Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Modelspoorexpo 2014

Gestart door mdvholland, 01 oktober 2014, 07:15:11 AM

mdvholland

Ik heb het goede voornemen op zondag 19 oktober te bezoeken. Is er op z-gebied een en ander te verwachten? "Z-hoekje?"

vriendelijke groet
Matthijs

lokje

Neen, er zal geen Z-hoek aanwezig zijn we mochten niet meedoen (uitleg: teweinig plaats)

Groetjes,
Jan
Booischot-Statie Schaal Z
Muziekbos Schaal Z

Havoc

Tja, eigenlijk niet anders verwacht. Als het geen Belgisch H0 is is er geen interesse in dit landje.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 02 oktober 2014, 14:01:10 PM
Tja, eigenlijk niet anders verwacht. Als het geen Belgisch H0 is is er geen interesse in dit landje.
Fout, er zijn diverse schalen en thema's te zien. (Kijkt eigenlijk iemand naar de lijst op de website of in het blad?  :().
Gezien de beperkte plaats is de selectie alleen wat strenger geworden.
We kijken uit naar een mooie modelbaan in Z tegen 2016.  ;) Aan het werk!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

lokje

Jawel, wij kijken wel naar de website maar we stellen alleen vast dat er geen Z-baan is.
En jawel, wij hebben wel al mooie Z- banen klaar om deel te nemen maar je moet wel mogen deelnemen.
Z wordt niet gewaardeerd naar zijn waarde en er zijn fatatische modelbouwers in Belgie die zeer veelzijdig zijn en die mooie Z-banen maken.
Maar al ik modelspoormagazine (nr 140) lees moet het alleen maar groot zijn, grote banen.........
Groetjes,
Jan
Booischot-Statie Schaal Z
Muziekbos Schaal Z

mark7758

Luc volgende keer een hal van 20.000m2 dan kan iedereen komen.  8) 8) 8) 8)

Oops die heb je ook zo vol.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: lokje op 02 oktober 2014, 16:13:02 PM
Jawel, wij kijken wel naar de website maar we stellen alleen vast dat er geen Z-baan is.
En jawel, wij hebben wel al mooie Z- banen klaar om deel te nemen maar je moet wel mogen deelnemen.
Z wordt niet gewaardeerd naar zijn waarde en er zijn fatatische modelbouwers in Belgie die zeer veelzijdig zijn en die mooie Z-banen maken.
Maar al ik modelspoormagazine (nr 140) lees moet het alleen maar groot zijn, grote banen.........
Groetjes,
Jan
Beste Jan, ik geloof je wel, maar we zien heel zelden Z-banen verschijnen.
Zowel in het blad als op de expo zijn alle schalen welkom.
De redactie moet de mooie banen wel op één of andere manier op het spoor komen. Er zijn diverse kanalen:
- op een expo
- via 'iemand' die ons informatie bezorgt
- de bouwer zelf contacteert ons
- via een forum
- ...

Dus, als je nu eens zou beginnen met hier een paar foto's te laten zien?  ;)
Voor deze keer is het wellicht te laat, maar voor een volgende keer?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: doomslu op 02 oktober 2014, 14:21:01 PM
Citaat van: Havoc op 02 oktober 2014, 14:01:10 PM
Tja, eigenlijk niet anders verwacht. Als het geen Belgisch H0 is is er geen interesse in dit landje.
Fout, er zijn diverse schalen en thema's te zien. (Kijkt eigenlijk iemand naar de lijst op de website of in het blad?  :().
Gezien de beperkte plaats is de selectie alleen wat strenger geworden.
We kijken uit naar een mooie modelbaan in Z tegen 2016.  ;) Aan het werk!

Wel Luc ik heb het plannetje bekeken maar daar staat niets van schalen bij. Behalve natuurlijk als de naam van de groep iets zegt zoals "0-forum", dan is het duidelijk. Ook de handelaars die er zijn heb ik er nog nooit ene iets van Z weten meehebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

lokje

Dag Luc,

We hebben een half jaar terug een voorstel gedaan, maar de zaal was te klein was jullie antwoord. En nu stellen we vast dat er zelf geen Z-baan aanwezig is, dus is jullie interesse in Z is zeer klein. Maar voor mij is dit onderwerp afgesloten, ik ben modelbouwer en zal aanwezig zijn op jullie expo ook al zal het zijn zonder Z.

Groetjes,
Jan
Booischot-Statie Schaal Z
Muziekbos Schaal Z

doomslu

Citaat van: Havoc op 02 oktober 2014, 19:53:51 PM
Citaat van: doomslu op 02 oktober 2014, 14:21:01 PM
Citaat van: Havoc op 02 oktober 2014, 14:01:10 PM
Tja, eigenlijk niet anders verwacht. Als het geen Belgisch H0 is is er geen interesse in dit landje.
Fout, er zijn diverse schalen en thema's te zien. (Kijkt eigenlijk iemand naar de lijst op de website of in het blad?  :().
Gezien de beperkte plaats is de selectie alleen wat strenger geworden.
We kijken uit naar een mooie modelbaan in Z tegen 2016.  ;) Aan het werk!

Wel Luc ik heb het plannetje bekeken maar daar staat niets van schalen bij. Behalve natuurlijk als de naam van de groep iets zegt zoals "0-forum", dan is het duidelijk. Ook de handelaars die er zijn heb ik er nog nooit ene iets van Z weten meehebben.
Ik geef toe dat de lijst nog een update verdient (misschien dit weekend?), maar schalen staan er wel bij hoor:
http://www.modelspoorexpo.be/index.php/nl/deelnemende-modelspoorwegen
Inderdaad geen Z, maar ik denk dat het aanbod Z-banen geen 1 % percent is van het totale aanbod.

Daarom mijn oprechte vraag: toon ons een Z-baan waarvan de monden openvallen en die we kunnen bespreken in het blad. We zoeken mee...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mdvholland

Oi, kennelijk wat wrijving geweest, jammer. Was geenszins mijn intentie zoiets aan te roeren. Ik vind het gewoon leuk om mede-z-spoorders te treffen. Ik had al wel gezien dat er geen Z voorkwam op de lijst van expositie-banen.

Z is klein en de z-gemeenschap idem. Daarom is het leuk als er bij een generiek event als modelspoorexpo de gelegenheid is om eens wat uit te wisselen met andere Z-nuts, want zoveel Z-specifieke netwerken of bijeenkomsten zijn er niet. Een of ander 'ontmoetingspunt' (bijvoorbeeld een tentoonstellingsbaan)  helpt om onbekenden of alleen 'online' bekenden te treffen...

Natuurlijk helemaal goed als er mooi Z-banen zijn te zien. Die zijn idd niet dik gezaaid, maar ze zijn er wel hoor Luc  ;D. Ik probeer hier af en toe wat links en fotos te plaatsen van fraaie voorbeelden, zie eerdere draadjes; hieronder; en zie ook de foto's van het 2-jaarlijks Z-walhalla http://www.mijnalbum.nl/Album=D4PGMPL7   :P)

Graag aan allen tot ziens op zondag in Leuven!







doomslu

Op die link zitten inderdaad mooie dingen!

Wat mij betreft: geen wrijvingen hoor.  ;)
Zij die er bij waren weten dat ik 2 jaar geleden meegewerkt hebt aan de totstandkoming van de Z-hoek.
Het probleem is dat de vijver om uit te vissen nogal klein is.

Voor de organisator is ongetwijfeld één van de meest frustrerende taken het selecteren, want je maakt steeds weer een hele boel mensen ongelukkig als je hen niet uitkiest...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Hey Z-mannen,
Jullie kunnen steeds op een bepaald tijdstip aan de MSM-stand afspreken om zo wat contacten te leggen...


mdvholland

Citaat van: philippe_007 op 03 oktober 2014, 18:54:04 PM
Hey Z-mannen,
Jullie kunnen steeds op een bepaald tijdstip aan de MSM-stand afspreken om zo wat contacten te leggen...

Dat is inderdaad natuurlijk een goed idee. Z-spoorders, interesse elkaar te treffen, bijv. 12.00 uur bij de MSM stand?

NB Luc, zou het kunnen dat de notificatie niet (goed) werkt? Ik krijg geen mailwaarschuwing meer als er berichtjes zijn gepost?

doomslu

Wegen een technisch mankement is het niet meer mogelijk om mails vanaf het forum te versturen.
We hopen dat het binnen enkele weken opgelost is.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *