Belgische Sommerfeldt bovenleiding maken.

Gestart door ERVIN, 21 september 2014, 23:06:50 PM

doomslu

Nog even dit draadje oprakelen...

Wie bezit of vindt een foto van het grootbedrijf, waarop dergelijk detail goed zichtbaar is?



Ra, ra, waar ben ik mee bezig?  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

met een enkel aansluiting heb ik die wel.Dubbel nog niet gezien hier.

evan

#62
Luc,

kijk ns op de foto's die ik je een tijd gelden heb gestuurd.   ;)

Ik heb ook even in het archief van Peter VG gesnuffeld en vond deze:

https://www.flickr.com/photos/petervangestel/12274713485/

Hier zie je duidelijk de 2 bovenleidingen op deze zelfde stoel gemonteerd uitgerust met een "vlieger" en 2 zijwaartse bevestigingen.

De wisselverbinding is hier een tangentiele uitvoering zonder dat de aftakkende bovenleiding de rechtdoorgaande kruist.  Meestal kruisen ze, maar de bevestiging op de stoel blijf hetzelfde.

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Ha ha, ik dacht wel dat Evan ging reageren.  :)

Ik heb uiteraard op jouw foto's eerst gekeken en niet gevonden...

Bedankt voor de vondst.

Ik zoek ook nog een foto (of uitleg) van hoe de draden er uit zien vanaf dit punt naar het volgende portiek, waar ze eindigen aan een spantoestel.
Zijn er nog hangers ergens of zijn het losse draden?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Graag gedaan Luc , ik heb ook foto's waar de draden naartoe gaan vanaf deze hanger , maar dat is zo'n wirwar aan kabels dat je heel waarschijnlijk niet gaat zien waar hij nu juist naartoe gaat , maar ik vermoed dat Evan hier een zeer deskundige uitleg voor kan geven. ;)

Ik wil gerust nu wel wat foto's gaan nemen hoor voor je , laat maar weten wat je wil , ben toch alleen thuis , en het is om de hoek. ;)

doomslu

Citaat van: ERVIN op 13 september 2015, 17:40:51 PM
Graag gedaan Luc , ik heb ook foto's waar de draden naartoe gaan vanaf deze hanger , maar dat is zo'n wirwar aan kabels dat je heel waarschijnlijk niet gaat zien waar hij nu juist naartoe gaat , maar ik vermoed dat Evan hier een zeer deskundige uitleg voor kan geven. ;)

Ik wil gerust nu wel wat foto's gaan nemen hoor voor je , laat maar weten wat je wil , ben toch alleen thuis , en het is om de hoek. ;)
Ge moest al weg zijn!  ;D

Neen hoor, stuur me maar op wat je al hebt... ik kom er wel uit en Evan helpt wellicht ook nog.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Goed van u Luc, want ik vond dit draadje niet meer...
Heb foto's genomen in Frankrijk en vond dat die uithangers sterk op die van ons trekt...


loebaske

#69
  ;)

loebaske

#70
Is niet simpel om het bos door de bomen te vinden pffff  :(
is ook niet gemakkelijk nu dat de meeste foto's verdwenen zijn, ook die van mij...
Is voor mij genoeg geweest met die gratis foto, heb nu picturepush, een kleine
bijdrage en men foto's blijven hier zichtbaar en komen niet op Google.

Allé, wat ik aan het zoeken was is de afstanden van Sommerfeld onder een dubbel portaal..
heb die handleiding niet meer, swoit....stuur me eens een copie via mail info at dummi dot be
Bedoel deze

Merci hé

Peter

Voor degene die grotere overspanningen vanaf 30 cm en meer wil maken heb ik hier nog vakwerk torenmasten liggen, zoals die bv. in Brussel-noord enz. gebruikt worden. De aanbieding en afbeelding staat in het draadje "te koop"
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt


loebaske


Niemand die me een copy kan doormailen....