Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ecos kent eigen decoder niet

Gestart door fredvervoort, 21 oktober 2014, 11:33:22 AM

fredvervoort

Op de expo mijn 6322 afgehaald. De volgende dag geprobeerd om de loc in te geven in de ecos. Met het nummer 62 (werd uitgelezen) lukt het niet. Dan een nieuw nummer gegeven (102). Volledig laten uitlezen in het programma 'nieuwe loc'. Geen enkele reactie.
Zet ik de loc op het testspoor dat met de Intellibox geregeld wordt: het mooiste geluid dat je kan horen en alle functies beschikbaar.
Wil dan later met de 53 van Olaerts nog eens rijden. Net hetzelfde: de ecos geeft geen reactie maar bij de Intellibox lukt het wel.
Wat heb ik aan mijn ecos verzet dat hij de decoders van esu niet wil kennen?
ps ik rijd 3rail.
Fred Vervoort

nmbssncb

Welk protocol gebruiken de decoder (gebruiken de decoders)?  Uhlenbrock Intellibox werkt uitsluitend met DCC en Motorola (MM! en MM2) protocol.
Staan alle protocol herkenningen aan in ECoS (1 of 2)?  Of selecteer specifiek protocol voor de decoder van de VBV 6322 op de ECoS.
Had je voorheen problemen met andere loks op de ECoS)?


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

fredvervoort

Ik heb ECoS2. Heb dit al eens gehad, maar dan bleek dat verschillende locs hetzelfde idadres hadden. Met te hernummeren was het probleem opgelost.
De type 53 heeft al gereden met de ECoS. Waarom het nu niet meer kan, is me onduidelijk omdat ik geen enkele instelling gewijzigd heb.
Er zitten nu een 100tal locs in het bestand maar ik dacht niet dat zulks een oorzaak kan zijn. Kan seffens het protocol voor de 6322 nog eens bekijken.

Olivier77

Beste Fred,

Heb je een zgn. aparte programmeerspoor  of niet ?
Heb je daar de nieuwe lok op gezet ?

Mvg

Olivier77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

fredvervoort

Ik heb een volledig geïsoleerd programmeerspoor. De nieuwe loc is daar eerst op gezet.
Het programmeerspoor wordt door de ECoS bediend.
De Intellibox staat volledig gescheiden van de baan die door de ECoS wordt bestuurd (op de werktafel).

Olivier77

Een goede avond Fred,

Het enige wat ik aan kan denken is dat bij de Ecos sommige protocolen uit staan.
Eens bij instellingen kijken.
Of een slecht contact in de lok omdat ze zo nieuw is er/of amper gebruikt of een tijd niet
gebruikt. Heb ik al meer gehad met de lokprogrammer, kon toen de decoder niet lezen.
Bleek gewoon slecht contact te zijn, lok eerst wat laten rijden op de baan en dan lukte het uitlezen
prima.
Wat je nog kunt proberen is een "goede" (andere) decoder in de lok steken, als dan het uitlezen wel lukt ligt het
aan de decoder.
Iemand anders nog een idee ?

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

dgrr57


ceuleer

Het heeft toch niets te maken met korte en lange adressen , misschien dat vanaf 100 de lange adressen beginnen, en dat moet toch apart ingesteld worden denk ik.
En voor dcc werkt het anders dan voor Motorola denk ik ook .
Als je nu gewoon eens een adres probeert te programmeren van een andere soundloc die al in de ecos staat, op bv. Adres 24, en met deze instellingen bestuur je de 6320, zolang de andere loc met hetzelfde adres niet op de rails staat, moet de 6320 dan reageren op de ecos.
En het zelf aanmelden van de loc zou ik afzetten, ik heb er zelf ook al problemen mee gehad, vanaf dat de loc in de bibliotheek op de ecos staat, hoef je de loc toch maar aan te klikken in de lijst, en je kan direct rijden.

Grz,
Gunter