Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Terug beginnen

Gestart door Baureihe 68, 02 oktober 2014, 19:45:50 PM

Baureihe 68

Tja, Houten lag wel een beetje uit de richting voor mij.

Misschien best eens een paar handelaars mailen om te zien wat die in de aanbieding hebben met een Multimaus.

De rest ligt een beetje stil, ben door de Vrouw gevorderd om de kerststal te maken die ik net na onze trouw belooft had (> 20 jaar geleden... ). Maar nu ze m'n modelbouwexploten ziet ontsnap ik er niet meer aan ...
Maar ja, het blijft knutselen en zo kan ik nog wat technieken oefenen :).

Vriendelijke groeten,

Gert   


centauri167

Daar je in Duitsland ( inclusief portokosten ) sets met een MM hebt voor rond de 149 euro, zou ik er hier zeker geen cent meer voor betalen. De locs en wagons in die sets trekken echt op niets, dus moet je de prijs zien voor enkel de MM centrale en een heel simpele decoder die in de loc zit.
De rest, daar kan je wat op oefenen om te weatheren bvb.

Baureihe 68

Hallo allemaal,

Ik schrik er zelf van dat het al zo lang geleden is dat ik nog iets gepost heb. Misschien dat jullie dachten dat mijn hernieuwde interesse een kort leven beschoren was maar niets is minder waar. De interesse en de ideeën zijn er nog steeds, enkel het aspect tijd ligt iets moeilijker. Maar gezien ik geen groot project voor ogen heb is er ook niet echt tijdsdruk, zolang het  maar plezant (lees ontspanning) blijft.   

Het testplankje is ondertussen (al lang) naar tevredenheid af en nu zou ik als volgende tussenstap een iets grotere "plank" willen maken zodat ik al een stukje kan rijden en ook met het elektrische gedeelte kan bezig zijn (heb enige maanden geleden een Roco startset met, en vooral voor, de Multimaus gekocht).

Maar daarvoor had ik dan nog enkele vragen waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen;
=>  Als ik een enkel spoor wil leggen (Tillig) met één aftakking met welke breedte moet ik dan rekening houden voor het stuk met het dubbel spoor?

=> Op de website van Tillig vind ik vele soorten wissels terug, welke neem ik nu best? Het is voor een simpele aftakking (naar een fabriekje o.i.d.) en de bedoeling is dat de aftakking evenwijdig loopt met het hoofdspoor (wel een handbediende wissel, zo ver reiken mijn "elektronica" ambities nu ook nog niet J).

=> Als ik aan één zijde van het hoofdspoor een helling/rotspartij wil voorzien, welke afstand respecteer ik dan het best tussen het spoor en de helling/rotspartij.

=> Volgende week gaan we naar de kerstmarkt in Keulen, zijn er interessante treinshops in het centrum? Ik vind bijvoorbeeld "Donnerbüsche" terug via Google.

Jullie merken het, vragen van een beginneling en andere vragen zullen ongetwijfeld volgen  :)

Vriendelijke groeten,

Gert

OlivierV

Tillig wissels?

Neem een zelfbouwsetje (gewoon in mekaar schuiven).
Flexsteg wissel EW4: 85451
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

Olivier als je nog een Pc zoekt , ik heb hier nog een pak onderdelen en werkende PC's staan tegen een spotprijsje.

Wim66

Citaat van: Baureihe 68 op 15 december 2014, 18:35:54 PM
Tja, Houten lag wel een beetje uit de richting voor mij.

Misschien best eens een paar handelaars mailen om te zien wat die in de aanbieding hebben met een Multimaus.

De rest ligt een beetje stil, ben door de Vrouw gevorderd om de kerststal te maken die ik net na onze trouw belooft had (> 20 jaar geleden... ). Maar nu ze m'n modelbouwexploten ziet ontsnap ik er niet meer aan ...
Maar ja, het blijft knutselen en zo kan ik nog wat technieken oefenen :).

Vriendelijke groeten,

Gert

Gert

Bij Kramm in Duitsland was onlangs een aanbieding. Iemand had wel een deel van een Roco start set maar de mm en wat rails hoefde hij niet. Misschien eens navragen of hij deze nog heeft?

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Gerolf

Wim, dat was een post van ruim anderhalf jaar oud  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw