Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ART 298

Gestart door GDE, 03 oktober 2014, 16:56:58 PM

GDE

Ergens in 2009 begon ik aan de bouw van een ART tram en meer bepaald de 298 . Hierbij vinden jullie enkele foto's hierover en ondertussen wordt er verder aan de afwerking gewerkt  :)

GDE

Op het zelfde moment werden ook enkele goederenwagons gemaakt

Bolje

Vele groeten,
Ronald

Gerolf

Helemaal mee eens. Erg knap  8)
Welke schaal is dit ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GDE

Citaat van: Gerolf op 03 oktober 2014, 17:17:08 PM
Helemaal mee eens. Erg knap  8)
Welke schaal is dit ?
Bedankt  :) , schaal is 1/87 . De wagons zijn nog Jocadis modellen die een beetje werden verbouwd . De ART is eveneens schaal 1/87 zelfbouw  op een onderstel van PMT . 

Steam.N

Knap werk, Geert !
Een goeie bron van inspiratie ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GDE

Deze was ik nog vergeten te plaatsen

GVL

Mooi materiaal, Geert. Vooral die open wagens vind ik knap.
Groeten.

Johnnytrein

Knappe dinges maar ik mis bij de wagons koppelingen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

GDE

Bedankt voor de leuke reacties  :) Joannes , de koppelingen werden nog niet geplaatst omdat ik er toen nog niet aan uit was dewelke te gebruiken . Het liefst een koppeling zoals in het echt maar dit lijkt me niet haalbaar dus zal het de gewone kadee koppelingen worden .

GDE

Nog enkele wagons in aanbouw  :)

GDE

#11
De ART 298 is eindelijk klaar  :D Dankzij Roderik Vanderkelen die het elektrische gedeelte van de tram verbeterde kon de tram zondag mooi rijden op de modelbaan Bouiliére ( eveneens van Roderik ) tijdens de expo van modelspoormagazine . Enkel moet ik nog kijken voor de koppeling op de juiste hoogte te plaatsen om geen wagons meer te verliezen tijdens het rijden . foto's volgen later  :)

GDE

De ART 298 aan de haal met enkele goederenwagons waaronder een platte wagon op draaistellen van Roderik .

Roderik

Als ik nu eens een gans jaar kom uw gras afdoen en uw auto wassen, zou je er dan voor mij ook een kunnen maken? ;-)
Always be modelling!

GVL