Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

de toekomst van remise en scene

Gestart door erik de noorman, 31 oktober 2014, 17:10:59 PM

erik de noorman

Ik wist niet goed wat ik ging doen met remise en scene na de beurs in Leuven. Verkopen, slopen of opslagen. Ondertussen was in Leuven in positieve zin (door toedoen van derden) beslist over de toekomst van de baan.  Bij het bouwen van remise en scene act 1 was het altijd de bedoeling geweest om het minibaantje in mijn grote baan te integreren maar met de bouw van act II (A.Dam) was dit idee een stille dood gestorven. Ik vond dat  Remise en scence act I en II + tussenbak  (eerste keer gepresenteerd in Genk en nu dus in Leuven) een  baan op zich zelf was en te groot om in mijn vaste baan te integreren.
Nu de baan bewaard blijft heb ik besloten om deze toch te integreren in mijn grote baan met als voorwaarde dat ze nog steeds als tentoonstellingsbaan kan gebruikt worden.  Ondertussen is na wat herschikkingen de baan  ingepast in mijn vaste baan en kan de afwerking starten. Wat nog op de planning staat zijn opstel en afstelsporen rond het depot. De opstel en afstelsporen doen dienst als open schaduwstation. Een aftakking naar een lager gelegen rangeerstation (met rangeerheuvel) is ook geplant.
Mits een toneelstuk meestal uit 3 act's bestaat komt er ook voor remise en scene een act III maar dat is voor later.
Erik.

loebaske


marc goovaerts

Inderdaad, trouwens een symfonie meestal ook...

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

Ik kijk er ook naar uit want ik vond het op Modelspoor Expo nog altijd de moeite om de baan te zien ook al had je op dat moment wat last van slecht rijdende locs ...  ??? Je draaischijf en de omgeving vind ik echt top!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steam.N

Blij met je keuze, Erik.
Je baantje is té mooi om weg te doen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Hoop dat ik daar voor niets tussen zit Erik  ;) ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

erik de noorman

Inderdaad Suske je hebt de voorzet gegeven en anderen hebben het afgemaakt.
Ik plaats een van de dagen een paar foto's van de situatie zoals ze nu is.

Erik.

D_Loc

Videootje van Remise en scène (act I + act II) tijdens de Expo in Leuven (zie ook topic Modelspoor Expo): https://www.youtube.com/watch?v=4oWlr_5SGVE
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

loebaske

Als je dit videootje bekijkt komt nen mens zijn haar(op de arm!!) recht te staan van het feit hoe mooi het gebouwd is en te bedenken dat het bijna allemaal selfmade is wat Erik maakt...TOP

erik de noorman

Dirk, machtig filmke een dikke merci.

Erik.

D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk