Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Terug beginnen

Gestart door Baureihe 68, 02 oktober 2014, 19:45:50 PM

Rangeerduivel

Je hebt gelijk Luc,
tik hem maar op de vingers,want op den duur gaan ze zich alles permiteren,die mannen! >:( :D :D

;)

OlivierV

Citaat van: doomslu op 11 oktober 2014, 14:59:16 PM
Ik weet dat het goed bedoeld is Olivier, maar waarom altijd de mensen naar Duitsland verwijzen als we ook goede winkels hebben?
Bovendien is er volgende week de expo waar de meeste Belgische en ook enkele Nederlandse bedrijven aanwezig zijn met hun koopwaar, inclusief goede service!  :)

En straks komen klagen dat er geen winkels meer zijn in ons land...  :-[

Bedankt Suske voor de goede tips!  ;)
Het is inderdaad goed bedoeld hoor. Maar ik weet zo 1-2-3 geen winkels waar Tillig vlotjes verkrijgbaar is. De aanvulling van de expo is zeker een goede want gegarandeerd dat je het daar ook wel kan vinden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 10 oktober 2014, 06:36:22 AM
En vooral,GA VOLGENDE WEEK EENS NAAR DE BRABANTHAL IN LEUVEN!!!  :D :D
;)

Weet niet of dat een goed idee is. Meestal heb ik na zo'n beurzen de goeting om alles op de container te gooien en postzaegels te gaan verzamelen.

Citaat van:  doomluIk weet dat het goed bedoeld is Olivier, maar waarom altijd de mensen naar Duitsland verwijzen als we ook goede winkels hebben?

Omdat de service en prijzen daar gewoon beter zijn? Sorry Luc, maar mijn ervaring met treinwinkels hier maakt dat ik hier gewoon de moeite niet meer doe om zelfs te gaan kijken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Baureihe 68

Bedankt voor de tips ! Rond deze tijd volgende week hoop ik bezig te zijn aan de proefplankjes  :)
En geen paniek ik koop nog altijd liever in een echte winkel dan virtueel, maar ze moeten wel hebben wat ik zoek.

Vriendelijke groeten,

Gert   

PS: Sophan marchandises was weeral om van te "smullen" en zéér inspirerend, merci voor de tip Olivier! 

adrievans

Even over je startset van illig,via google bij Lippe een omschrijving gevonden.
Ergens halverwege in rood aangegeven:deze set bevat geen stroomverzorging of digitaal besturingsapparaat.(vrije vertaling)

Description:   
  START Güterzug-Set der DB, Epoche III

mit H0-ELITE-Gleis.
Lokomotive mit lastgeregeltem Digitaldecoder, Konstantlicht und fernbedienbaren Kupplungen.

bestehend aus Diesellok V36 (Firma Lenz) verwendbar in Analog- und Digitalbetrieb, einem gedeckten Güterwagen Gmhs 35, einem Niederbordwagen X 05, einem offenen Güterwagen O 10, H0-Elite Gleisoval mit Weiche und Abstellgleis, einem Handweichenantrieb.
Dieses Set enhält kein Stromversorgungsgerät und keine Digitalsteuerung!
Der Platzbedarf beträgt ca. 180 x 100 cm!   


 
   
  Specifications & Details:   
 
Manufacturer:   Tillig

Art.-No.   74196

EAN:   4012501741968

Gauge   H0 1:87

Railway Company:   DB

Era Designation:   III

Power system   DC

Digital-Decoder:   DCC

Length over buffer:   420 mm

Coupler:   Schacht NEM 362 mit KK-Kinematik

Headlights:   3-Spitzenlicht an beiden Fahrzeugenden, mit Fahrtrichtung wechselnd



Delivery Date:   Q3/2011



Manufacturer price:   219,50 €

   

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Baureihe 68

Hallo,

Jammer genoeg niet op de beurs in Leuven geraakt maar toch via hier en daar aan  wat materiaal geraakt (en altijd in echte winkels  :)). De rails zullen Tillig worden, toen ik die in m'n handen kreeg was de beslissing snel genomen.   

Dus de werken aan het proefplankje zijn begonnen en als ik hier en daar wat tijd vrij kan maken hoop ik dat tegen het eind van de maand af te hebben. Nu de keuze is gemaakt dient het proefplankje voornamelijk om te zien of ik de technieken onder de knie heb of kan krijgen.

Tijdens m'n bezoek aan een modelbouwwinkel (en ziehier één van de voordelen) kwam ik (of beter gezegd m'n vrouw) een partij tweedehandswagons in nog zéér goede staat tegen.  Dus ideaal testmateriaal ! Uit de stapel twee goederenwagons van Roco gehaald à 4,40 € het stuk (kun je dus niet voor sukkelen). Wel niet uit het goede tijdperk maar ze zijn er wel naar terug te brengen.   
En vandaag een testje gedaan voor het verweren.  Dus graag jullie mening. Vanzelfsprekend zijn het enkel de rechtste twee vlakken en dient het onderstel nog gedaan te worden.  Op de foto valt het me nu ook op dat de binnenkant niet gedetailleerd is (nog een uitdaging erbij)  en dat hier en daar nog wat gietrandjes dienen verwijderd te worden.

Hopelijk is de foto zichtbaar gezien het de eerste maal is dat ik photobucket gebruik (gezien ImageShack blijkbaar betalend is geworden).
http://s1371.photobucket.com/user/Baureihe/library/

Vriendelijke groeten,

Gert


doomslu

Bert,

het ziet er niet mis uit.

Om een foto te tonen kan je beter dit doen:


Hoe? klik op het tandwieltje dat je ziet als je de muis over de foto op Photobucket beweegt, daarna kies je 'share links' en verder IMG en paste je dat hier (ik verwijder wel steeds de URL).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Baureihe 68

Hallo,

Ondertussen doen we traag maar zeker verder  :).

Het testplankje is bijna af en ik moet zeggen dat ik tot zo ver geen grote moeilijkheden ben tegengekomen om het beoogde resultaat te bekomen.



In daglicht, maar dat hebben we momenteel niet zoveel, komen de kleuren wel veel beter tot hun recht.

Er dient enkel nog gras (hetgene wat ik gekocht had is te lang) op de bruine ondergrond aangebracht te worden en een buffer voorzien te worden. De buffer van Tillig heb ik al hij dient enkel nog geassembleerd en verweerd te worden. Ik neem aan dat de buffers in tijdperk II zwart waren met een witte stootbalk? Of zie ik dit verkeerd. Als iemand dit kan bevestigen of verbeteren?

In elk geval ik heb met dit testplankje al veel geleerd en er vooral veel plezier aan beleeft  :) :).

Ook besef ik dat ik nadien beter voor een module of mini-baan kan gaan gezien ik het doorgedreven detailleren de grootste uitdaging vind. Meters spoor zijn dus niet aan mij besteed.

Graag jullie gewaardeerde feedback.

Vriendelijke groeten,

Gert


Gerolf

Citaat van: Baureihe 68 op 16 november 2014, 19:41:01 PM
Graag jullie gewaardeerde feedback.

Wel, als ik dan even mag:
- je grijze ballast is naar mijn idee te monotoon
- en is weggevloeid door teveel bevochtigen voor of tijdens het verlijmen: putjes nog aan te vullen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Baureihe 68

Gerolf,

Bedankt voor je reactie,

De kleur kreeg ik niet goed op de foto in realiteit ziet het er "levendiger" uit. Putjes (al zie ik er niet direct op die foto) moeten hier en daar nog bijgewerkt worden maar dat wordt de finishing touch. Tijdens het begrassen heeft het plankje ook nog wat afgezien dus kan er nog wel ergens een steentje weggesprongen zijn.

Het begrassen is dus ook achter de rug, nu is het enkel de buffer nog afwerken (niemand een antwoord op m'n vraag uit m'n vorige post :-\ ?) en het plankje is klaar. Al twijfel ik nog of ik misschien nog een boom in een hoek plaats en nog wat bijkomend "onkruid" tussen het gras zet.

Omdat beelden altijd meer zeggen dan woorden hierbij nog enkele foto's.
De wagon is van Märklin en m'n eerste echte DRG aanwinst. Gekocht als tweedehands voor nog geen 10 euro bleek hij nog nooit uit de doos geweest te zijn! Wat de nodige stress geeft om hem te verweren! Kan ik een Märklin trouwens zonder problemen over Tillig rails laten rijden? Of moeten er andere assen onder? 

Eerste gras:


Volledig ingezaaid:


Detail:


Graag jullie gewaardeerde feedback.

Vriendelijke groeten,

Gert

PS: tot hiertoe altijd de kleinhandel trouw geweest, al zal dat voor de Preiserkes moeilijk worden ... (heb ik de indruk)

     

TBCédric

Citaat van: Baureihe 68 op 24 november 2014, 21:24:25 PM


Eerste gras:


Volledig ingezaaid:


Graag jullie gewaardeerde feedback.
Vriendelijke groeten,
Gert



Ik ben er zelf (nog) niet goed in wegens beperkte/geen middelen maar ik vind dit stukje zeer geslaagd! Lang boven ziet het er zeer realistisch uit! Voor vooraanzicht zou ik de camera iets hoger zetten en wat schuiner, zou een mooiere foto  geweest zijn  ;) .

Al bij al, volgens mij is uw teststukje een geslaagd stukje!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

anne w

Beste Gert,

Een Märklin wagon op een 2-rail kan, zolang je geen spanning op de rails zet, wil je spanning op de rails zetten, dan zul je er 2-rail assen (geisoleerd) onder moeten zetten.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Baureihe 68

Anne, Cedric,

Bedankt voor jullie reactie.

Ja, het goed fotograferen is natuurlijk ook nog een kunst (die ik niet onder de knie heb) maar als het volledig af is zullen we nog eens "nen effort" doen. Door andere bezigheden ligt het stukje momenteel een beetje stil, maar dat schept enkel de goesting maar aan  :).

2-rail wordt het sowieso maar hoe en wat, dat moet ik nog eens deftig uitvlooien.
Is er nu trouwens een groter aanbod van startsets met de eindejaar periode?

Vriendelijke groeten,

Gert

Baureihe 68

Hallo,

Omdat ik toch eens moet overgaan naar het echte werk  ;D  vroeg ik me af of ik met deze startset van Roco kan beginnen.
51244 - Digital starter set series 80 with passenger train and freight train

Het gaat hem vooral om het besturingssysteem, de rails zal ik uiteraard vervangen door Tillig.
Maar is het zo simpel of zie ik iets over het hoofd ? Kan ik hier nadien een loc met meer toeters en bellen laten op rijden? (het rijdend materieel uit de set zie ik meer als studiemateriaal).

Graag jullie input!

Vriendelijke groeten,

Gert   


centauri167

In sommige Duitse winkels, ook online, vind je Roco startsets van rond de 100 euro. Treinen zien er niet uit, maar voor die prijs heb je wel een digitale centrale en een best goed werkende decoder in de loc.