Een uitstapje in H0...

Gestart door Martin Welberg, 14 oktober 2014, 00:23:39 AM

Martin Welberg

Moet in opdracht wat afbouwen voor iemand, paar bochtmodules, aardig stakke bochies maar dan kan ie met z'n fremo modules thuis rijden. Beetje gebaseerd op de Utah, Nevada rooie rotsen, droog klimaat en lastige fremo profielen op elke bak...Paar plaatjes, lekker plakken en hakken met XPS....













rode bakkie een probeersel van de opdrachtgever , die pak ik nog iets aan, staan er 4 meer in de steigers...

Steam.N

Citaat van: milocomarty op 14 oktober 2014, 00:23:39 AM
... Paar plaatjes, lekker plakken en hakken met XPS ...

Je kent iets van hakken  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007


Dirky

beloofd weer mooi te worden!

Maak je veel gebruik van die sculpture blocks Marty?

... b.t.w. aardig stapeltje Festools  :)

GVL

Ben benieuwd naar die rotsen, Martin.

Martin Welberg

#5
Dank u !

Maak idd de laatste tijd erg veel gebruik van XPS, in dit geval was het Ursa foam geloof ik ( die hebben als het goed is een gele tint), het is licht en makkelijk te bewerken met oa mes, hete draad en Fein multitool...

En Dirk heb idd aardig wat Festools gespaard in de laatste 20 jaar...

Martin Welberg

Tussen het opbouwen en bijwerken van Mara Harbor maar eens wat bakkies in de verf gezet, over een basis laag van RAL 8022 latex wat meer roodbruinen en oranje latex geplempt, in combinatie met de muurverf van de praxis (perfection) in leem, beige en gebroken wit











Ben nog niet helemaal tevreden, denk dat er nog wat oranje/rood toegvoegd wordt..

Steam.N

Wordt een indrukwekkend landschap, Martin !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

...doet ie ff... allemaggies, gaat als n speer, hoe grott wordt die baan? ;D ;)

Martin Welberg

Och, zijn maar kleine bakkies, boogstraal 750mm.. ;)

jesse

Whow heel verschil met het kleur op de mointains! knap!! :D

Martin Welberg

Her en der wat advies gevraagd...

Beetje progressie, zooi her en der wat bijgekleurd en het grondgebeuren aangepakt. Bestaat voor het grootste deel uit gemalen kattebakvulling, van die kleizooi die met verdunde Veveo voorstrijk (megaplak) gemengd met een oranje Ral kleur latex is vastgezet...

















Locje is nu de enige diesel die ik heb in H0..

2012

Je hbet maar 1 diesel...dan moet je er nog een stuk of 5-6 bij kopen en een 120-tal double stack wagons, dan is het helemaal zoals in t'echt  :) :)
ik ben al in Momument Valley valley geweest, en in omgeving, ziet er heel realistisch uit.
Daar treintjes op foto gezet, eenmaal ene gezien met 7 locs vooraan en rij van wel meer dan 100 boxcars.... indrukwekkend

Martin Welberg

Hoef er zelf niet op te rijden Kurt, en de klant heeft lokkies zat (ook van de goede maatschappij)..

Zo, weer een stukkie verder, kleurtjes zoals ik het hebben wil, ballastbed wat smaller gemaakt en een begin met de vegetatie, erg lastig om die woestijzooi van daaro te maken. Voornamelijk door de aparte kleurtjes die er voor komen en met de bestaande vezels haast niet te imiteren zijn..















Moet er nog wel effe goed met de stofzuiger overheen, zweven nog ladingen losse vezels rond.....

Michael

Leuk gedaan Martin, ziet er op de foto bijna net zo goed uit als bij jou in de werkplaats.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154