doorgaan mijn gedacht
want dan zit ik met een shit loc die nergens bij past

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Raf, deze heb je ook nog:




Marklin 37172.001 zeer beperkte reeks


Marklin 37172.001


Marklin 37172.001


Groet Tom

raf

ja ik zag het

dit is de 37172 maar wat is buiten de nummer het verschil


de nummer 37171 is niet de belgische versie van de loco zo blijkt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Raf, als de binnenkant van de tender wil detailleren, weet ik nog enkele van die radiatoren staan:



;)
Groetjes, Peter


raf

ik zou al blij zijn dat ik de buiten kant op mijn baan heb rond rijden peter.
maar de verkoper haakt af nadat ik hem e rop gewezen had dat er sommige zaken aan zijn uitleg niet klopten

de loco zal wel weer eens opduiken een van de dagen .
want ik geef wel geld aan een machine maar dan moet het wel de juiste zijn en niet een samenraapsel van twee loco's

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

3rail

Even een oud draadje weer nieuw leven in blazen.

De condensatie tender was gemaakt om de loks ver in Rusland te kunnen laten rijden, dit is een water arm gebied.
Later heeft men ook in Zuid Afrika nog veel gebruik gemaakt van deze techniek.









Ik weet dat er 1 4 assige condens tender nog bestaat, deze staat in Neuenmarkt-Wirsberg in het museum.







Zelf heb ik de 2 boven staande 37172.001.
Mooi is te zien dat ze allebei verschillend zijn. :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Frank_N

Wat ik me afvraag is hoe men bij zo,n lok onderdruk in de vuurkast krijgt zonder stoom....
Zit er een mogelijk een soort mechanische aanjager onder de schoorsteen?
Of werd/word daar toch een klein beetje stoom voor gebruikt?

Op de derde foto is rechts tegen de rookkast iets rond's te zien :-\
Groet van Frank

3rail

De schelp naast de schoorsteen trekt de rook en stoom aan de drukt deze naar de condens tender.
Ja er is stoom voor nodig, maar de lok word als ze stil staat als een gewone stoomlok op gestookt met kolen.

Er komt dus vanzelf druk in de ketel, ook is het zo dat als de lok stil staat het condens circuit ook stil staat.
Tijdens het rijden is deze dus ook uit te schakelen door de turbo naast de schoorsteen uit te zetten.

Je ziet dan ook bij de foto's dat er gewoon rook uit de schoorsteen komt, tijdens het rijden en met de condens
vorming aan word de schoorsteen gebruikt om lucht aan te trekken.

Er word dus door de turbo aan de zijkant een onder druk gecreëerd.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

raf

de condensatie loc is binnen en hij rijd perfect zijn rondjes
het heeft een 4 tal ronden geduurd voor hij helemaal los was maar dat kan aan de olie gelegen hebben die wat dik geworden was
de loco kan analoog rijden en dan draaien zelfs de ventilatoren mee wat mooi is om te zien
het is een duitse versie geworden want een belgische is zo zeldzaam
maar ik zou de loc willen over spuiten en dat zou dan grijs moet worden
maar nu welk grijs en dan bedoel ik niet het fotoshoot grijs want dat is veel te licht

foto komt straks
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.