Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MIBA Spezial 102

Gestart door eve, 04 oktober 2014, 09:46:40 AM

eve

Komt uit in oktober en zal handelen over allerlei sporenplannen en baan ontwerpen. Beter een idee teveel als een te weinig.

https://shop.vgbahn.info/miba/shop/spezial+102-_1302.html

Erik

Ludwig

Zo'n uitgave met Belgische voorbeelden zou best eens mogen op de markt komen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

eve

Met voldoende kennis van zaken kan je zulke ontwerpen wel "verbelgissen".
Pik er eens een uit, stel het hier op het forum als topic : je zal verrast zijn hoeveel latente kennis hier nog aanwezig is...
Ik denk maar aan de vele "feauteil-modelspoorders" die vol zijn van de literatuur maar nog nooit een stuk spoor op een houten blad hebben geplaatst.

;) Erik

Gerolf

Citaat van: eve op 04 oktober 2014, 10:15:38 AMIk denk maar aan de vele "feauteil-modelspoorders" die vol zijn van de literatuur maar nog nooit een stuk spoor op een houten blad hebben geplaatst.

Oei, daar hoor ik ook bij. Ik leg mijn rails op kurk  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Citaat van: eve op 04 oktober 2014, 10:15:38 AM
Ik denk maar aan de vele "feauteil-modelspoorders" die vol zijn van de literatuur maar nog nooit een stuk spoor op een houten blad hebben geplaatst.
Tja, ik ook dus. Nog niets van de baan gereed.
Eerst voorbereiden op zolder. Kuisen, proper zetten,...  :(
En als er al eens een spoortje ligt, is dat nog op de vloer... :'(
Dan denk ik bij mezelf: deze moeten er ook ziin!  ::)
Vele groeten,
Ronald

eve

Jullie weten exact wat ik bedoel. En het is niet denigrerend bedoeld. Meestal hebben deze mensen voldoende theoretische kennis om zoiets om te zetten.

En het is een gelegenheid om ze meer te betrekken bij het praktische van de "modelspoorderij"... Maw : stel realiseerbare zaken voor.

Erik

Pol

Die MIBA Spezial 102 ligt hier ondertussen op de salontafel en ik moet zeggen dat het er proper uitziet. Ik heb hem nog maar snel doorgebladerd, maar zag toch hier en daar al een ideetje opduiken voor m'n toekomstige baan!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...