Lastgeregelde locdecoders (uit PRAKTIJK)

Gestart door svvander, 18 december 2004, 19:40:43 PM

LokSound

#45
citaat:
Geplaatst door tonycabus

...'k Vond hem net terug, ik wist dat hij Brauns heette, dit is de site:

http://www.brelec.be/

....

Tony




Met alle respect hoor... maar is BRAUNS een fabrikant of een GOEDE amateur die decoders aanbiedt?

LS.

railbusje

#46
Ik heb hem niet live gezien maar wel op de jaarvideo's van Marklin en in Modeleisenbahn magazin.

tonycabus

#47
Dhr Brauns neemt regelmatig deel aan beurzen en ik geloof dat de accessoiredecoders door hemzelf gefabriceerd worden.
Maar 100% zeker ben ik er niet van.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

#48
Wel ben nu overgestapt van ana naar digi Wel prima had het veel vroeger moeten doen. Het gebruikte systeem is dat van Roco. GEEN PROBLEMEN met decoders alle functie werken perfect Het is gemakkelijk instelbaar te programmeren. De trix loc condenz serie 25  werkt perfect met het roco systeem geluid alles de ventilatoren ( 2 stuks) zet ik aan of uit met F4. Sluitlichten in wagons verlichting rijtuigen ( met functie decoder van lenz) geen probleem. Alleen Marklin met zijn Motorala heeft een eigen systeem en dat gaat niet met Roco . Sorry hoor maar ik kan echt het systeem Roco aanbevelen

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

#49
Sorry hoor, maar wat moet een Marklinrijder daar ging dit draadje in eerste instantie over met het Roco systeem daar heeft hij dus helemaal niets aan. En ja die Roco Locmaus is niet slecht hoor.
Maar het nieuwe Marklin systems is nog veel simpeler. Geen adressen en geen functietoetsen f1 tot en met f4 meer en programeren is nog slechts seconden werk.[:D]
Alleen de losse decoders zijn tot nu toe nog veel te duur. Maar andere merken maken voldoende goede en goedkope motorala decoders.

tonycabus

#50
Davy,
dit is een forum, en als Marc zijn mening eens wil uiten maakt het niks uit dat hij dat in een M?rklin"draad" doet.
Tweerailers zijn nu eenmaal in de meerderheid en hebben dus recht van spreken.
Lastgeregelde dekoders zijn naar mijn bescheiden mening ook geen M?rklin-"voorrecht".
Op de koop toe ken ik M?rklin-rijders die bij DCC zweren !

M?rklin is niet alleen zaligmakend. Met alle respekt voor hun marketing ivm digitaal, maar de pioniers zijn het lange niet. Het Motorola-systeem zoals dat nu genoemd wordt is rechtstreeks ontstaan uit de goeie ouwe radiobesturing die sinds het buizentijdperk al werd toegepast. (Sequentiele kanalen met PDM)

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

#51
citaat:
Geplaatst door svvander

Hey allemaal,Zoals de meeste onder de M?rklinrijders, ben ik van mening dat de locdecoders die M?rklin aanbiedt, niet denderend, weinig bruikbaar (enkel Motorola-systeem)en vooral duur zijn voor wat het is. Verschillende merken brengen nu al een goedkoper product op de markt, dat dan ook nog is compatibel is voor de verschillende systemen (DCC/Motorola,...). Mijn vraag naar jullie toe is: wat is jullie ervaring met deze lastgeregelde locdecoders? Welke vinden jullie de beste? (prijs/kwaliteit).



Sven,

Redelijk goede multiprotocol decoders. Lokpilot van ESU.
De door je zelf genoemde Viessmann. De nieuwere Uhlenbrock decoders.

Uitstekende DCC decoders zijn die van Zimo, of CT-Elektronik (Tran)
Dat zijn op dit moment de beste en deze zitten in de prijsklasse van rond de 30,- euro.
Iets mindere DCC decoders zijn de Lenz decoders.

Mvg
Wim Ros



www.rosoft.tk


n/a

#52
Onze treinendokter van club zweert bij Lenz en Esu multiprotocol decoders. Vooral de laatste bevallen hem, omdat je ze voor alle type motoren kan gebruiken.

tonycabus

#53
Ik keek eens op de site van Zimo en wat zag ik?
Decoders met "Flash"-Ram die update-baar zijn! De "updater" is naar het schijnt al verkrijgbaar met een seriele (RS232) aansluiting, voor Com1 en Com2 van je PC dus. Een USB-versie komt binnenkort.
Een paar maanden geleden stelde ik zoiets voor ivm protocols en zo, en zie...
Ik ben geen helderziende, maar dit moest er gewoon van komen, het lag voor de hand!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

#54
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ik keek eens op de site van Zimo en wat zag ik?
Decoders met "Flash"-Ram die update-baar zijn! De "updater" is naar het schijnt al verkrijgbaar met een seriele (RS232) aansluiting, voor Com1 en Com2 van je PC dus. Een USB-versie komt binnenkort.
Een paar maanden geleden stelde ik zoiets voor ivm protocols en zo, en zie...
Ik ben geen helderziende, maar dit moest er gewoon van komen, het lag voor de hand!

Tony





Tony,

Wat bedoel je nu eigenlijk? Is dit een soort van PROM (programeerbare RAM)? Ik ga direct is kijken. Zou idd heel makelijk zijn.

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

#55
Sven, een flash-Ram is een niet-vluchtige Ram die makkelijk te (her)programmeren is. Zo kunnen dus ook soft-bugs verholpen worden, of als het protocol evolueert (en dat doet DCC nog steeds) kan je een nieuwe versie downloaden bij de fabrikant en je dekoder van een nieuw programma voorzien, dus niet alleen data als CV's en adressen!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

#56
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Decoders met "Flash"-Ram die update-baar zijn!

Heb al een vijftal van deze decoders thuis liggen - om uit te testen in M?rklin locs (ja DCC, so what, met de IB toch geen probleem) om die eindelijk tot excellente rij-eigenschappen te 'dwingen' - b?ter dan met de 60901 decoder (geluidloos kruipen!!!) - in het recente verleden met een paar proef-decoders van een collega uitgetest.

Peter

tonycabus

#57
En ze zijn niet zoveel duurder dan de doorsnee h? Peter?

Ik bezocht de sites van Zimo en CT Elektronik.... Valt mee!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

#58
Zeker niet - op dit moment 26 Euro per stuk voor een MX64 (ik kocht die wel per 5, de MX64 is groter dan de MX63, maar ook platter. Het is maar wat je nodig hebt).

http://www.mbahn-digital.de/index.php?cPath=66&sort=2a&page=2&osCsid=58b22800fc94332f0ad03a4ea92680c4

Maar ik kocht ze in eerste instantie om uit te testen in M? loks - daar is meestal toch plaats genoeg. Niet denigrerend bedoeld [:D] anders krijg ik het aan de stok met Davy [:0].

Peter

svvander

#59
Zijn deze decoders ook lastgeregeld?

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be