Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Digirails verlichting

Gestart door Huugooke, 21 oktober 2014, 17:57:32 PM

Huugooke

Ik probeer een Digirails interieur verlichting aan de praat te krijgen. Ttz, ik heb drie leds afgeknipt en probeer nu de andere terug aan te krijgen. Het doorverbinden van die "pads" is me niet helemaal duidelijk. Wat is links en rechts? Welke pads?

Huugooke


Huugooke


Huugooke

maar nu wil hij weer niet geprogrammeerd worden!
Iemand raad?

Huugooke

De ESU locprogrammer kan er blijkbaar niets mee beginnen; probeert wel maar steeds foutmelding.
Iets met het"Ack" signaal te maken?

PietB

De ESU lokprogrammer kan toch allen maar ESU spullen benaderen, Hugo!

grt Piet.

Huugooke

Citaat van: PietB op 22 oktober 2014, 00:50:21 AM
De ESU lokprogrammer kan toch allen maar ESU spullen benaderen, Hugo!

grt Piet.
Ik heb er toch al eens andere merken mee "benaderd" dacht ik; ook vanuit de ECOS doet ie het niet. En op het standaardadres 3 laat de decoder zich wel sturen (licht aan/uit); ik kan alleen niets wijzigen.
Wat nu?

Huugooke

Allez, ik moet dat hier precies helemaal alleen oplossen; waar zijn de brainiacs allemaal? Zeker met hun nieuwe aanwinsten uit Leuven aan het spelen  ;D.
Ik heb het ding eens aangesloten op de Mobile Station II; en hopla: geen probleem.
Ik dacht dat alle DCC hetzelfde was?
Soit, een plezant ding, ingesteld op TL-effect, en de lampjes flikkeren nu voor ze aangaan, net echt!

bellejt

uitlezen lukt niet altijd met locprogrammer maar je kan wel individuele CV's schrijven in andere decoders.

Olivier77

Beste Hugo,

Via het programmeerspoor van de Ecos moet je de decoder normaal kunnen uitlezen.
Lukt dit niet maar kun je hem toch via adres 3 sturen begrijp ik het ook niet.

Mvg

Olivier

3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Huugooke

UItlezen lukt inderdaad niet, maar sturen wel. En met de Mobile Station lukt het wel.
Noch de locprogrammer, noch de Ecos lezen hem uit.
Ik heb het nog maar één andere keer meegemaakt met een onbekende decoder.
Intussen is er weer een nieuwe versie van de software voor de programmer  (...13); voor ik die installeer wacht ik toch even tot er "beestjes" worden gemeld  ;D

B_Modelbouw

Voor de loc-programmer van ESU zijn er twee software versies ...

- De huidige versie 4.*.*
    Deze behoorlijk is afgeblokt naar het eigen merk toe, met vele mogelijkheden, toeters en bellen.

- De oude versie 2.*.*
    Deze waarbij de flexibiliteit naar andere merken toch nog mogelijk is i.v.m. uitlezen en programmeren
    al is dit soms ook beperkt tot inzage en programmatie via de CV lijst.

Wat ben ik blij dat deze beiden naast elkaar kunnen werken en zo via de loc-programmer de nodige
vrijheid heb. Bij deze vergeet de versie 4 en laad de oude versie 2
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC