Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Type 211 - Reeks 64

Gestart door doomslu, 20 september 2014, 09:23:20 AM

doomslu

Ik weet niet of jullie het boek over de reeks 64 van Thierry Nicolas al gelezen hebben.
Het is één van de boeken die pas zijn verschenen, en ik heb 'm net uit. Eigenlijk valt er niet zo veel te lezen, maar plaatjes kijken is ook leuk. En ze zijn mooi!  ;)

Deze reeks is eigenlijk een vergeten type locomotief. Er werden er slechts 6 gemaakt en ze waren bovendien praktisch hun ganse loopbaan in Limburg actief.
In model vind ik in de database van Traintamarre enkel wat losse artisanale kappen. Gezien hun verwantschap met de reeks 60 vroeg ik me af of iemand al ooit aan een ombouw had gedacht.

Los daarvan staan er in het boek diverse foto's waarbij spontaan de gedachte in me opkomt dat dit uitnodigt om te gaan nabouwen... (neen, ik ga het niet doen).
Voor ons, modelspoorders, is het ook leuk om te zien hoe je realistische korte treinsamenstellingen kan maken.
Enkele malen zie je zelfs gemengde reizigers/goederentreinen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Ik heb even moeten googelen om te zien hoe die Reeks 64 er uit ziet , ik heb hem nog nooit gezien , ook niet in de boekjes , hij lijkt idd veel op een Reeks 60.
Misschien dat Rixke Rail deze wel in zijn collectie heeft , hij bouwt namelijk graag locs om tot specialekes hé. ;)

Peter

Een paar eigen foto's van de 64, beide genomen op 16 september 1974
Zowel de foto van de 6403 als de 6404 werden genomen vanuit de Zoo tijdens een daguitstap met de jarige echtgenote en de kinderen.
Als er ooit een fatsoenlijk H0 model van deze lok op de markt komt sta ik vooraan in de rij om er een te kopen.

PS: merk ook de twee verschillende beschilderingen van de loks



Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Het is blijkbaar een mengeling van de 60 proto(te zien aan de voorruiten) en de 'gewone' 60.
Hij heeft net iets meer karakter/stoerdere look dan de 60.

;)

pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

marc goovaerts

Het volgende exclusief model voor MSM ?  ;)

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

doomslu

Te hoog gegrepen, vrees ik.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

#8
Inderdaad, kap van Blankenberge, onderstel Roco :

http://www.youtube.com/watch?v=ivXBRbu-PoU

Edit : op DEZE link zien jullie het verschil met de reeks 60. Er zijn overeenkomsten, maar nogal veel verschillen ook. Ombouwen voor handige Harry's, zou ik zo zeggen !   ;)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN