Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Verandering schaduwstation in Wijnegem

Gestart door jb, 22 september 2014, 16:38:57 PM

OlivierV

Die binnenbocht rechts, uit wat voor stukken rail bestaat die? Want als dat zo 3 stukken van fleischmann zin, dan lijkt die bocht mij echt heel scherp en zal een deel van je materiaal er niet echt door willen/kunnen, probeer toch minstens een boogstraal van 35 cm, of liefst zelfs 42cm te hanteren, want je hebt ook zo'n HLV25.002 zoals ik en die houdt toch niet echt heel erg veel van scherpe bogen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B_Modelbouw

Kijk ook eens bij mijn sporen plannen om een ideetje op te doen... Wisselstraat ligt reeds in de bocht en geeft een aardige opstel lengte ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


jb

Ziet er goed uit Bert, bedankt. Daar kan ik wel iets mee  ;)

jb

#18
Ondertussen begonnen met de werkzaamheden aan het schaduwstation.









komt helemaal goed  ;)

OlivierV

Je kan na je rechte wissel een gebogen wissel plaatsen, dat zijn weer extra opstelsporen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

jb

(Bijna) Klaar  :D
Nu de wissels nog elektrisch aankoppelen en klaar is klara.
Ik ben redelijk tevreden, naar de plaats dat  ik ter beschikking heb vind ik het goed, vroeger waren er slechts 4 sporen, nu liggen er 7 die even lang zijn (waarvan er drie voor grotere lengtes zouden kunnen gebruikt worden) en 1 hele korte voor de poets trein.
Ook ligt er een spoor voor normale doorgang zonder opstel sporen, programeer spoor en test track analoog....

De verzameling diesels op de foto









rgp

Hallo,

Wat je ook kunt doen en dat bespaart ruimte (kun je dan gebruiken voor langere opstelsporen) en bijna 50รน wissels  Als je beneden van je helix komt, kom je toe op een kopspoor.  Vandaar achteruit je schaduwstation in, vanwaar je vooruit terug vertrekt de helix op (heeft in railmagazine gestaan eind jaren 80.

Roland

jb

Eindelijk alles aangesloten....
Al uw aandrijvingen werken perfect Olivier, waarvoor dank!

Treinen maar  ;)

OlivierV

Citaat van: jb op 06 november 2014, 12:42:06 PM
Eindelijk alles aangesloten....
Al uw aandrijvingen werken perfect Olivier, waarvoor dank!

Treinen maar  ;)
Graag gedaan Jorg!
Heb ze niet getest maar ze zagen er echt meer dan OK uit!
Moest ge nog een uitbreiding plannen, 'k heb nog wissels liggen he. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan