Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hoe Ontkoppelen en weer koppelen van wagons?

Gestart door Michael, 17 september 2014, 11:38:08 AM

loebaske

Een Krois koppeling is het ideale enkel de prijs val tegen, die plaats je enkel aan de lok, met een decoder stuur je die simpel aan, de decoders die C-Traccs verkocht had je een extra functie die gebruik ik voor de rode lichten te doven als er iets aan de haak hangt van de lok, die extra functie kan je kan gebruiken voor de Krois koppeling te activeren...

Kees-Jan

 U bent allen welkom  :).

Tevens geven we een kleine herinnering weg (gratis dus) aan de enthousiaste bezoeker.

Na Leuven staat de baan te koop.

loebaske

Kees, wat is die herinnering de decals die je eerder op de stand van MSN aanbod ? In ieder geval men loc ziet er momenteel veel beter  uit met zijn nieuw nummer ;)

Kees-Jan

Nee Eric het is wat anders. Heeft met het baantje te maken.

doomslu

Citaat van: Kees-Jan op 21 september 2014, 21:59:09 PM
Nee Eric het is wat anders. Heeft met het baantje te maken.
Het baantje heet 'VEB Fleischerei Kombinat'. Ik vermoed dus dat het een stukje worst zal zijn.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan


itchy

Citaat van: Huugooke op 17 september 2014, 16:00:24 PM
Citaat van: B_Modelbouw op 17 september 2014, 15:22:10 PM
De Fleischmann Profi-koppeling is er ook die digitaal kan ontkoppelen maar is enorm prijzig ...
Artikelnummer 651581
Je hebt er natuurlijk een decoder bij  ;D
http://www.fleischmann.de/de/product/226121-0-0-0-0-0-0-006001/products.html
Je kan ook enkel de koppeling kopen (als vervang-onderdeel), kijk eens hier: http://www.fleischmann.de/de/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=38408181 dan is het 18 euro per koppeling. Volgens deze site http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=5&t=93443 werkt de koppeling goed met een ESU LokPilot (in de beschrijving van Fleischmann staat dat dat enkel met hun decoder kan, maar wellicht is dit verkoopspraat).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michael

Ik heb inmiddels wat opzoek werk achter de rug over de kroiskoppeling, maar alles wat ik erover kan vinden daar praat men over decoders waarbij men de functie uitgang moet versterken met een IRF7103 Mosfet schakeling???
Ik gebruik vooral ESU decoders en ja door de jaren heen zijn dat wel alle versies vanaf ik meen V2.0

Mijn vraag hierover is hoe gaat dit verder in z'n werk, kan ik die IRF7103 zo tussen de kroiskoppeling en de decoder solderen en wat moet dan aan wat? Of zijn er nog meer componenten nodig? Heeft iemand hiervan een tekening?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kees-Jan

Dit is niet nodig. De Krois KM1 die wij gebruiken zit direct op de ESU decoder uitgangen. Kom maar vragen en kijken in Leuven. In een Nederlands magazine (Rail Magazine) Heeft Koos, de man die verantwoordelijk is voor de elektronica op onze baan, een heel artikel geschreven over het gebruik en inbouw van de Krois koppelingen.

Kees-Jan

Met als aanvulling:

CiteerIn de gebruiksaanwijzing van de LokPilot 4 staat niets over hoe je een puls op de functieuitgangen kan zetten voor b.v. een Krois-koppeling of een Marklin-Telexkoppeling.
Het kan wel, maar de betreffende CV's staan dus niet in de gebruiksaanwijzing.
De CV's die hiervoor gebruikt worden zijn:
Licht voor: CV 261
Licht achter: CV 301
Aux1: CV 277
Aux2: CV 285
Aux3: CV 293
Aux4: CV 301

Waarde 0 in deze CV's betekend geen pulse.
Om de tijd in seconden van de puls te krijgen neem je de waarde x 0,4096

Bron: ESU gebruikersforum.