Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

vastzittende kortkoppelingen LSM I11 rijtuigen

Gestart door trainboattools, 22 oktober 2014, 22:04:37 PM

slaapmuts

Citaat van: SuSke op 01 maart 2015, 20:54:06 PM
Dan twijfel ik toch aan een 18 die I11'en getrokken zou hebben.


in commerciele dienst:

IC OOSTENDE - KÖLN in 1997 en 1998...nog zonder stuurstand in de sleep...






IC KÖLN - OOSTENDE in 2002 weliswaar met reeks 16...en met stuurstand in de sleep (de 16 en de "oude" 18 konden niet vanuit de I11 stuurpost bediend worden)...




Wat de tractie voor GETROKKEN  I11'en in comm. dienst betreft, keuze te over (13, 15, 16, 18, 18new, 27, DB 110, ... en ik ben er zonder twijfel nog vergeten)
veel plezier en groeten van de slaapmuts!

trainspottingjr

Tijdens die periode waren de stuur rijtuigen enkel maar om meer capaciteit te creeren .

Hierbij waren de stuurtafels van de stuurstand nog reeds in afwerking.

I11 stuurstand kan in principe met elke locomotief gesleept worden, trek-duw is enkel maar mogelijk met de locomotieven van het type 13 en de nu recentere reeks 18/19. Dit omdat deze zijn uitgerust met Mux.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Metpetergaathetbeter

#107
http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/1999-2001_N.htm  de oudere wagons I11(voor den Luc)(eerder uitgebracht zijn ook een aantal leuke dingen mee te doen !

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

nu beter Luc ? even aangepast vorige posting !
Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

@slaapmuts Yves, jouw foto's zijn wel hele fraaie (interessante) foto's !   :)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 maart 2015, 12:21:32 PM
nu beter Luc ? even aangepast vorige posting !
Groeten Peter ;)
Jep, ik snapte niet waarover je het had.

P.S. Ik zag ook geen 'wagons', enkel rijtuigen op die pagina.
Ik zocht naar goederenwagentjes...  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dion

Heb op Railfaneurope.net een twee tal foto's gevonden van de serie 15 met de i11 rijtuigen. Met het gene wat ik bezit kan ik deze samenstelling laten rijden.

Een ieder bedankt voor zijn inbreng, ben weer wat wijzer geworden over de treinsamenstellingen van de NMBS.
Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html

SuSke

En ik kan weer een aantal loc's bij gaan digitaliseren  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 04 maart 2015, 17:24:14 PM
En ik kan weer een aantal loc's bij gaan digitaliseren  8)
het leven kan vaak ook heel onrechtvaardig zijn hé Suske !
Groeten Peter ;)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Stootte daarnet op deze foto en moest aan dit draadje denken, dus een 15 met i11 rijtuigen heeft zeker gereden, het achterste rijtuig is hier een stuurrijtuig.

NMBS 1503 @ Dolhain by Peter Van Gestel, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

IC 415 met de stuurstand achteraan, in die samenstellingen van LS(die ik hier boven heb geplaatst) staat een 15 eveneens met 8 wagens maar met het stuurrijtuig achter de loc ! ;)

dion

Mooie plaat OlivierV.

Toch wee een "bewijs" dat deze combinatie zo heeft gereden.
Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html