Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

SPOORKEUZE: fleischmann profi of trix C?

Gestart door ThierryDS, 21 oktober 2014, 15:45:37 PM

B_Modelbouw

Het is dan ook kurk van stopsels van gerenommeerde wijnhuizen...
En daar de kurk meer en meer vervangen wordt door kunststof of zelf metalen draaistoppen, is dit eveneens met uitsterven bedreigt.

Geniet ervan, maar drink met mate(n)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


B_Modelbouw

Oh ja, ik maak trouwens ook gebruik van kurk onder mijn profi-rails... Maar dan van kurktegels
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


SuSke

Citaat van: OlivierV op 04 november 2014, 09:06:49 AM
Citaat van: B_Modelbouw op 03 november 2014, 19:31:58 PM
Fleischmann Profi ... Ik werk er al jaren mee en nog nooit problemen gehad.

Een lief kost geld ? Moest je eens weten eenmaal getrouwd wat een vrouw kost ...
Lap, dag forum ... Ja schatje, ik kom afdrogen :/
Zolang ge gelukkig zijt. :) Forum is niet levensnoodzakelijk voor mij.

Citaat van: doomslu op 03 november 2014, 19:42:02 PM
Citaat van: B_Modelbouw op 03 november 2014, 19:31:58 PM
...

Een lief kost geld ? Moest je eens weten eenmaal getrouwd wat een vrouw kost ...
...
Vandaag precies 30 jaar getrouwd. Je wilt de kostprijs niet weten...  ???

Kostprijs maakt mij niet veel uit hoor. :)

Hangt van de toegevoegde waarde af zeker  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B_Modelbouw

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ThierryDS

Ik heb ondertussen aan de hand van tekenprogramma sporenplannen uitgetekend. Met Fleischmann schitterende baantjes kunnen tekenen (al zeg ik het zelf) ;D. Met Trix geraak ik er gewoonweg niet om hetzelfde te bereiken. Uren en uren geprobeerd nochtans. Het probleem blijft de beperkte keuze en geen flexrails. Besluit, zeker ook na de reacties hier : het wordt Fleischmann.

ThierryDS

Goedenavond,

Geloof het of niet.  Ik was me zo vastberaden, ik was overtuigd en nu afgelopen vrijdag PECO sporen te zien gekregen ...  Ik sluit nu zelfs niet meer uit om PECO te gaan gebruiken zonder bedding...  Dan misschien toch maar volledig zelf bedding maken.  Ik ben al geruime tijd aan de eerste stap bezig: de planning.  Het is nu natuurlijk dat ik moet twijfelen en niet als de 'eerste steen' gelegd is.

Groeten

eve


ThierryDS

Dag Erik, nee heb ik nog niet gezien. Ai, nog materiaal om over te denken?  :D :D


ThierryDS


SuSke

Citaat van: ThierryDS op 10 november 2014, 12:30:51 PM
Tillig mag er ook zijn!  :)

Zeker weten. Vooral hun flexibele wissels zijn een zegen. Je bent plots veel minder gebonden aan een strakke railgeometrie, het sporenverloop wordt veel vloeiender, je werkt bijna vanzelf met overgangsbogen.
Zelfs de wissels pas je aan om de sporen dichter bij elkaar te leggen in de volle baan

(standaardtussenafstand van 59mm terug gebracht naar 44mm)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Ik ben het daar ook mee eens!

Voor mijn zichtbare gedeelten gebruik ik ook enkel tillig elite code 83. Voor schaduwstations en niet zichtbare gedeelten gebruik ik tillig code 100, dat is een kleine 3,5 euro per stuk flexrail naargelang waar je ze koopt en zo ook een pak goedkoper, dat dan in combinatie met peco code 100 wissels om de prijs wat te drukken.

Tevens heeft de gewone code 83 elite zo'n mooie waas en hoef je de rails eigenlijk niet meer te schilderen, ze hebben een soort van weathering van zichzelf. De wisselbouwsetjes zijn ook heel erg leuk om in mekaar te zetten vind ik zelf.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ik vind persoonlijk roco line ook zeer mooi. Misschien wat minder dan tillig maar toch mooi.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.