Van Biervliet ketelwagen.

Gestart door Peter, 28 september 2014, 18:39:39 PM

ERVIN


Herwig

#16
VBV heeft ook, even fraaie, blanco ketelwagens.

>  Op   "Mol Cargo"    (foto DSC 5556)  bespeur 'k ergens een rij   "blanco",  bleke,  knik-ketelwagentjes....( =  Roco )
>  VBV / B-models:     er zijn/waren er met alleen de logo van het verhuurbedrijf op .... (nagekeken op VBV-webstek)

* toegevoegd:  ( = Roco )




ceuleer

Van Biervliet ketelwagens zijn voor tijdperk V .

Metpetergaathetbeter

die Esso dateren uit de jaren '90 en daar hebben ooit nog foto's in SJ van gestaan !
Groeten Peter ;)

ERVIN

Klopt wat Peter en ceuleer zeggen hoor , een kleine zoektocht op het web en je komt ketelwagens tegen van allerhande merken ( esso - shell enz) ;)

OlivierV

Citaat van: Herwig op 29 september 2014, 22:43:37 PM
VBV heeft ook, even fraaie, blanco ketelwagens, niet ?

>>>>    Op   "Mol Cargo"    (foto DSC 5556)  bespeur 'k ergens een rij   "blanco",  bleke,  knik-ketelwagentjes....

>>>>    VBV / B-models:     er zijn/waren er met alleen de logo van het verhuurbedrijf op .... (nagekeken op VBV-webstek)
Die blanke knik-ketelwagentjes zijn Roco's ...
Hier een verweerd paar van onze kameraad Stephen

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

#21
aan  Ervin,

"een zoektocht op het web..."  :   
Men vindt daar makkelijker foto's van h0-modelletjes dan échte ketelwagens, had 'k zo de indruk.
Foto's van H0-modelwagens zijn vermoedelijk niet steeds als werkelijkheidsgetrouw te beschouwen (?)

Tijdperk 5:          5a:   '90 tot '94           5b:  '94 tot '00           5c: '00 tot '06 .
A° 2009:  géén petroleumfirma-logo (meer) op de échte ketelwagens.      Tot wanneer dan nog wél ?
Zou toch wel interessant zijn om te kunnen nakijken. 



Herwig

    !!    B-models website:       roodkleurig alarmscherm:      " heeft een beveilingsrisico i.v.m. cyber-criminelen"     !!

Dan maar even niet ... .

Peter

Die ketelwagens met het logo bestaan momenteel nog altijd.
Even een blik werpen op het rangeerstation Antwerpen-Kiel en je hebt keuze genoeg.

Op de website van Avia vind je trouwens een vrij recente foto van een ketelwwagen met hun logo.
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#24
aan Peter,

Wat er meestal ontbreekt op de hedendaagse ketelwagens is het logo van het petroleumbedrijf, met andere woorden de gebruiker.
Behoudens uitzondering .... .

Wat er,  voor zover we kunnen observeren, wél wordt vermeld is het logo van de verhuurder van de  "tank car": 
bijvoorbeeld:   KVG, dec, Millet, Algeco, VTG, GATX, On Rail, EVA, Ermewa, Wascosa., e.a..
Kijk hiervoor even op    "straatzicht"   (streetview):   de rangeersporen met ketelwagens naast de Polderdijkweg, Antwerpen:  géén logo's van de petroleumraffinaderij.

Wat betreft Avia (Antwerpen Petroleum Zuid) :  de tankwagens die 'k daar kon fotograferen op die resterende rangeersporen:  ook  géén petroleumhandelsmerk (meer) op de flanken.                                         (Avia in buitenland:  voorlopig géén info hierover...)

Herwig

#25
     !!       "deze website bevat malware"       !!           
Nog steeds rood waarschuwingsscherm bij B-Models..
De algemene website VBV doet het wel, maar het hoofdstuk B-models is geblokkeerd .

ERVIN

Ik heb meer dan 300 eigen gemaakte foto's van ketelwagons , foto's dateren van 10 jaar geleden tot nu , en ik heb geen enkele foto gevonden waarop Esso -Shell o.i.d. op te vinden is.  ???

SuSke

Citaat van: ERVIN op 30 september 2014, 23:16:32 PM
Ik heb meer dan 300 eigen gemaakte foto's van ketelwagons , foto's dateren van 10 jaar geleden tot nu , en ik heb geen enkele foto gevonden waarop Esso -Shell o.i.d. op te vinden is.  ???

Is ook logisch. De verhuurmaatschappijen staan er meer en meer op dat hun eigen logo en livrei gevoerd wordt. Wil je van livrei veranderen, dan kan je bijbetalen en moet je de wagon ne gebruik ook terug in zijn oorspronkelijke staat zetten. Kostelijke grap, dus niet.
Verder is het vervoer per trein in chemie en petrochemie te sterk terug gelopen om op een efficiënte manier wagens in eigen beheer te hebben (aankoop, onderhoud,...) dus is het logischer dat ze gehuurd worden ad hoc, en dus zie hierboven....
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Op de website van Avia vond ik onderstaande foto.
Overigens heb ik de indruk dat er in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk toch nog redelijk wat ketelwagens rondrijden in de kleuren
van de aardolie (en andere) maatschappijen
De wagens van Van Biervliet zijn overigens degene die ingeschreven zijn bij de Oostenrijkse spoorwegen, en ik ben er bijna zeker van dat het geen 'fantasie wagens) zijn

Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#29
aan Peter,

Twee AVIA-ketelwagens (foto) gevonden tussen de vele  KVG, VTG, EVA en andere verhuurders.
[ in een interessant Nederlands digitaal fotoboek over  "tank cars" .  Fotograaf Van Heist ]

Zouden die,  relatief recente,  ketelwagens met het AVIA-logo dan bijzonder in Duitsland en/of Oostenrijk zijn geweest ? 
( wagen met    " Osterwalder        AVIA " )