Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

passen Herpa en AMW containers op bepaalde wagons

Gestart door BD1701, 17 september 2014, 19:53:43 PM

BD1701

Weet er soms iemand als de modelcontainers van het merk Herpa en AMW passen op wagons van het type Sgnss (B-Models), Sdggmrss (Rocky-Rail), Sgss (LS-Models) ? Of passen deze helaam niet zonder ingrepen te doen ervan? Alvast bedankt voor de reactie.
 

loebaske

Niet alle containers zijn conform, maak daar geen probleem van, gewoon de pinnekes afknippen

Rangeerduivel

Ik heb dat opgelost met een klein stukje dubbelzijdige kleefband,
wordt enkel wat moeilijk als je wil 'overladen'...

;)

B_Modelbouw

Ik dacht dat er in een ver verleden ooit een item was over containers van verschillende merken en de kleine aanpassingen aan de laadbak of laadwagen
om ze met elkaar te combineren ... Was het nu hier of op Beneluxforum kan ik helaas niet meer terugvinden.

In ieder geval was het een mooie opsomming van de verschillende merken met pinnetjes bovenaan/onderaan - gaatjes bovenaan/onderaan in alle vormen
en hoe deze met een kleine ingreep aan te passen zodat ze toch nog stevig staan, maar wel uitwisselbaar waren.

Vind ik nog iets terug dan zal ik de link hier terug plaatsen ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


tunnelmotor2000

Ik heb mij er ook al een beetje aan geergert, maar ja het is nu eenmaal zo. :-\
Heb nooit begrepen waarom men niet het 1/1 voorbeeld volgt met pinnetjes op de wagon of oplegger.
Denk dat men plaats wilde laten om ons creatief aan de slag te houden... :P
 

Rangeerduivel

Het zou niet moeilijk zijn om hier ook NEM-normen op te leggen,maar ja,iemand moet er zich mee bezig houden!

;)

ERVIN

Citaat van: Rangeerduivel op 20 september 2014, 15:47:28 PM
Het zou niet moeilijk zijn om hier ook NEM-normen op te leggen,maar ja,iemand moet er zich mee bezig houden!

;)

Awel Rudy , wat houd je tegen.  ;) ;D

Jurgen

Misschien kan er een lijstje gemaakt worden door MSM met alle merken wagons die compatibel zijn met welke merken van containers?
Dit moet daarom niet in een artikel, maar gewoon een tabel op de website is voldoende.

Ik zou er zelf aan beginnen, maar alles is ingepakt achter een kast waar ik niet meteen aan kan (rustpauze hé  :) ). En dan nog, ik heb niet de gegevens van alle merken, dus mijn lijstje zou alles behalve volledig zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

BD1701

Alvast bedankt voor alle reactie's op mijn vraag. Een lijst met een vergelijking van welke containers op welke wagons passen zou volgens mij ook zeer nuttig kunnen zijn, want volgens mij hebben er heel veel modelspoorders containerwagons in hun bezit. Dat kan ook bijna niet anders, want in werkelijkheid zie je heel veel containertrafiek door België, dus misschien iets om eens in modelspoormagazine te plaatsen ofzo. Hoe meer info we hebben hoe beter toch.
 

B_Modelbouw

Er is zelfs al een NEM-normering voor containers ... NEM380

Over het ombouwen vind ik helaas niets meer terug, maar geven niet op 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Citaat van: B_Modelbouw op 24 september 2014, 11:57:00 AM
Er is zelfs al een NEM-normering voor containers ... NEM380

Over het ombouwen vind ik helaas niets meer terug, maar geven niet op


Dat is mogelijk maar dan zal die NEM-norm enkel gelden voor de afmetingen,
daarentegen zijn er containers met gaatjes en andere met pinnetjes,die van de respectievelijke merken niet altijd/nooit in elkaar passen

;)

B_Modelbouw

#12
Heb je de norm bekeken ... hier gaat het toch duidelijk om de bevestiging, echter vele fabrikanten leggen het naast zich neer.

We zullen misschien eerst eens een opsomming maken van fabrikanten die containers in hun gamma hebben met hun bevestigingssysteem,
dan bekijken hoe we dit eenvoudig kunnen aanpassen (zelf wel interessant om dit conform te maken, daar dit de speelfactor in mijn container-
terminal aardig verhoogt zonder merk afhankelijk te zijn).

Hier alvast een vergelijk (in 't Duits) ... http://www.modellbahn-container.de/seite2.html
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC