Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwigheden van GooVerModels

Gestart door dieselfreak, 13 oktober 2014, 13:23:51 PM

MARKLINRIJDER

#15
Een reactie.......  Als het niet gepast is mag de moderator het terug verwijderen, of ik pas het aan als het nodig is, deze tekst zal ook gepubliceerd worden op de website.

Project L rijtuigen, dat is een project dat in China MUUR vast zit, zat en inmiddels ALWEER heropgestart werd.
Ik hoop uit de grond van mijn hart , dat we eindelijk een degelijke herstart krijgen.    Het zal geen massa product meer worden, dat is duidelijk.
De nieuwe matrijzen voor de daken en interieurs zijn gemaakt en alles is in orde.
Nu enkel dus nog injecteren en assembleren, spuiten , verpakken......
Communicatie is niet het probleem we spreken immers PERFECT Chinees, daar het de tweede moedertaal is van onze zoon. :P


Uit de story's van in het verleden, GCI, L, FD en Lklp waar tijdens de productie's steeds wat mis liep en ze in China alsmaar doorverwezen naar grotere oplages, heb ik beslist de L rijtuigen eerst af te werken en dan pas met iets nieuws uit China te komen.  L rijtuigen zijn dus prioritair, de Chinees die het klaar krijgt, krijgt van me het project R, GCI en pakwagen GCI .
Het is dus eigenlijk nu aan de Chinezen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het deze keer goed komt, maar verkoop het vel van de beer niet voor het geschoten is.

HLD91....  Een project Deels gemaakt in China, deels in Polen, het overgrote deel in België komt er weldra aan.   Na de uitlevering van de motoren wachten we nu nog even  op enkele kleine onderdelen uit China, die onderweg zijn.   Waarom zijn het weer de Chinezen die te laat zijn??  Ik weet waarom, veel is niet genoeg maar ze hebben vaak niet de capaciteit, willen enkel een degelijk winst cijfer. :o

De nieuwe aangekondigde projecten zitten in dezelfde lijn als HLD91, samenwerking tsn, Belgie, China en Polen.    Ieder bedrijf zijn specialiteit zonder pottekijkers en met een controle dicht bij huis.  Een bewuste keuze.

De Belgische producties en oplages zijn klein, soms zelfs zeer klein.   Zeker in het historische.    Ervaring heeft me geleerd hiermee voorzichtig om te gaan, de markt is moeilijk in te schatten.
Concullega's hebben vaak dezelfde ideeën en wensen.   Communiceren is jammer genoeg onmogelijk.  In elke wedstrijd heb je winnaars en verliezers.   Wie verliest er graag???

We houden er de moed in en zoeken naar alternatieven, soms wat duurder andere goedkoper.

We hopen in de toekomst nog mooie zaken te mogen en kunnen verwezenlijken, alles op zijn tijd.

Mvg,

David

Brossel

Citaat van: MARKLINRIJDER op 13 oktober 2014, 21:40:17 PM
We hopen in de toekomst nog mooie zaken te mogen en kunnen verwezenlijken, alles op zijn tijd.

Bedankt voor je heldere reactie! Goed om zo een en ander hier als ook op de website weer te geven.
Ik kan me ook goed voorstellen dat het productieproces een complex proces is...

En ik...ik hoop ook dat het je lukt om in de productie de juiste partijen te vinden en daarmee vele mooie zaken te mogen verwezenlijken.
Zoals geschreven....aan in ieder geval de 734 bijwagen en wat L-rijtuigen heb je aan mij vast en zeker een klant!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

dieselfreak

Ik sluit mij graag aan bij de vorige reactie. We kunnen alleen maar blij zijn voor de inspanningen die je doet om Belgisch historisch materiaal uit te brengen David. En ik hoop samen met al je andere klanten dat je mooie projecten mogen slagen.
MC

Michael

David, bedankt voor de uiteenzetting, het maakt het wachten wat draaglijker. Andere producenten vertellen soms niks en moet je heel erg lang wachten, dat de HLD 91 wat vertraagd, het zij zo, met wat geduld hebben we straks een prachtige rangeer lok tegen een zeer economisch prijsje. Laat er zo maar meer komen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

het valt meer en meer op dat China en Hong Kong wat slabakken, de goesting is er precies een beetje weg.
Zelfs domweg in kleine retail sturen ze liever herhaaldelijk mailtjes om je geld terug te mogen storten (zullen ze in B2B allicht minder makkelijk doen) ipv je goederen gewoon op te sturen. En ondertussen maar aandringen op goeie recensies.

Maar allicht mogen we ze niet allen over dezelfde kam scheren en ik hoop dat David er toch vind die wel nog gemotiveerd zijn om mooie dingen te maken en te leveren binnen aanvaardbare termijnen. Wij als eindverbruikers mogen niet vergeten dat de tussenstappers (mensen als David of ook VBV of LS bvb) wel de financiering moeten doen. Als zo'n project dan aansleept zit die investering lange tijd vast zonder garantie op return, en met het risico dat ondertussen iemand anders op het idee komt om bij een snellere chinees hetzelfde te laten produceren (wat vooral in België een probleem is met de te kleine markt). 
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Volgens info gekregen van David op de expo zal het model van de 91 met enkele weken vertraging komen.
Er moesten nog een aantal kleine aanpassingen gedaan worden om het model helemaal naar zijn zin te maken.

We kijken er naar uit.
Vooral de aangekondigde prijs maakt het aantrekkelijk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Ben benieuwd. David komt woensdag naar hier.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 19 oktober 2014, 18:05:28 PM
Volgens info gekregen van David op de expo zal het model van de 91 met enkele weken vertraging komen.

Die enkele weken zouden er volgens David 2à3 zijn...
Blijkbaar(volgens diezelfde David) is het een hele lijdensweg eer je van die mannen ginder in het oosten nog eens iets gedaan krijgt,en dan alles onder het motto"voor wat hoort wat!"

Toch had ik verwacht van een (proto)modelletje te zien op de stand van Goover...

;)

vyncky

Zonet dit berichtje gelezen op de site:

EINDELIJK:
De laatste onderdelen voor de HLD90/91 zijn onderweg.   De uitlevering van de voor-bestelde modellen zal kortelings gaan plaats vinden.   Nog niet voor-besteld???    Aarzel niet om lange wachttijden te voorkomen.   Het project is immers geen massa productie.  Indien een nummer en/of stelplaats niet in onze lijst voorkomt, bieden we de mogelijkheid deze aan te maken en te produceren ZONDER meerprijs.
Info en varianten zijn te vinden in onze webshop:


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 19 oktober 2014, 21:39:40 PM
Blijkbaar(volgens diezelfde David) is het een hele lijdensweg eer je van die mannen ginder in het oosten nog eens iets gedaan krijgt,en dan alles onder het motto"voor wat hoort wat!

ik hoor hetzelfde van een Engelsman die onderdelen laat maken voor minibikes (dax/monkey/...). En ik zie dien mens toch wekelijks  :)
Hij zegt zelfs, binnen hier en 10-15 jaar is China niet meer goedkoper of gemakkelijker dan hier om te produceren.
+ zegt hij ook, waar vroeger mensen stonden te drummen om te werken, is het nu ook al... Aah, dat en dat staat me niet aan, nee merci OF ze moeten meer geld hebben => stukken worden duurder

die mens gaat 3 maandelijks daarheen, heeft een zakenpartner die constant daar zit. En enige manier om die Chinezen nog te laten werken is constant achter hun vodden zitten (dien die in China zit mag constant tussen de 3-4 fabrieken lopen om de onderdelen gemaakt/gecontroleerd te krijgen).

@Goover, veel succes...
Greetz

Thommy

Sicco

Ik zou best vooruit willen bestellen, zeker als de mooie service wordt geboden van een nummer op aanvraag, maar ik zou de eerst wel meer willen zien dan een tekening.  :D

En voor wat bovenstaande: dat zien we al jaren aankomen, fabrikanten die nu al overschakelen naar productie elders (zoals Roco) zijn denk ik spekkoper. Ik denk ook dat steeds meer consumenten het ervoor over hebben om meer te betalen - ook al is de prijsverhoging nu plotseling fors - voor een model zonder onzekerheden, jarenlange vertraging en makkelijk te voorkomen fouten.

groet Sicco

Thommy

Citaat van: Sicco op 24 oktober 2014, 08:05:37 AMIk denk ook dat steeds meer consumenten het ervoor over hebben om meer te betalen - ook al is de prijsverhoging nu plotseling fors - voor een model zonder onzekerheden, jarenlange vertraging en makkelijk te voorkomen fouten.

groet Sicco

daar vrees ik voor.
zaak waar ik werk is oa. Honda dealer. Mensen kiezen niet meer voor het duurdere en kwaliteitsvolle.
Veel veranderd in mentaliteit sinds de start van de crisis.

Zie ook naar de auto's. Dacia is mega populair, veel auto voor weinig geld. En dat er minder opties zijn, dat maakt de meeste mensen niet dan.
+ de jeugd wacht ook langer met aankoop auto. Stond vorige week (mss 2 weken geleden in de krant), dure aankoop + extra kosten.

En als je de jeugd wil warm maken voor modelbouw, dan moeten die prijzen in de regio liggen van piko-modellen.
Mss wat minder qua afwerking, maar betaalbaar. Locs rond de 100euro, wagons rond de 20-35euro.

En voor de oudere mensen mogen daar perfect de duur en goed afgewerkte tegenover staan.
locs van +250euro en wagons van +50euro.

Denk dat VBV met die budget line een goeie kant kiest. Net zoals roco met hun "goedkopere" modellen a la 59.
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Sicco op 24 oktober 2014, 08:05:37 AM
...maar ik zou eerst wel meer willen zien dan een tekening.  :D

Ook ik heb 'blindelings' voorbesteld  bij Goover voor de 91,
en ook ik had graag een proto gezien,maar helaas.
Afgaande op wat Goover reeds gemaakt heeft zal het wel best meevallen denk/hoop ik.

De 91 van VBV belooft zeer veel goeds,maar hij kost dan ook weer pakweg 100€ meer dan de Goover,
en voor 100€ wil ik die héél kleine detailtjes,welke je toch niet ziet als hij op je baan rijdt,wel missen.
Dan is het nog af te wachten of je ze wel moet missen....binnen een paar weken weten we meer

;)

dieselfreak

Het grote voordeel van de 91 van Goover vind ik dat er ook een Tijdperk 3 versie komt èn dat je zelf je nummer en stelplaats kan opgeven. Dat de prijs een stuk lager ligt dan het model van VBV is uiteraard ook mooi meegenomen.
MC

mark7758

Ik ga er maar 1 bestellen. Goovermodels gesproken op Utrecht.
En voorbestellen is niet dat je hem moet nemen. !!
Uitgelegd dat ik hem eerst wil zien rijden en zo. Hij beloofde Zo Spoedig met foto's en beelden te komen van het model.

Dan wil ik deze. Dubbel nummer en Depot STOCKEM. (Mocht je nog meer foto's nodig hebben dan lees ik het wel.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.