Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Van Biervliet 2015 : AM08

Gestart door eve, 19 oktober 2014, 08:28:19 AM

Svendw

Volgens de website zijn de dc modellen in productie, het zal dan niet lang meer gaan duren neem ik aan?

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Houdini

Ze hebben nu toch (een verdiende) vakantie dus denk dat dat nog even zal blijven liggen...

Svendw

Hoi Jelle,

Ja dat weet ik ook, en was eigelijk 'de vakantie buiten beschouwing gelaten'.

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Rangeerduivel

Beste forummers,

Ik heb dit draadje nog eens aangesneden om een vraagje te stellen over het VBv Desiro-model dat ik zonet bij Loebaske ben gaan ophalen;
Het is de versie zonder binnenverlichting, doch de stuurstand is wel verlicht (wisselend met rijrichting).
Nu vind ik nergens een mogelijkheid (dmv F-toets) om deze uit te schakelen, en ik vind het wel logischer dat deze tijdens het rijden niet brandt.
dus wie heeft hier ervaring mee?
Voor de rest een prachtig stel dat zeer vlot rijdt, en niet te stoppen is! (was)  ;D ;D
Maar na CV4 en CV5 drastisch ingekort te hebben gedraagt het stel zich nu perfect.

;)

Jurgen

Ik heb het stel zelf niet, maar zou het kunnen dat het gewoon het licht van het display is dat doorschijnt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 08 juli 2018, 16:29:40 PM
Ik heb het stel zelf niet, maar zou het kunnen dat het gewoon het licht van het display is dat doorschijnt?

Dat sluit ik niet uit Jurgen, al is het héél klaar in de stuurpost...ik ga dat onderzoeken wanneer het eens niet te warm is op de treinkamer....

Alvast bedankt voor het meedenken
;)

755philippe

#126
Hallo Rangeerduivel,
Normaal gezien moet er in de doos een blad zitten waar al de funkties staan beschreven. Aangezien je uwe desiro hebt 'overgekocht' kan het zijn dat de 'verkoper' dit blad niet meer in de doos heeft zitten of het verloren is. Bij mijn desiro : F7 : Cabineverlichting  /  F8 : Koersbordverlichting
Ik heb wel de Desiro in full-option maar mag normaal geen probleem zijn voor de basisfunkties.
Normaal zijn bij VBV de funkties bij alle stellen op de zelfde wijze ingesteld uitgezonderd dat bij de sound extra soundfunkties bijkomen.
Probeer eens om F7 & F8 uit te schakelen.
Hopelijk ben je hier wat mee. Ik kan desnoods wel mijn funktieblad naar je doormailen als je wilt.
Mvg

755philippe

Rangeerduivel

Philippe,
De versie die ik heb is de digitale, dus met decoder vanuit de winkel/fabriek er in, maar zonder de optie "interieurverlichting".
Dus ik vermoed dan ook geen koersbordverlichting.
Er zit een biefje van Van Biervliet erbij met de funkties in twee talen;
F0= lichten rood/wit
F3= rangeersnelheid
F4= uitschakelen optrek/afremvertraging

Meer niet, maw de gewone funkties van een lokpilot.

;)

755philippe

Hallo Rangeerduivel,
Wat ik volgens jou zou doen is even kontakt opnemen met VBV (Kristof) en die zal je zeker verder helpen (tel of mail) als het zo kan opgelost worden. Is er een fout bij de aansluitingen wordt het eventjes naar Ingelmunster rijden. Wees snel zou ik zeggen want vanaf 15/7 is hij een maand op verlof. 8) 8)
Het licht van de display zoals Jurgen al aangaf zou ik ook even testen.
Mvg

755philippe 

hazegras

Hallo,

Volgens Van Biervliet kunnen bij de versie zonder interieurverlichting ook de rode lichten niet apart geschakeld worden.
Bij de versie met interieurverlichting wel.

Mvg

Eric

Rangeerduivel

Citaat van: hazegras op 09 juli 2018, 11:33:45 AM
...kunnen...ook de rode lichten niet apart geschakeld worden.

dat klopt inderdaad, zij branden gewoon samen met de witte vooraan, maar dat hindert niet gezien ik maar 1 stel heb en dus nooit in dubbeltractie gereden wordt.

;)

OlivierV

Citaat van: hazegras op 09 juli 2018, 11:33:45 AM
Hallo,

Volgens Van Biervliet kunnen bij de versie zonder interieurverlichting ook de rode lichten niet apart geschakeld worden.
Bij de versie met interieurverlichting wel.

Mvg

Eric
Amai, dat is ook wel jammer. Bij een model uit deze tijd moet dat standaard kunnen! Interieurverlichting of niet!
Allicht is dat het einde van het straatje ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan