Loc Reeks 4000 Südexpress

Gestart door ERVIN, 25 oktober 2014, 09:46:28 AM

ERVIN

Ik krijg meer en meer zin om de zware loc van Südexpress aan te schaffen , ik heb deze zware 6 - asser al enkele malen gezien in het Antwerpse , meestal met een lange keteltrein aan de haak.

Heeft er iemand deze loc in model in zijn bezit en wat zijn de bevindingen hiervan??

Voor diegene die de loc niet kennen , het gaat over deze krachtpatser.

http://rocky-rail.com/wp-content/gallery/sudexpress-euro4000/sude4000-europorte.jpg

Rangeerduivel

Heeft/had Mehano die niet in model?
Zo ja,Mehano kwaliteit...goed,zoniet uitstekend!

;)

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

#3
Ik heb die loc in mijn bezit Erwin en het is een prachtige machine.
Rustige loop, en een aan België aangepast seinbeeld.

Wel een hel om hem open te krijgen want je moet er redelijk veel afhalen, maar dat waren we al gewoon van bij LSM.
Ook veel reserve onderdelen van het kleine grut.
Als ik me niet vergis maar daarvoor moet ik hem even terug boven halen, zelfs met reserve assen.

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN


Metpetergaathetbeter

http://fotogalerij.amsac.be/#!album-6-25

ook op onze OD vorig jaar mocht zo'n machine niet ontbreken en die presteerde zonder problemen !

Groeten Peter ;)

ERVIN

Verdorie Peter , ik moet echt eens een kijkje komen nemen bij jullie , heel wat dieselgeweld te zien daar , en daar hou ik wel van.
Knappe foto's man , waarvoor dank. ;)

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 25 oktober 2014, 23:06:47 PM
Verdorie Peter , ik moet echt eens een kijkje komen nemen bij jullie , heel wat dieselgeweld te zien daar , en daar hou ik wel van.
Knappe foto's man , waarvoor dank. ;)

Moet je zeker eens doen Erwin,
doch de loc was er enkel op bezoek ter gelegenheid van de opendeurdag,het thema was toen 'buitenlandse operatoren'
De baan en de bar zijn er echter het hele jaar door! :D

;)

ERVIN

Hij is dan eindelijk aangekomen in Mol-Cargo , de Vossloh Europorte 4001.
Imposante loc!!



En vooraleer hij de baan op mocht , een treinbestuurder geplaatst.



Knappe snoet , en alles heel strak.





ceuleer


SuSke

Mooi ding hé, en nu een sleep graanwagens eraan  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B_Modelbouw

Ziet er een zwaar machine uit ... Hopelijk met degelijke trekkracht om een zware sleep te trekken.
Verlichting vind ik persoonlijk wat aan de witte kant en bestuurder zit aan de verkeerde kant  ;o)

Veel rijplezier ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ERVIN

Verlichting is prima hoor Bert , zal aan de foto liggen , en de treinbestuurder zit in het midden , die andere stoel die je ziet staat iets naar achteren aan de zijkant van de cabine. ;)

OMC

De zetel van de TB staat in een EU4000 inderdaad in het midden Erwin.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ward

Ik hoop dat hier een gepast draadje is, aangezien het hier over deze loc toch gaat..
Op de foto's te zien zijn er hier enkel maar DC modellen.
Echter rij ik AC, en heb ik al een paar keer horen vallen dat er met de AC loc problemen zouden zijn op wissels en dergelijke.
Weet iemand al of dit probleem ondertussen opgelost is? Of wat eraan te doen is?
Zijn er hier op het forum mensen die deze loc in AC hebben?

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--