trein samenstelling

Gestart door stevend, 30 september 2014, 21:11:21 PM

stevend

Naar aanleiding van een bezoekje dit week-end aan  Oostendse modelspoorhappening ,
Ben ik wat gaan snuffelen op het net.
De samenstelling die tentoongesteld werd is de Tauern Express . Dit uit een cataloog van Fleischmann .
Doch die 2 wagonnekes ( open bak wagens ) was zeer twijfelachtig.
Vandaar m'n zoektocht...
...kwam ik bij het volgende



Nu is dit voor mij bijna chinees en vandaar m'n vragen.

Ben ik juist dat diegene die in het rood omkaderd zijn, diegene zijn die vertrokken vanuit Oostende ?
In die zelfde volgorde ?
Het rijtuig ABüm , BCüm NMBS , welke zijn da  ::)
En wat voor paard werd daarvoor gespannen ?

Misschien ga ik deze na bootsen, vandaar dat alle info welkom is  ;)



eve

Für 1966 sind auch wieder die Bespannungen überliefert:

D 154 Oostende-Zagreb

Landesgrenze-Köln: SNCB-Diesellok
Köln-Stuttgart: E10 Bw Heidelberg
Stuttgart-München: E10 Bw Stuttgart
München-Salzburg: E18 Bw Freilassing

D 153 Zagreb-Oostende

Salzburg-München: E18 Bw Freilassing
München-Stuttgart: E10 Bw Stuttgart
Stuttgart-Köln: E10 Bw Stuttgart bzw. Frankfurt
Köln-Landesgrenze: SNCB-Diesellok

Die "SNCB-Diesellok" zou een 204 geweest zijn...

Erik

stevend

Van harte bedankt Erik .
Vanbiervliet , tijdperk 3 aub  ;D

Nog een idee wat voor rijtuigen ABüm en Büm zijn dit voor nmbs ?



stevend

Ja da's allemaal prachtig , maar van de jaren tachtig ;D

Had het vergeten te vermelden dat het rond het jaar 1968 was.
Alvast bedankt voor de link's.

bollen neus

204 waren dun bezaait in die tijd internationaal slechts 3 stuks.En ook maar zeer tijdelijk.Enne neen ik was er niet bij in die tijd wel in Namen gezien toen ik 8 jaar, 9 jaar en 10 jaar was.
Den Eric.

rgp

Hallo,

Als ik mij goed herinner was de volledige lijn onder draad in 1966.
Dus ik vermoed dat er in 1968 geen diesellok meer aan te pas kwam.
Oostende-Aachen werd toen met een 23 gereden (althans in 1970, want toen nam ik met ouders die trein tot Munchen)

Roland

dieselfreak

Klopt helemaal, vanaf 1966 werd Oostende -Keulen gereden met een elektrische locomotief type 160. Het laatste jaar dat er een 204 werd ingezet was 1965:

http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/195X-196X/1965-XXX3

Het was overgens niet alleen een 204 die werd gebruikt tot 1965, ook de diesellocomotieven type 205 reden tussen Oostende en Keulen.
MC

Brossel

Citaat van: bollen neus op 01 oktober 2014, 19:54:58 PM
204 waren dun bezaait in die tijd internationaal slechts 3 stuks.En ook maar zeer tijdelijk.Enne neen ik was er niet bij in die tijd wel in Namen gezien toen ik 8 jaar, 9 jaar en 10 jaar was.
Den Eric.

Zal vast een type foutje zijn van Eric, maar het waren 8 stuks type 204; 4 stuks af fabriek AFB + 4 stuks verbouwde typen 202 omdat de vier 204 niet genoeg waren. Reden vanaf 1957 int's. Tot rond 1961 richting Tergnier / Paris en tot 1966 richting Keulen.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

stevend

Bedankt voor deze info.
Had over die'n elektriciteit niet nagedacht.
Dan is het mogelijk op een dubbel tractie;
of voldeed een reeks 23 hier ruimschoots .
Ik denk eventueel een reeks 26 dat dat ook zou kunnen.

bollen neus

Citaat van: Brossel op 01 oktober 2014, 21:49:47 PM
Citaat van: bollen neus op 01 oktober 2014, 19:54:58 PM
204 waren dun bezaait in die tijd internationaal slechts 3 stuks.En ook maar zeer tijdelijk.Enne neen ik was er niet bij in die tijd wel in Namen gezien toen ik 8 jaar, 9 jaar en 10 jaar was.
Den Eric.

Zal vast een type foutje zijn van Eric, maar het waren 8 stuks type 204; 4 stuks af fabriek AFB + 4 stuks verbouwde typen 202 omdat de vier 204 niet genoeg waren. Reden vanaf 1957 int's. Tot rond 1961 richting Tergnier / Paris en tot 1966 richting Keulen.

Groetjes Davy

yep tijpen is nu ook nie mijn beste vak geweest dus bij deze 4 204 en 4 202 (deze laatste reden ook dubbel naar Prijs met 14 rijtuigen zowel I1 en I2's) als testritten, enne met maar 2 koplampen .
Den Eric.

stevend

Voila, daar is het forum voor, om bij te springen waar nodig.