Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Van Biervliet 2015 : AM08

Gestart door eve, 19 oktober 2014, 08:28:19 AM

SuSke

Even off-topic dus:
Digitale HLD91: productie is gestart, uitlevering nu voorzien rond midden/eind november. Er wordt momenteel heel hard gewerkt om de digitale (sound)versie op een ordentelijke manier te programaren en dank zij een power cap een mooie loop te laten hebben. Het kleine ding kruipt echt traag over de sporen en heeft toch nog een redelijke trekkracht.
HLD59 MSM reeks: geen fotookes gemaakt maar het ziet er weer een prachtig machientje uit. Alleen de nummer op de neus moest nog (weerom) aangepast worden. Kleurstelling was zeer mooi en detailering laat zeker niets te wensen over. Wordt een mooi kadootje onder de kerstboom.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

er werd nauwelijks en zal nauwelijks veranderd visueel, heb het VBV gevraagd de week voor de OD, dus de foto die Luc heeft geplaatst is de uiteindelijke !

doomslu

Ward, bedankt voor de foto, ik was helemaal in de mist! Maandagmorgen hé.  ;D

Zie er heel goed uit.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BC911

De HLD91 zien rijden op de opendeurdag, en toegevoegd aan het verlanglijstje  8). Heb me kunnen inhouden om de gewone DC versie te kopen (het kriebelt toch wel om digitaal te gaan rijden ...).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

755philippe

Ik ben ook naar het opendeur-weekend geweest bij VBV. Heb daar de Nohab met fullsound + rookfunktie zien rijden. Echt knap werk van VBV. Ik wacht vol ongeduld op het bestelde museummodel met alle funkties. Spijtig dat de rook niet zwart is zoals in het echt maar wie weet.
Hoed af voor VBV.
Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter

zwart zal die rook niet worden wegens voor problemen met de gezondheid, hebben de vraag gesteld, zou niet mogen en mr VBV gaf te kennen zich daar ook aan te houden, maar naar het schijnt zou het mogelijk zijn ! :-\

Houdini

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 oktober 2015, 23:28:40 PM
zwart zal die rook niet worden wegens voor problemen met de gezondheid, hebben de vraag gesteld, zou niet mogen en mr VBV gaf te kennen zich daar ook aan te houden, maar naar het schijnt zou het mogelijk zijn ! :-\

Kunnen niet gewoon bepaalde kleurstoffen toegevoegd worden? (of is die redenering te simpel?)

OlivierV

Iemand een blik geworpen op het type 201 (59) van de actie, naar verluid stond die daar ook.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#83
Citaat van: Houdini op 13 oktober 2015, 07:18:02 AM


Kunnen niet gewoon bepaalde kleurstoffen toegevoegd worden? (of is die redenering te simpel?)
dat heb ik niet gevraagd, misschien is VBV bang dat jij High zou kunnen worden van het treinrijden !  ;D ;) Waarschijnelijk is dat niet mogelijk want dan zou men er voor gegaan zijn, trouwens al eens aan gedacht dat die rook ook verschillende kleuren zou moeten hebben : onbeladenrijden, aanzetten, passagierstrein,( lichte of zwaardere) goederentrein en op kruissnelheid, verder bergop en af ! ;)

Houdini

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 oktober 2015, 09:05:35 AM
dat heb ik niet gevraagd, misschien is VBV bang dat jij High zou kunnen worden van het treinrijden !  ;D ;)

Na de werkende ruitenwissers met regensysteem boven de baan, een nieuw type beleving van de hobby....?  ;D ;D

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 oktober 2015, 09:05:35 AM
Citaat van: Houdini op 13 oktober 2015, 07:18:02 AM


Kunnen niet gewoon bepaalde kleurstoffen toegevoegd worden? (of is die redenering te simpel?)
dat heb ik niet gevraagd, misschien is VBV bang dat jij High zou kunnen worden van het treinrijden !  ;D ;) Waarschijnelijk is dat niet mogelijk want dan zou men er voor gegaan zijn, trouwens al eens aan gedacht dat die rook ook verschillende kleuren zou moeten hebben : onbeladenrijden, aanzetten, passagierstrein,( lichte of zwaardere) goederentrein en op kruissnelheid, verder bergop en af ! ;)
Tevens is de kleur van de rook een beetje afhankelijk van het weer, net zoals dat met stoom uit stoomlocs is. Bij vochtig weer is de rook veel witter en blijft die beter hangen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 oktober 2015, 23:28:40 PM
zwart zal die rook niet worden wegens voor problemen met de gezondheid, hebben de vraag gesteld, zou niet mogen en mr VBV gaf te kennen zich daar ook aan te houden, maar naar het schijnt zou het mogelijk zijn ! :-\

Tot nog toe is er bij mijn weten nog niemand in geslaagd om zwarte rook  te maken zonder schadelijke stoffen te gebruiken. Al wel experiment gezien met schadelijke additieven erbij. De rookvloeistof is meestal een samenstelling van lampenolie met zeer dunne olie. Zelfs dit goedje is niet zonder gevaar in een besloten ruimte, maar voor een HO model is het risico miniem. In grotere schalen is het gebruik van rookgeneratoren al meer ingeburgerd. Ook daar alleen maar witte rook. Je zou zwarte rook kunnen maken als je met je modellen buiten rijdt en er niet voortdurend met je neus boven hangt.. . Dan zou je er bvb diesel in kunnen gieten (nog niet geprobeerd), maar al wel gezien op youtube America en in een advertentie voor rookgeneratoren voor een tuinbaan.

SuSke

Citaat van: Houdini op 13 oktober 2015, 07:18:02 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 oktober 2015, 23:28:40 PM
zwart zal die rook niet worden wegens voor problemen met de gezondheid, hebben de vraag gesteld, zou niet mogen en mr VBV gaf te kennen zich daar ook aan te houden, maar naar het schijnt zou het mogelijk zijn ! :-\

Kunnen niet gewoon bepaalde kleurstoffen toegevoegd worden? (of is die redenering te simpel?)

De meeste kleurstoffen zullen niet mee verdampen, dus hou je witte rook en na verloop van tijd een lekkere koek troep in je rookgenerator  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

efl045

Citaat van: loco op 13 oktober 2015, 10:03:17 AM
Tot nog toe is er bij mijn weten nog niemand in geslaagd om zwarte rook  te maken...
Had Gerolf een tijdje geleden geen zwarte rook op zijn micro-baantje? Of waren dat de micro-controllers die sneuvelden  :)

Rangeerduivel

Citaat van: efl045 op 13 oktober 2015, 10:49:00 AM
Citaat van: loco op 13 oktober 2015, 10:03:17 AM
Tot nog toe is er bij mijn weten nog niemand in geslaagd om zwarte rook  te maken...

Ha nee?

Ik bouw al een tijdje zelf decoders in,en zwarte rook maken lijkt hier aardig te lukken! ;D

;)