Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

loebaske

Geen idee, maar denk rond 500, Luc weet dit beter....

Thommy

Citaat van: fredje op 24 oktober 2014, 15:33:13 PM
zoals ik zie zijn er toch enkele goede ideetjes geplaatst , zoals goederenwagons i.p.v. een lok - het type 91 rangeerlokje  - Brossel motorwagen ( heeft ook mijn voorkeur  nl. Brossel reeks 49 in groene livrei ) . Het zou leuk zijn als het bestuur met 1 van deze wensen tot een akkoord kon komen voor de actie MSM 2015 . We zullen wel zien zei de blinde .

nen poll lost veel problemen op  ;D
Greetz

Thommy

centauri167

Citaat van: Thommy op 25 oktober 2014, 13:20:03 PM
Citaat van: fredje op 24 oktober 2014, 15:33:13 PM
zoals ik zie zijn er toch enkele goede ideetjes geplaatst , zoals goederenwagons i.p.v. een lok - het type 91 rangeerlokje  - Brossel motorwagen ( heeft ook mijn voorkeur  nl. Brossel reeks 49 in groene livrei ) . Het zou leuk zijn als het bestuur met 1 van deze wensen tot een akkoord kon komen voor de actie MSM 2015 . We zullen wel zien zei de blinde .

nen poll lost veel problemen op  ;D

inderdaad

Gerolf

Het probleem met een poll is dat, indien je na het opstarten nog opties toevoegt, het resultaat niet meer betrouwbaar is.

Is in het verleden al gebeurd:
- iemand start een poll, er wordt gestemd
- iemand reageert dat hij een mogelijkheid mist,
- en anderen reageren met "oh ja, dat wil ik ook wel"
- maar uitgebrachte stemmen kunnen niet meer veranderd worden
... en zo is het resultaat niet meer relevant

=> dus eerst alle opties oplijsten, en dan (eventueel) een poll starten
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

Citaat van: Gerolf op 25 oktober 2014, 16:08:15 PM
Het probleem met een poll is dat, indien je na het opstarten nog opties toevoegt, het resultaat niet meer betrouwbaar is.

Is in het verleden al gebeurd:
- iemand start een poll, er wordt gestemd
- iemand reageert dat hij een mogelijkheid mist,
- en anderen reageren met "oh ja, dat wil ik ook wel"
- maar uitgebrachte stemmen kunnen niet meer veranderd worden
... en zo is het resultaat niet meer relevant

=> dus eerst alle opties oplijsten, en dan (eventueel) een poll starten

akkoord... Maar fredje post dat dat en dat... en ik zeg, voor nen keuze: nen poll.
Maar het is nu nog te vroeg dag. Er zijn zeker nog opties die nog niet genoemd zijn (en mss nog beter zijn)
Greetz

Thommy

Sicco

Of hou een wat meer algemene poll waarin je kunt vragen naar welke hoofdsoort (loc-treinstel-rijtuig-goederenwagen) en tijdperk (III-IV-V-VI) het meest gewild is, dan zou eventueel binnen die groep naar ene nieuwe optie gezocht kunnen worden.
Dat zegt meer dan hele specifiek vragen naar een wensmodel, want voor hetzelfde gels zijn de eerste tien opties dan überhaupt niet mogelijk

groet Sicco

centauri167

men kan meerdere polls doen, is toch tijd genoeg
bv. eerste welke spoormaat: z, n, h0, G, 1
dan bv. loc, wagon of toebehoren
welk land, tijdperk, ...
enzv.

TBCédric

Een nieuw ideetje: een budget VBV hle 22/23 in verschillende tijdperken, livrei's en eventueel in duo-set.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

BD1701

Een reeks 22/23 zal er wel niet komen in Budget, want die hebben we nu al in de gewone VBV-reeks, en dat is een super model die volgens mij nieks  tekort komt, dus is het een beetje zinloos om nog zo'n model te gaan maken, er zijn bovendien nog wel andere locs die het meer waart zijn om uitgebracht te worden. Wat de goederenwagons betreft vind ik dit zeker ook geen slecht iedee om eens een kolenwagon uit te brengen van het type Falns (Sea-Rail), je hebt toch wel wat variatie en bovendien hebben die ook rondgereden zonder die bakken, dus zou je mits een kleine aanpassing ook die varianten kunnen uitbrengen. Bovendien kunnen we dan eindelijk eens een correct model op de baan inzetten, en dat zijn dan meestal nog bloktreinen, dus de meesten zullen uiteraard meerdere sets ervan willen hebben om een correcte trein te vormen, net zoals ik. Ik ben dus zeker een grote voorstander van de kolenwagons type Falns.
 

Gerolf

#54
Het idee van algemene polls is niet slecht
Tijdperk is zinvol, soort materiaal ook, maar schaal niet zo
(véél schalen, en dan nog smalspoor-varianten, en ik weet eigenlijk al zeker dat H0 een poll zal winnen)

Ik heb geen idee of je meerdere polls in één draadje kan opstarten. Ik vermoed van niet ...

Edit: Inderdaad slechts één poll mogelijk ... bij deze opgestart, en mijn stem staat er alvast ;)

Edit2: optie toegevoegd "tijdperk heeft geen belang" - hopelijk niet te laat  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Dat H0 zal winnen staat buiten kijf.
Als je bovendien ziet dat we met een actie in H0 net de limiet van aantallen halen, is het gewoon onmogelijk om iets in een andere schaal te doen. Jammer, maar het is nu eenmaal de harde economische realiteit.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert

Stem uitgebracht, voor mij heeft tijdperk geen belang. Ik ben enorm tevreden over de laatste actie van msm. Ik ga het zeker terug doen ;)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

vyncky

Ook gestemd!
Voor mij is tijdperk wel een beetje belangrijk ;). Het groene is m'n voorkeur :p
Daarmee heb ik bij vorige aankopen afgehaakt!


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

dieselfreak

En ook ik heb gestemd voor groen, waarmee ik voor alle duidelijkheid niet de politieke partij bedoel.
MC

Catje