Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

my world

Gestart door Benny, 09 september 2014, 15:44:15 PM

doomslu

Citaat van: Benny op 09 september 2014, 21:29:07 PM
Citaat van: doomslu op 09 september 2014, 19:27:23 PM
Het probleem met die 'My world' is dat je hem dan in een bepaalde richting duwt...  :-\
Anders is het wel mooi materiaal hoor.

hoe bedoel je ? Bedoel je richting 3 rail?
Inderdaad. De locs werken met batterijen, maar toch staan er pukkels in het midden van de rails. In sommige sets zijn dat C-rails (bestaan nochtans ook van Trix), in andere namaak C-rail uit plastic... mét pukkels!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Citaat van: LS Models op 09 september 2014, 22:19:44 PM
Citaat van: Geert op 09 september 2014, 22:10:46 PM
Citaat van: Benny op 09 september 2014, 21:29:07 PM
Citaat van: doomslu op 09 september 2014, 19:27:23 PM
Het probleem met die 'My world' is dat je hem dan in een bepaalde richting duwt...  :-\
Anders is het wel mooi materiaal hoor.

hoe bedoel je ? Bedoel je richting 3 rail?

Luc weet niet dat deze op baterijen werkt en op infra rood afstansbediening. Ge moet deze niet in een bepaalde richting duwen. ;)


Geert

Koop zo'n my world setje, als de zoon oud genoeg is, verkoop je de my world set én koop je een 2-rail starterset met goede rails, een deftige lok én digitale centrale. Een roco starterset bv.   ;)  ;D

Uw zoon zijn eerste trein verkoop je niet he, dat wordt het pronkstuk van zijn collectie

Trouwens zo'n ventje eerst gewoon maken om met 3-rail te spelen en dan 2-rail geven, ik zie de vonken er al uitspringen :-) :-)

TBCédric

Citaat van: philippe_007 op 10 september 2014, 07:50:06 AM
Citaat van: LS Models op 09 september 2014, 22:19:44 PM
Citaat van: Geert op 09 september 2014, 22:10:46 PM
Citaat van: Benny op 09 september 2014, 21:29:07 PM
Citaat van: doomslu op 09 september 2014, 19:27:23 PM
Het probleem met die 'My world' is dat je hem dan in een bepaalde richting duwt...  :-\
Anders is het wel mooi materiaal hoor.

hoe bedoel je ? Bedoel je richting 3 rail?

Luc weet niet dat deze op baterijen werkt en op infra rood afstansbediening. Ge moet deze niet in een bepaalde richting duwen. ;)


Geert

Koop zo'n my world setje, als de zoon oud genoeg is, verkoop je de my world set én koop je een 2-rail starterset met goede rails, een deftige lok én digitale centrale. Een roco starterset bv.   ;)  ;D

Uw zoon zijn eerste trein verkoop je niet he, dat wordt het pronkstuk van zijn collectie

Trouwens zo'n ventje eerst gewoon maken om met 3-rail te spelen en dan 2-rail geven, ik zie de vonken er al uitspringen :-) :-)

Zo leert hij de voor-en-nadelen van de 2 :D
Ik denk niet als het zoontje een deftige baan met realistische loks e.d. wil hebben, dat hij dan die my world zal houden.   :o
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Geert

Ik weet niet of de wielen van de loc geïsoleerd zijn (werkt toch met batterij) . Anders geen probleem om met deze loc te rijden op tweerail waar spanning op staat.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

liefhebber

Mijn zoon is 15.
Hij is begonnen op 3 jaar met een ikea trein, even later overgegaan naar dublo.
Wat later heeft hij heel veel plezier gehad aan de trein van playmobil, ook die van lego hebben wij liggen.
die laatste is heel fragieler.

Hij is pas overgeschakeld op z'n 10 naar Marklin en speelde op dat ogenblik ook nog met de playmobil en de lego trein.

Mijn 2 jongste kinderen (3 en 7 jaar) spelen nu ook met de ikea ende dublo trein,
en lonkt al naar die van playmobil.

Voor elke leeftijd een trein die afgestemd is op de motoriek en leefwereld en cognitieve vaardigheden van het kind en groeien ze mee is een mooie hobby die een leven lang meegaat.


 

jb

Ook in mijn living ligt regelmatig een duplo omloop waar men zoon en ik ons volledig mee kunnen uitleven. Zelf was ik ook aan het denken om hem een setje my world cadeau te doen (hij wordt 4 in december). Maar vind het een tegenvaller dat de loc's ook op batterijen werken....niet dat hij dat erg zou vinden natuurlijk  ;D

mnieuwlaet

Mijn zoon 4j 10mnd is zeer trein-minded... wat een understatement is! Hij speelt al lang met de houten treinen van ikea, brio... de thomas collectie of chuggington zijn allemaal gebaseerd op hetzelfde houten sporen systeem!
In Belgie vind je de thomastreinen niet zo gemakkelijk maar in Nederland bv zonder reclame te maken of procentjes te krijgen kan je bijna alles krijgen op de webwinkel! www.treinenparadijs.nl.
Mijn zoon wordt in oktober 5 en is nog altijd wild van deze treinen, daarnaast rijdt hij soms eens met een afgedankte lok op mijn baan wat dan "supercool" is volgens hem. Dit is prachtig te gebruiken als beloning  :) chantagemiddel.. ;)

loco

Mijn kleinzoon is vier. Hij heeft voor zijn verjaardag een My World trein gekregen. De sporen leggen (nog C-rails) kan hij nog niet. Daar moet ik hem bij helpen. De trein bedienen kan hij als geen ander. Ook na een maand niet gereden te hebben. De trein blijft bij ons staan en gaat niet mee naar huis. De loc op de sporen zetten kan hij nog niet. Hij speelt daarnaast met de trein zoals hij ook met auto's speelt. Dus hij neemt de twee delen met motor in zijn hand en hij rijdt er mee rond. Hij maakt tunnels uit dozen en maakt hellingen met lego blokjes. Hij speelt op de grond terwijl ik met de grote treinen speel (Spoor 1). Hij laat gewoon zijn fantasie de vrije loop gaan. We breken de baan af en zetten hem opnieuw op. Het grootste plezier is samen bij mij te zijn op een plaats waar anders niemand komt. Toertjes rijden is maar saai, maar als je alles daarrond ziet met auto's en legoblokjes en al wat er bij hoort, komt zijn spel helemaal tot leven.
De trein rijdt met een batterij. Die gaan heel lang mee. De stroomtoevoer wordt na een tijdje automatisch onderbroken als er niet wordt gereden (denk ik toch). Het is prachtig speelgoed en ik heb zeker geen spijt dat hij de trein gekregen heeft. Misschien is hij nog te jong, maar anderzijds weet ik niet of hij nog interesse zou hebben indien hij wat ouder zou zijn.

adrievans

#23
Citaat van: loco op 10 september 2014, 10:23:18 AM
Mijn kleinzoon is vier. Hij heeft voor zijn verjaardag een My World trein gekregen. De sporen leggen (nog C-rails) kan hij nog niet. Daar moet ik hem bij helpen. De trein bedienen kan hij als geen ander. Ook na een maand niet gereden te hebben. De trein blijft bij ons staan en gaat niet mee naar huis. De loc op de sporen zetten kan hij nog niet. Hij speelt daarnaast met de trein zoals hij ook met auto's speelt. Dus hij neemt de twee delen met motor in zijn hand en hij rijdt er mee rond. Hij maakt tunnels uit dozen en maakt hellingen met lego blokjes. Hij speelt op de grond terwijl ik met de grote treinen speel (Spoor 1). Hij laat gewoon zijn fantasie de vrije loop gaan. We breken de baan af en zetten hem opnieuw op. Het grootste plezier is samen bij mij te zijn op een plaats waar anders niemand komt. Toertjes rijden is maar saai, maar als je alles daarrond ziet met auto's en legoblokjes en al wat er bij hoort, komt zijn spel helemaal tot leven.
De trein rijdt met een batterij. Die gaan heel lang mee. De stroomtoevoer wordt na een tijdje automatisch onderbroken als er niet wordt gereden (denk ik toch). Het is prachtig speelgoed en ik heb zeker geen spijt dat hij de trein gekregen heeft. Misschien is hij nog te jong, maar anderzijds weet ik niet of hij nog interesse zou hebben indien hij wat ouder zou zijn.


Ik ken dat van vroeger van mezelf.
Een lego trein die door een "berg" (gemaakt van een oude deken ondersteunt door stokjes,boeken,enz) reed.
Heerlijk die simpele fantasierijke wereld.


edit:quote foutje veranderd

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

philippe_007

hehe, allemaal de zelfde, creatieve geesten dus :-)

Mijn zoon heeft hier als eertse trein een duplo trein gehad, de tandwielen van deze trein heeft hij zijn vierkant gedraaid...
Vanaf zijn 5 heeft hij dan een startset van Märklin gekregen, ondertussen is hij 11 en heeft hij reeds 3 eigen locs op zijn baan staan. 

vanmiegroet

Op mijn 4 kreeg ik mijn eerste Märklin startset en ik was daar constant mee bezig.
In de living op de tafel sporen leggen (kreeg hulp van mijn grootvader en pa) en spelen maar.

Ik droeg toen al zorg want in iedere bocht vertraagde ik de trein, wat wel een nadeel was aan de startsets toen ivm my world was dat sommige rijtuigen nogal fragiel waren.

Maar zoals eerder al werd gezegd: het duurt niet lang voordat de creatieve geest van het kind begint te werken en er leuke dingen worden gevormd.
Zo nam ik allemaal doosjes en maakte ik er tunnels mee, en met overtollige blokjes voor het parket een perron.

Mijn 2de locomotief kreeg ik toen ik 6 was.

Dus ik ben er zeker van dat My World wel een goede start gaat zijn maar wel duidelijk maken van de waarde.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

centauri167

Kinderen heb ik niet en de kinderen van mijn schoonzus zijn meisjes. Maar nu zit ik mij toch af te vragen of een meisje geen interesse kan krijgen in treintjes of denken jullie dat dit verloren moeite is ... ? Ze is bijna 5.

doomslu

Citaat van: centauri167 op 27 oktober 2014, 19:21:40 PM
Kinderen heb ik niet en de kinderen van mijn schoonzus zijn meisjes. Maar nu zit ik mij toch af te vragen of een meisje geen interesse kan krijgen in treintjes of denken jullie dat dit verloren moeite is ... ? Ze is bijna 5.
Waarom niet?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

vroeger met mijn pa kamers vol treinen (treintafel toen in dien tijd dus veel rails en wissel)en marklin gestart
nu nog steeds marklin maar ook andere merken er doorheen alleen een beetje werk om ze om te bouwen maar ach het is modelbouw en geen model koop.
buurjongen van een paar of 10 wil soms komen spelen maar het gaat nooit hard genoeg naar vooral zijn pa zijn zin
een trein aanraken doe je al even min dus (zijn pa)vind het maar niks
als hij( alleen) hier is dan is hij station chef en bepaald welke treinen vertrekken en naar waar en dan is hij wel goed bezig met mee te helpen
het probleem licht dus niet bij hem maar eerder bij zijn pa
of 3 rail nu moet onder doen voor 2 rail ach dat is eigenlijk verwaarloos baar volgens mij.
elk systeem heeft zijn beperkingen en goede kanten .
ik rij analoog met eigen digitale sturing dus loco's moeten bij mij toch onderhanden genomen worden.
en het gaat niet om het rijden maar vooral om het bouwen en bezig zijn.
in de Rc wereld kwam je met een goedkope zender op het vlieg plein en werd je bekeken zo van stront wie heeft me gescheten.
het moest allemaal duur en van bepaalde merken zijn .maar de sky was voor mijn vliegtuig de limit en ik vloog hun met mijn goedkoop spul allemaal naar huis.hun zender na 2 uren plat en na 8 uur kon ik nog een tijdje door gaan zolang ik benzine had gaan met die banaan.
en sindsdien heb ik dus een hekel aan personen die voor mij gaan bepalen wat ik moet kopen .
het gaat om het fun gehalte en ik denk dat die trein (bezig gezien in leuven)best een mooie start is voor een iets ouder kind al hangt het ook van het kind zelf af hoe het omspringt met zijn speelgoed.sommige zijn 40 jaar en ouder en vernielen nog steeds hun speelgoed.
https://www.youtube.com/watch?v=Ak5LizRdqiw

het fun gehalte is even groot alleen de prijzen zijn gestegen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

nmbssncb

Citaat van: doomslu op 09 september 2014, 22:59:10 PM
Inderdaad. De locs werken met batterijen, maar toch staan er pukkels in het midden van de rails. In sommige sets zijn dat C-rails (bestaan nochtans ook van Trix), in andere namaak C-rail uit plastic... mét pukkels!  :o

C-rail met "pukkels"... de bedoeling is m.i. dat men na Märklin My World overstapt naar Märklin H0 (3-rai)l...


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============