Decor vraagje over bruggen

Gestart door Dirkh, 25 oktober 2014, 13:53:01 PM

Dirkh

Als beginner zit ik nu met een probleempje.
Ik heb nu de rivier al uitgezaagd en alles klaar gemaakt om de zijkanten en de bodem van de rivier af te werken.
De vraag is nu, plaatsen jullie de bruggen direct en werken die aan of worden die later in het landschap geplaatst.
Hoe werken jullie dan de rivier onder die bruggen af of wordt die eerst gemaakt en ingekleurd en daarna de brug geplaatst ?

Mijn probleem is vooral dat een brug moet geplaatst zijn voor aleer ik verder kan met het leggen van de sporen.

Peter

Dirk,

Meestal plaatst men eerst de pijlers, of althans het onderste deel tot net boven het water oppervlak.
Dan heb je de mogelijkheid om rustig alles af te werken en te detailleren
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirkh

Peter, mijn probleem is dat de pijlers vast aan de bruggen zitten.
Dus moet ik een stukje van de brug afzagen, ik was al aan het denken dat die bruggen niet helemaal juist waren.

Het gaat dus om deze bruggen



in detail



Volgens mij mist er nog een stukje onderaan waar de pijler is het water komen en dan kan ik uw oplossing gebruiken. Ik zal eens op zoek moeten gaan in de doos met het afbraak materiaal van mijn oude baan. Ik zal dan wel een stukje van de brug moeten snijden om alles terug op de juiste hoogte te krijgen.

loebaske

 eerst  begin je met alles in en rond groen/dondergroen/zwart te schilderen, dan zet je uw brug terug en teken je de pijlers af, je begint dan met heel fijn grind en wat steentjes, desnoods je plantage aanbrengen, de zijberm afwerken met strooi materiaal, je werk het af zoals je wil, nadien de pijlers van je brug verweren zoals in de werkelijkheid, alles terug plaatsen en je water gieten, ik gebruik matte vernis en voor het droog is trek ik de oppervlakte naargelang de stroming...

Er zijn hier al prachtige beeldjes geplaatst van bruggen en water (van Luc oa )
zal anders eens in men foto's duiken en ze doormaieln

Gerolf

Zou je in dit geval ...
- de onderkanten van de brug aftekenen
- een tijdelijke opvulling plaatsen ter grootte van de pijlers
- rivier-ondergrond verven, opvullen, gieten, afwerken, ...
- tijdelijke opvulling er uit prutsen
- en daarna de brug terug plaatsen ?
... 't is maar een denkpiste. Geen ervaring mee, maar het lijkt me haalbaar
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Bedankt Gerolf,

dat is nog het gemakkelijkste denk ik, ipv die brug pijlers te gaan inkorten enz.. Dat ik daar niet zelf opgekomen ben.
Zal eens een paar stukjes snijden op maat en die dan tijdelijk in de rivierbedding vastleggen op de juiste plaatsen.