Catalogusprogramma gezocht

Gestart door GeM, 29 april 2006, 11:16:50 AM

GeM

Hallo allen,
reeds geruime tijd ben ik op zoek naar een goed programma om mijn modelspoor-inventaris bij te houden. Veel gezocht, enkelen uitgeprobeerd, maar nog niks ?cht naar mijn zin gevonden. Zelf ook al begonnen aan eigen software, helaas wegens tijdsgebrek niet verder ontwikkeld.

Wie gebruikt welk systeem (liefst gratis of course) of kan goede tips geven?
Alle input welkom!
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

dimu

Hallo,

Ik gebruik iCollectTrains. Het is niet gratis. Prijs is ongeveer 40?. Via beneluxrail.net krijg je 10? korting. Je kunt een demo downloaden. Ik vind het vrij eenvoudig om mee te werken. Je hebt ook de mogelijkheid om eigen velden en tabbladen in te voegen.

Andere:Modellbahnsoftware. Onder Modellbahnverwaltung vind je links naar andere catalogussoftware (in het Duits).

Dieter
 

Gerolf

Over dit onderwerp is hier ooit eens over van gedachten gewisseld. Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie. Ik dacht dat die draad te maken had met onderhoudsschema's voor locs
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Van Biervliet heeft bellux. maar ook niet gratis.
Met MS Access zou je dit natuurlijk ook kunnen, maar ik raad het je absoluut niet aan. Alhoewel er in onze club wel enkele experten zitten. Maar een ander alternatief heb ik voorlopig niet (ten minste geen gratis initiatieven).
Loco

quf

Moet dat echt allemaal zo proffesioneel zijn ?
Ik heb voor mezelf een gewoon exelblad gemaakt, met 7 kollommen, en een paar eenvoudige formules (optellen en vermenigvuldigen).
Nml.: Merk, Art.nr., Type, Omschrijving, Aantal, Prijs/stuk, Totaal, (en voor mezelf) Totaal Bf. Heeft me alles bijeen geen twee uur werk gevraagd invullen inbegrepen. Voor mij volstaat dat, en het heeft het voordeel dat ikzelf de layout kan aanpassen en uitbreiden volgens mijn wensen. Op dit ogenblik beslaat de lijst 6 blz. Het invullen heeft nog het langst van al geduurd, en nu is het gewoon, na een aankoop, aanvullen. Kost me geen 3 minuten, en de rest van de tijd kan ik me bezig houden met mijn hobby.

kasteel

Inderdaad een gewone excell sheet en je voorziet een of meerdere velden bv waar je hyperlinks kunt inzetten naar je eigen foto's /documenten ergens op je harde schijf of externe links
eenvoudig te doen
Je kan iets gelijkaardig bouwen in Access maar dat vraagt iets meer informatica kennis om een mooie bladlayout samen te stellen - je kan dan wel per artikel in je catalogus bv ??n blad hebben met data en tekeningen/foto's
Nog vragen - ik wil je best verder helpen via email - kan je dan eventueel een voorbeeld sturen
groeten
Jan  

Jurgen

Ik doe het ook via Excel. Ik gebruik verschillende werkbladen voor locs, treinstellen, goederen, rijtuigen, startsets en buitenlands materieel.
Per blad heb ik dan een kolom met art. nr. (met link naar een foto), omschrijving, loc/wagennummer, extra info, betaalde prijs, de Koll waarde en ook de gemiddelde prijs die geboden wordt op Ebay. Die gemiddelde prijs is wel relatief, want ik kan natuurlijk niet alle veilingen volgen. Maar zo kan je er wel een beeld van krijgen.
Ik ben daar op een dag eens mee begonnen en heb daar ruim de tijd voor genomen om alles een beetje fatsoenlijk te maken. Ik ben er dan ook 2 dagen aan bezig geweest met het maken en invoeren. Nadien kan je dan ook de indeling nog altijd veranderen, wat bij mij ook al gebeurd is.
Het werkt makkelijk en je kan alles meteen terugvinden. Het kost je maar een fractie van je tijd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

GeM

Allen bedankt voor de (snelle!) reacties!

@Gerolf: de zoekfunctie heb ik gebruikt, er kwam niet de gezochte info uit. Verschillende keywords geprobeerd, blijkbaar toch de verkeerde dus.

Ik hield reeds 3 jaar een Excell-lijst bij, maar die voldeed niet echt aan mijn noden.[xx(]
Ik heb nu ICollect aangeschaft en dat werkt prima! Voldoet tevens ook al al mijn wensen.

Bedankt Dimu voor de Beneluxrail.net tip, die heeft me 10? uitgespaard![:p] Ge hebt een pint tegoed van mij[:D]

Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

vdr

citaat:
Geplaatst door kasteel

Inderdaad een gewone excell sheet en je voorziet een of meerdere velden bv waar je hyperlinks kunt inzetten naar je eigen foto's /documenten ergens op je harde schijf of externe links
eenvoudig te doen
Je kan iets gelijkaardig bouwen in Access maar dat vraagt iets meer informatica kennis om een mooie bladlayout samen te stellen - je kan dan wel per artikel in je catalogus bv ??n blad hebben met data en tekeningen/foto's
Nog vragen - ik wil je best verder helpen via email - kan je dan eventueel een voorbeeld sturen
groeten
Jan  



He jan ,
ook ik ben benieuwd ,ik heb ook zoiets laten maken(door men dochter) ,gewoon een paar tabellekes met automatisch optellen en zo  kan je mij zo is een voorbeeld doorsturen ?
Bedankt Rudy
 

vdr

citaat:
Geplaatst door dimu

Hallo,

Ik gebruik iCollectTrains. Het is niet gratis. Prijs is ongeveer 40?. Via beneluxrail.net krijg je 10? korting. Je kunt een demo downloaden. Ik vind het vrij eenvoudig om mee te werken. Je hebt ook de mogelijkheid om eigen velden en tabbladen in te voegen.

Andere:Modellbahnsoftware. Onder Modellbahnverwaltung vind je links naar andere catalogussoftware (in het Duits).

Dieter


Ik ben ook is gaan zien en heb zo een proefversie aangevraagd,thanks voor de info[:)]
 

vdr

citaat:
Geplaatst door dimu

Hallo,

Ik gebruik iCollectTrains. Het is niet gratis. Prijs is ongeveer 40?. Via beneluxrail.net krijg je 10? korting. Je kunt een demo downloaden. Ik vind het vrij eenvoudig om mee te werken. Je hebt ook de mogelijkheid om eigen velden en tabbladen in te voegen.

Andere:Modellbahnsoftware. Onder Modellbahnverwaltung vind je links naar andere catalogussoftware (in het Duits).


Dieter



Hallo Dieter
goe programma Icollect trains
Ik heb nog wa vraagjes ,via beneluxrail is het goedkoper,zeg je , ik heb me er dus geregistreerd en wat nu? Haja 10 ? = 10?
De demo heb ik gedownload Is er ergens een link bij beneluxrail om dit program te downloaden? Naar wa moet ik gaan zien ? ondertussen ga ik verder zoeken[;)]
 

dimu

 

vdr


citaat:
Geplaatst door dimu

Hallo,

Via Beneluxrail.net is er een link naar deze site.


Dieter



Dieter , ik ben zo vrij geweest om je een mailtje te sturen ,hopelijk bezorg ik je er geen overlast mee? [:)]Ik had het beter eerst gevraagd en dan verstuurd[;)]
 

Gerolf

Ik bedoelde deze draad:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1051
toegegeven, het was niet makkelijk terug te vinden.
We hadden het er onder andere over TBase: http://members.lycos.nl/tbase/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GeM

Tiens, tbase is toevallig (?) van dezelfde maker als icollect. Nu ik het zo bekijk was ik enkele maanden geleden ook al op die tbase gestoten maar die was toen ook al niet meer gratis meen ik me te herinneren ...
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I