Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

ontmoeting met een fabrikant

Gestart door Metpetergaathetbeter, 17 september 2014, 20:47:07 PM

Metpetergaathetbeter

zou MSM bv. in Leuven of andere grote beurzen geen ontmoetingen(of die uitnodigen) kunnen organiseren tss. een fabrikant/zijn vertegenwoordiger of invoerder en de mogelijkse klanten/modeltreinrijders om bv onze/hun wensen eens kenbaar te maken !

'tIs maar een idee, en mogelijks zijn er ook meer mensen te vinden op de MSM stand Luc ?

Groeten Peter ;)

doomslu

#1
Ik schiet het idee niet meteen af, maar als een fabrikant via het forum vraagt wat 'de modelspoorder' wenst krijg je niet zo heel veel antwoorden, en bovendien zijn die vaak allemaal verschillend!

Probeer het eens... als je één ding mag wensen dat volgend jaar op de markt moet komen, wat is het dan?  ;)

Edit: mijn vingers kunnen mijn hersenen niet volgen bij het typen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 17 september 2014, 20:49:19 PM


Probeer het eens... als je één ding mag wensen dat volgend jaar op de mark moet komen, wat is het dan?  ;)

ben jij boos op Mark Luc, ik laat Mark zijn gelaat netjes ! ;D

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

bv een juiste Belg Fal 167 om tss mijn cokeswagons van Roco te hangen om een fraaie cokestrein samen te stellen (daarmee bedoel ik dan het juiste tijdperk (omstreeks 1990), met juiste buffers(Marklin deed een poging, maar daar zaten fouten in, de meest in het oogspringende de ronde i.p.v rechthoekige buffers en de nog Spartaanse benadering van de detail s van de wagen, een Duitse zou ook mogen mits de juiste onderstellen want bij die wagon veranderde een aantal keren, Roco heeft leuke maar daar staan voor 1990 te oude onderstellen onder(die Duitse dan) !

Groeten Peter ;)

Kees-Jan

Ik ben daar en jullie kunnen daar alles aan me vragen  :).

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Kees-Jan op 17 september 2014, 21:56:27 PM
Ik ben daar en jullie kunnen daar alles aan me vragen  :).

da's gesproken en ga je ook antwoorden ?
Groeten Peter ;)

Kees-Jan

Dat ligt dan weer aan de vragen  ;).

Johnnytrein

" mijn vingers kunnen mijn hersenen niet volgen bij het typen" oei daar komen problemen met je vrouw aan  :o
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janieburton

Citaat van: doomslu op 17 september 2014, 20:49:19 PM
maar als een fabrikant via het forum vraagt wat 'de modelspoorder' wenst krijg je niet zo heel veel antwoorden, en bovendien zijn die vaak allemaal verschillend!

Probeer het eens... als je één ding mag wensen dat volgend jaar op de markt moet komen, wat is het dan?  ;)



Ik denk dat veel modelspoorders dat direct willen zeggen of op en briefje schrijven en afgeven aan de vertegenwoordiger in persoon.

Elke modelspoorder heeft zijn voorkeur en 100 modelspoorders en 100 verschillende wensen.

Het is volgens mijn bescheiden mening dat dan uit die wensen de fabrikant moet zien welke modellen het meest zijn gewenst.

De wensen moeten ook realistisch zijn maar de fabrikant moet ook realistisch zijn, ttz ik weet wat ze gaan zeggen "dat krijgen we nooit verkocht" en hiermee bedoelen ze: "ze krijgen het nooit allemaal verkocht op zes maanden"; maar als ze het wat langer in catalogus zouden laten staan dan zullen er ook meer mensen het kunnen kopen(het is crisis voor iedereen  :o ).

Ik dacht dat Marklin ooit in het verleden heeft verkondigt dat zij de licentie of het alleenrecht zou hebben om een Eurostar te mogen maken, nu zoveel jaren later niets meer van gehoord(alhoewel ik dacht dat ik ooit van JOUEF een zeer simpele uitvoering van een Eurostar heb gezien in een beginsetje).

 

SuSke

Voor de eurostar moet je bij Hornby zijn, wel in 00 : EUROSTAR
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Catje

Zou het toe juichen als de klant zijn wensen bij de fabrikant kon bekend maken,
maar denk dat de fabrikant een groter publiek wil aanspreken met zijn producten.
Ideeën van modellen van  bijv. de Belgische markt is volgens mij te kleinschalig,
en de kosten zullen denk ik te hoog worden. :-\

Willy.

Peter

Citeerde Belgische markt is volgens mij te kleinschalig,
en de kosten zullen denk ik te hoog worden. :-\

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor Willy.
Als men in Duitsland modellen op de markt kan brengen die slechts een heel beperkt publiek aanspreken,( Ik denk bv. aan de Klv van Brekina)
en deze dan nog kunnen verkopen voor 99,00 euro (DCC digitaal, met Faulhaber en stroombuffers) dan zou zoiets, in princiepe, hier in Belgie ook moeten kunnen
Het is alleen: de producenten moeten willen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 01 oktober 2014, 10:36:11 AM
Het is alleen: de producenten moeten willen.

En vooral;de producenten moeten er aan uit kunnen,
Ik wil hier geen naam of merk noemen,maar heb onlangs gesproken met de Belgische vertegenwoordiger van een zeer bekend merk.
Die had aan zijn "baas" voorgesteld om van een reeds bestaand model,een Belgische versie uit te brengen.
De fabriekant(baas) was ertoe bereid,maar de vertegenwoordiger had moeten verzekeren dat er minstens(en je moet mij niet geloven)14000 stuks moesten verkocht kunnen worden,zoniet ging het project niet door!

Tot nu toe is het er nog niet van gekomen!

;)

Peter

Blijkbaar kan bv. Van Biervliet het wel,  en durft het aan om modellen op de markt te brengen aan een lage prijs (de 62/63, de 52/53/54 enz) ofschoon deze modellen van andere merken reeds lang op de markt zijn
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Citaat van: Rangeerduivel op 01 oktober 2014, 11:01:08 AM
Citaat van: Peter op 01 oktober 2014, 10:36:11 AM
Het is alleen: de producenten moeten willen.

En vooral;de producenten moeten er aan uit kunnen,
Ik wil hier geen naam of merk noemen,maar heb onlangs gesproken met de Belgische vertegenwoordiger van een zeer bekend merk.
Die had aan zijn "baas" voorgesteld om van een reeds bestaand model,een Belgische versie uit te brengen.
De fabriekant(baas) was ertoe bereid,maar de vertegenwoordiger had moeten verzekeren dat er minstens(en je moet mij niet geloven)14000 stuks moesten verkocht kunnen worden,zoniet ging het project niet door!

Tot nu toe is het er nog niet van gekomen!

;)

Misschien ook vermelden dat die "baas" totaal geen voeling heeft met "wat" hij produceert en enkel naar zijn R.O.I. (return on investment) kijkt. Waarschijnlijk ligt ook het ontbreken van een degelijke "kosten-baten" studie en een fatsoenlijk onderbouwd marktonderzoek aan de basis van de voorwaarden van de "baas".
Daarnaast speelt ook zeker het "het hemd is nader als de broek" principe, want hoe kanje nu een omzet realiseren in zo'n belachelijk klein land als Belgë, terwijl een fatsoenlijk marktonderzoek misschien had uitgewezen dat er ook afzet zou zijn in Nederland, Frankrijk en zelfs Duitsland.

Zoals Peter zei, VBV kan het wel. En vorige zondag nog met Kristof gesproken, het is soms dansen op een slappe koord omuit de koten te geraken. Dat is ook de reden waarom we daar modellen in de budget-reeks zien komen waar een vrij grote verscheidenheid aan modellen van gemaakt kunnen worden waardoor weer meer mensen aangesproken worden = gedegen "marktstudie" en "kosten-baten analyse".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.