LS 1802 Analoog licht brandt niet

Gestart door Olivier77, 29 september 2014, 22:00:18 PM

janieburton

Ik hoop dat Olivier wordt geholpen en da het probleem kan opgelost worden.

Misschien gewoon de printplaat bestellen en de oude printplaat vervangen.

Citaat van: Rangeerduivel op 30 september 2014, 15:43:13 PM
dwz;geen faktuur,geen kassaticket en geen garantie,dus daar gaan ze bij LSModels eens goed mee lachen...
Zelfs aan een rekeninguittreksel hebben ze geen boodschap.

;)

En volgens jou mag men dan geen loc laten repareren buiten de garantieperiode, zelfs al wil je betalen voor de reparatie.

Citaat van: Rangeerduivel op 30 september 2014, 15:43:13 PM

Ik denk te weten waar hij de loc vandaan heeft(vermoeden) en als dat klopt, moet je zelfs daar niet met garantie-eisen afkomen

;)

Als je die op een tweedehandsbeurs of veilingsite van een privé verkoper hebt gekocht is het logisch dat je daar niet kan aankloppen met de garantie eisen. 



 

bellejt

olivier,

plug er gewoon een esu lopi V4 21 pins in en dan is je probleem opgelost.Die werkt evengoed analoog als digitaal.Hij zoekt het zelf uit hoe hij wordt aangestuurd .Wel zonde van de decoder als je analoog rijd maar ben je mss meteen voorzien voor de toekomst.Denk dat de kosten voor een nieuwe print duurder zullen zijn dan een decoder van 25 euro.Als ze uberhaupt al te krijgen is.

Klaas Zondervan

Nieuwe printplaat of een decoder, dat zijn kanonnen om een mug dood te schieten.
Er moet gewoon iemand met verstand van zaken naar kijken om te weten waarom het niet werkt. En als je dat weet heb je ook de oplossing in handen.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

#34
Citaat van: Klaas Zondervan op 01 oktober 2014, 12:52:00 PM
Nieuwe printplaat of een decoder, dat zijn kanonnen om een mug dood te schieten.
Er moet gewoon iemand met verstand van zaken naar kijken om te weten waarom het niet werkt. En als je dat weet heb je ook de oplossing in handen.

Als er een onderdeel op de printplaat stuk is en je kan dat onderdeel niet vervangen op die printplaat dan zijn een nieuwe printplaat of decoder van 25€ wel de oplossing.

Citaat van: dani op 01 oktober 2014, 13:00:19 PM
*like*

?? ?? Waarom?

Citaat van: dani op 01 oktober 2014, 13:02:38 PM
Citaat van: janieburton op 01 oktober 2014, 13:01:15 PM
Als er een onderdeel op de printplaat stuk is
Dan is de kans groot dat dat onderdeel ook  "analoog" stuk is.



Waarom? Het onderdeel kan misschien overbrugt worden door de decoder en misschien daarom werken de lichten met de decoder en niet analoog
 

dani

Citaat van: janieburton op 01 oktober 2014, 13:01:15 PM
Als er een onderdeel op de printplaat stuk is
Dan is de kans groot dat dat onderdeel ook  "analoog" stuk is.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Citaat van: janieburton op 01 oktober 2014, 13:01:15 PM
Als er een onderdeel op de printplaat stuk is en je kan dat onderdeel niet vervangen op die printplaat dan zijn een nieuwe printplaat of decoder van 25€ wel de oplossing.
Lijkt me sterk dat er een onderdeel stuk is wat niet vervangen kan worden. Zo hightech zijn die printplaten nou ook weer niet.
De simpelste oplossing is volgens mij dat hele gedoe met die magneetschakelaar te omzeilen, en de zaak klassiek te bedraden zoals elke standaard loc.

janieburton

Citaat van: Klaas Zondervan op 01 oktober 2014, 13:48:55 PM
De simpelste oplossing is volgens mij dat hele gedoe met die magneetschakelaar te omzeilen, en de zaak klassiek te bedraden zoals elke standaard loc.

In plaats van te solderen en misschien meer stuk te doen, gewoon analoog rijden met een decoder zoals Beljet vermeld:

Citaat van: bellejt op 01 oktober 2014, 10:51:48 AM
olivier,

plug er gewoon een esu lopi V4 21 pins in en dan is je probleem opgelost.Die werkt evengoed analoog als digitaal.Hij zoekt het zelf uit hoe hij wordt aangestuurd .Wel zonde van de decoder als je analoog rijd maar ben je mss meteen voorzien voor de toekomst.Denk dat de kosten voor een nieuwe print duurder zullen zijn dan een decoder van 25 euro.Als ze uberhaupt al te krijgen is.

Dit is volgens mijn bescheiden mening de simpelste oplossing zonder gedoe!
 

Klaas Zondervan

Citaat van: janieburton op 01 oktober 2014, 14:12:03 PM
In plaats van te solderen en misschien meer stuk te doen,
Ik redeneer misschien wel veel vanuit mijn eigen positie, maar ik ben gewend om alles te verbouwen wat me niet aanstaat. En ik vind het ook wel een rare veronderstelling dat je met solderen dingen stuk maakt.

Wat de decoder betreft, het is misschien wel een makkelijke oplossing, maar je gaat toch geen decoder in een loc zetten om analoog te gaan rijden?

Olivier77

#39
Een goede avond,

Allereest bedankt aan iedereen voor de vele reacties.

Als ik het geheel echter samenvat kom ik dan tot het volgende:

Er is blijkbaar niemand die de verlichting bij een analoge lok ooit effectief veranderd/aangepast heeft en zijn ervaringen met mij wilt delen.
Er zijn toch heel wat mensen die effectief een gebruiksaanwijzing lezen (heb ik ook gedaan).
Sommige mensen lezen de gestelde vraag niet goed of deze is blijkbaar niet duidelijk.
Er worden wel bruikbare oplossingen voor mijn probleem voorgesteld.
Mijn origineel probleem is niet echt opgelost. Is het de print of zijn mijn magneten niet sterk genoeg of doe ik het niet goed.

Toch bedankt voor de moeite, ik kan ook nog altijd eens bij LS Models proberen.

Mvg

Olivier



3rail, Krails, Ecos2, Koploper

dani

Olivier, als je nu eens zou beginnen met in je profiel bvb aan te geven van waar je bent, dan kan je eens op bezoek gaan bij iemand met kennis van zaken in je buurt...   dat zou al een stuk helpen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Citaat van: Olivier77 op 01 oktober 2014, 21:16:42 PM
Er is blijkbaar niemand die de verlichting bij een analoge lok ooit effectief veranderd/aangepast heeft en zijn ervaringen met mij wilt delen.
Ik heb de verlichting van bijna al mijn locs een treinstellen aangepast. Voorbeelden daarvan vind je op mijn website. Alleen zul je daar weinig aan hebben, want het is een aanpassing aan mijn systeem met HF-verlichting.

De moeilijkheid met jouw probleem is dat er op het internet geen handleiding van de loc te vinden is, laat staan een elektrisch schema. Dan is het moeilijk om te zien wat er mis zou kunnen zijn. Mijn advies is dan: zoek iemand in je omgeving met verstand van zaken die er eens naar wil kijken. En inderdaad is het vermelden van je woonplaats dan wel handig.

bellejt

ik heb de handleiding hier liggen maar dan moet er wel om gevraagd worden.+Het is blijkbaar een rare combinatie met die magneet want er zijn 4 standen mogelijk.

Klaas Zondervan

Wel, dan ga ik er nu om vragen, want ik ben wel nieuwsgierig hoe het werkt.
Stuur maar naar mijn e-mail adres.

bellejt

OK. Komt deze avond in orde.Zal ze inscannen en doorsturen.