Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Van Biervliet 2015 : AM08

Gestart door eve, 19 oktober 2014, 08:28:19 AM

Peter

Volgens Kristof zijn de duikbrillen binnen, maar moeten ze nog gereed gemaakt worden (Decoders enz.)
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Jurgen

Citaat van: Peter op 19 oktober 2014, 18:34:39 PM
Volgens Kristof zijn de duikbrillen binnen, maar moeten ze nog gereed gemaakt worden (Decoders enz.)

Heb zelfde info te horen gekregen. De geluiden zouden ook aangepast moeten worden aan de modellen, vandaag dat het nog even zal duren.

Eerst kwamen de analoge modellen, nadien de digitale, nadien die met geluid. Het zou voor november/december zijn. Op zich geen probleem voor mij, zo kan de portemonnee weer aangevuld worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eddytje

De prijs voor de desiro vind ik wel an de hoge kant... Maar als we waar voor ons geld (wat ik ook wel verwacht van VBV) zullen we maar beginnen sparen

Michael

Citaat van: Eddytje op 19 oktober 2014, 19:01:26 PM
De prijs voor de desiro vind ik wel an de hoge kant... Maar als we waar voor ons geld (wat ik ook wel verwacht van VBV) zullen we maar beginnen sparen

Je hebt nog even de tijd, najaar 2015
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

hmm denk dat het bij één stel zal blijven van de duikbril...
wat betreft de Desiro, die van VBV zijn altijd af...natuurlijk weet ik niet hoe het zou zijn met die dat
Piko zou uit brengen, maar voor de prijs van VBV heb je 2 stellen van Piko!!!!
Hang allemaal af wat rijgedrag en afwerking is.....

Vroeger was men meer dan tevreden met de grijze muis, dus als die in traktie rijd op een baan
kan men moeilijk gaan zeggen...kijk dat is niet just aan dat stel....men kijk daar anders naar als die
in de vitrine staat

Eddytje


Thommy

Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 19:17:32 PM
hmm denk dat het bij één stel zal blijven van de duikbril...
wat betreft de Desiro, die van VBV zijn altijd af...natuurlijk weet ik niet hoe het zou zijn met die dat
Piko zou uit brengen, maar voor de prijs van VBV heb je 2 stellen van Piko!!!!
Hang allemaal af wat rijgedrag en afwerking is.....

Vroeger was men meer dan tevreden met de grijze muis, dus als die in traktie rijd op een baan
kan men moeilijk gaan zeggen...kijk dat is niet just aan dat stel....men kijk daar anders naar als die
in de vitrine staat

klopt, de modellen worden duurder en "perfecter". Mooi voor in een vitrine, maar als rij-model worden die TE duur.

enige model dat ik nog wil:
een goeie bordeau Break  :)
Greetz

Thommy

ward

Even ter info.. de VBV modellen zijn idd wel een stuk duurder dan de (mogelijke) piko,
maar de afwerkingskwaliteit die ik heb gezien op de beurs op hun MR86 model is verbluffend.
Tevens zijn zij al sinds geruime tijd hieraan bezig en kunnen ze al mallen laten zien,
iets wat bij piko nog helemaal niet het geval is.

Mvg  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Thommy

Citaat van: ward op 21 oktober 2014, 23:48:47 PM
Even ter info.. de VBV modellen zijn idd wel een stuk duurder dan de (mogelijke) piko,
maar de afwerkingskwaliteit die ik heb gezien op de beurs op hun MR86 model is verbluffend.
Tevens zijn zij al sinds geruime tijd hieraan bezig en kunnen ze al mallen laten zien,
iets wat bij piko nog helemaal niet het geval is.

Mvg  8)

wss doelt Loebaske op bv. hun 28. Model is gewoon goed, maar niet zo super als de nieuwste modellen... ge hebt er ook meerdere...

en zoals ik al zei, en meeste die ik ken ook vinden. een trein die rijdt, vallen superdetails minder op als van een showroom model.
Dus er is vraag naar beide "prijsklassen".
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

denk niet dat het Duitse merk aan een avontuur zal beginnen wetende dat VBV bezig is ! Zal waarschijnelijk bij die ene fabrikant blijven !

Trouwens die nieuwe Piko loc die Peter postte gezien die hoeft eigenlijk niet onder te doen voor een VBV. Men heeft daar ook vast mits iets meer details er een veel grotere markt open ligt, ook die van de Marklinisten die vaak een Piko verkiezen boven een M*

Groeten Peter ;)

BD1701

Die Desiro van Van Biervliet zal zeker en vast weer een prachtig model worden, wees gerust. We mogen blij zijn  met al hetgeen VBV al heeft uitgebracht van mooie Belgische treinen. TOP !!!
 

Jurgen

Klopt Bjorn, alleen schrikt de prijs mij momenteel een beetje af.

Hij hoort niet thuis in mijn tijdperk, maar als ik de trein neem naar het werk rijd ik er wel in mee. Dat zou dus de enige reden zijn waarom ik hem zou kopen. Het is een dilemma, maar ik zal er wel uit komen. Eerst mijn duikbril afwachten.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Citeerdenk niet dat het Duitse merk aan een avontuur zal beginnen

Dat Duitse merk heeft niet de gewoonte om zich ook maar iets aan te trekken van wat andere merken gaan doen.
Ook niet van modellen voor de Duitse markt.
Zie bv. de V200 dieselok van de DB Alle merken hebben hem, ESU maakt een nieuwe enz. en wat doet "het merk"? Het brengt gewoon een zeer goed model
met uitstekende rij-eigenschappen, detail enz (zonder de digitale schnikschnak) voor een preis die ver onder die van de anderen ligt.
Reken er dus maar op dat ze wel degelijk met dat model gaan komen. ::) ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Het model van Piko zal waarschijnlijk het meest waarheidsgetrouw zijn want volledig van goedkoop plastic  8)