Van Biervliet 2015 : AM08

Gestart door eve, 19 oktober 2014, 08:28:19 AM

Rangeerduivel

Citaat van: Sicco op 26 oktober 2014, 14:47:34 PM
Het model van Piko zal waarschijnlijk het meest waarheidsgetrouw zijn want volledig van goedkoop plastic  8)

Reeds eerder vermeld dat het waarschijnlijk niet zover zal komen,
Wij weten uit betrouwbare bron dat Piko zich niet de moeite zal getroosten aan een Belgische versie,daar ze te veel belang hechten aan de hoge(niet haalbare)verkoopcijfers!

;)

TBCédric

Citaat van: Rangeerduivel op 26 oktober 2014, 17:55:24 PM
Citaat van: Sicco op 26 oktober 2014, 14:47:34 PM
Het model van Piko zal waarschijnlijk het meest waarheidsgetrouw zijn want volledig van goedkoop plastic  8)

Reeds eerder vermeld dat het waarschijnlijk niet zover zal komen,
Wij weten uit betrouwbare bron dat Piko zich niet de moeite zal getroosten aan een Belgische versie,daar ze te veel belang hechten aan de hoge(niet haalbare)verkoopcijfers!

;)
Er is ook nog een Duitse variant/schildering dus piko kan dat perfect combineren met de Belgische schildering.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

2012

Mijne Desiro is al besteld bij VBV :-)
Het pre model zag er al goed uit, ook benieuwd naar de sprinter, volgende maand zou die in verkoop gaan ...

celtjan

En de Oostenrijkers komen ook aan hun trekken:
http://www.siemens.com/press/de/events/2013/infrastructure-cities/rail-systems/2013-01-desiro-ml.php

Het voorbeeld schaal 1:1 geeft me net ietsje te veel problemen.
Dus ik pas voor de kleinere schaal...

Gr,
Jan

doomslu

Eén van de problemen voor Piko is blijkbaar dat de Belgische qua raamindeling heel erg verschilt van de Duitse.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ward

Even nogmaals voor de duidelijkheid..
De belgische vertegenwoordiger van piko zegt dat ze dat model gaan brengen, de grote baas weet van niets.. (zegt genoeg..)
Dat het rommel en plastiek is? Persoonlijk zelden problemen mee gehad..
Wel met het (mis)bruik van de NMBS als IC, want als stoptrein (waarvoor ze besteld waren) zijn ze perfect.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

SuSke

Alleen spijtig dat de desiro's voorhanden bij Piko allemaal Dieselversies zijn en bovendien stellen van 2 wagens. (http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=praesenz&vw_name=search&portaltyp=308&order_by=artikelnr&lang=de&suchtext=desiro&b_warengruppe_id=20&x=16&y=9)

Als ik dan naar de prijs kijk, er nog een tussenrijtuig bijtel (met alle toeters en bellen om de lichtsturing in orde te hebben), aanpassingen aan de "verhoogde" 1ste klasse raampartijen,....

Ook geen enkel nieuws whatsoever over de mogelijke productie van dit stel op de website of andere onderdelen van de Piko marketing ... ??

Ik denk dat ik momenteel voor een VBV kies.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

chef garde

Heb mij ook een Desiro bij VBV besteld.  VBV brengt proper en betrouwbaar materiaal uit, je leest weinig over mankementen en ze leveren goede service.  De Desiro is prijzig, maar dat zijn andere 3-ledige stellen van andere fabrikanten ook.

En VBV vraagt een voorschot voor de Desiro, als hij uitgeleverd wordt lijkt het al alsof je iets minder diep in de buidel moet tasten!

loebaske

Ja, zo ver had ik nog niet gedacht, als er dan zoveel verschil op zit kan ik beter voor een VBV kiezen...
is zoals de 77 van Piko, niet echt de belgische, maar ja de prijs heeft me hem doen kopen en best wel inzetbaar
ergens op een zijlijn als de Mehano niet in de buurt is  :) :) :)

Peter

Piko kan prachtiige modellen maken maar er ook soms hun voeten aan vegen, zoals bv de 77. Hij lijkt er van ver op maar daar ik ook alles mee gezegd.
Rijden doet hij wel zeer goed.

Ik koop geen Desiro. Je kan nu eenmaal niet alles op je baan willen hebben. Daarentegen een Duikbril.....
Een mens moet soms keuzes maken, nietwaar.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Bij Piko was men er wel van bewust dat de 77 niet correct is,
Hij is er enkel gekomen op vraag van de Belgische invoerder om het gat in de markt te vullen voor de steeds zeldzamere Mehano,die toen einde produktie was,
maar vooral om de jeugd en beginnende modelspoorder te lokken met een 77 die ze in't echt elke dag op het net zien rijden.
Voor die doelgroep zijn de kleine details minder belangrijk,maar daarentegen speelt de prijs een grote rol,
Daarom is hij ook eerst uitgekomen in een startset.

;)

loebaske

Volledig met jou eens Rudy....
en niet alles moet perfect zijn, kijk maar eens 20j geleden, we waren dol gelukkig als er al eens een B loc op de mark
kwam, zoals de Duitse V60 als de type 80, de Roco type 59 die een schot in de roos was en toch wat te groot was voor
schaal 1/87 en bvb de Lima type 27

man man wat waren we gelukkig toen....

SuSke

Zeker weten Loebaske.
En dat Piko's goed rijden, klopt ook als een bus, en het zelfde kan gezegd worden van de Jouef's en Lima's van hedentendage.

Mijn vrees is alleen dat al Piko met een Desiro uitkomt, het zal zijn zoals de 77, het rekt er van ver op en als er geen VBV in de buurt is, zal niemand het merken wanneer dat stel over een baan rijdt.
Behalve als die rivettenteller aan je baan staat op een tentoonstelling, je kent hem wel, die man die met zijn neus tegen je modellen gaat hangen wanneer ze passeren en ze met zijn bril bijna van de rails duwt ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Als er kleine foutjes niet kwalijk genomen worden, waarom werden dan bv. de M6 rijtuigen van Classix zo afgekraakt ten voordelen van die van LSM
Het is niet omdat er soms kleine foutjes (soms fouten) aan een bepaald model zitten dat het ineens minderwaardig is.
Als iemand tevreden is met de Piko, waarom dan niet. Voor degene die een "bijna" perfekt model willen is er dan het VBV model, want een perfekt model bestaat volgens mij niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Ik heb een sleep Classix (7+1),
Uiterlijk valt hij best mee,als je er inderdaad geen LS naast zet,
Maar het grote verschil zit hem bij de M6'n in het rijgedrag,
Een(andere) sleep I11 van LSModels laat zich zonder problemen duwen,
maar daar ben ik bij de Classix van teruggekomen wegens herhaaldelijk ontsporen.
Getrokken geven ze nu geen problemen meer

;)