my world

Gestart door Benny, 09 september 2014, 15:44:15 PM

Benny

oeps, het virus is al overgegaan op de jongste zoon(3j)!

hij vraagt steeds voor zijn verjaardag een trein  :o

nu dacht ik voor hem een setje marklin my world te kopen. Iemand ervaring hiermee?

Hij is 3 jaar dus een echte startset is misschien niet aangeraden, of wel?

philippe_007

Ik heb destijds mijn zoon van 5 een startset van Marklin gekocht met een delta loc/transfo en wat sporen. Voor een appel en een ei soms te vinden in Koopjeskrant of andere sites.
Deze heeft hij ondertussen zo'n 6 jaar en het is nog steeds als nieuw.

My world zal vermoedelijk beter zijn voor een 3 jarige, maar nadien is het niet compatibel met de "echte" marklin loks.

Eventueel wat C-rails, een 2de hands lok en transfo op de kop tikken op een beurs en uw zoontje kan starten...
Op de Expo 18 en 19/10 zal er wel keus genoeg zijn....

Doornroosje

Op 3 jaar leeftijd kreeg mijn zoon een houten trein en dito sporen. Ikea heeft daar een gamma van, nog niet zo heel duur. Uitbreidbaar enzovoort.
Op die leeftijd lopen ze nogal eens over sporen en rollend materieel. Een trein zoals My World en Magic Train van Fl zal pas later mogen volgen, als hij wat meer besef heeft in verband met zorg dragen voor.

Benny

Citaat van: Doornroosje op 09 september 2014, 15:48:53 PM
Op 3 jaar leeftijd kreeg mijn zoon een houten trein en dito sporen. Ikea heeft daar een gamma van, nog niet zo heel duur. Uitbreidbaar enzovoort.
Op die leeftijd lopen ze nogal eens over sporen en rollend materieel. Een trein zoals My World en Magic Train van Fl zal pas later mogen volgen, als hij wat meer besef heeft in verband met zorg dragen voor.

is my world daar niet speciaal voor ontworpen? voor dit soort problemen?

dani

my world = gewone C rails
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Benny

Citaat van: philippe_007 op 09 september 2014, 15:48:23 PM
Ik heb destijds mijn zoon van 5 een startset van Marklin gekocht met een delta loc/transfo en wat sporen. Voor een appel en een ei soms te vinden in Koopjeskrant of andere sites.
Deze heeft hij ondertussen zo'n 6 jaar en het is nog steeds als nieuw.

My world zal vermoedelijk beter zijn voor een 3 jarige, maar nadien is het niet compatibel met de "echte" marklin loks.

Eventueel wat C-rails, een 2de hands lok en transfo op de kop tikken op een beurs en uw zoontje kan starten...
Op de Expo 18 en 19/10 zal er wel keus genoeg zijn....

zijn verjaardag is zaterdag, hij word er dan 4 dus voor de expo zal het wat laat zijn.

Ik had graag gehad dat hij ook met mijn baan zou mee knutselen maar hij wil absoluut een trein voor zijn verjaardag....

Doornroosje

Citaat van: Benny op 09 september 2014, 15:50:10 PM
Citaat van: Doornroosje op 09 september 2014, 15:48:53 PM
Op 3 jaar leeftijd kreeg mijn zoon een houten trein en dito sporen. Ikea heeft daar een gamma van, nog niet zo heel duur. Uitbreidbaar enzovoort.
Op die leeftijd lopen ze nogal eens over sporen en rollend materieel. Een trein zoals My World en Magic Train van Fl zal pas later mogen volgen, als hij wat meer besef heeft in verband met zorg dragen voor.

is my world daar niet speciaal voor ontworpen? voor dit soort problemen?

De houten rails zijn gemakkelijker te repareren. Mijn zoontje is niet alleen hier thuis en heeft een oudere zus; ze maken al eens graag ruzie. De verbindingsstukjes (puzzelvormig) heb ik al enkele keren vervangen nadat ze afgebroken zijn. dat zie ik mij met C-rails nog niet doen. In die soort rails ben ik ook niet zo thuis, ik ben 2-railer en rijdt bijna exclusief met Fl.

59erke

Mijn zoontje heeft een trein van lego. Is wel niet hetzelfde als het echte materiaal.
Maar op die leeftijd doen ze toch niks liever dan alles afbreken. Bovendien bestaat de kans altijd dat ze het vroeg of laat beu worden en dan kunnen ze met die lego nog iets anders maken
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

Onze kleinzoon, '10 jaar' heeft momenteel een Playmobil trein om later 'hopen we) te kunnen overstappen naar LGB  of iets in spoor 0 of 1
Vroeger had hij eveneens de voornoemde houten trein
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Het probleem met die 'My world' is dat je hem dan in een bepaalde richting duwt...  :-\
Anders is het wel mooi materiaal hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Verjaardag zaterdag,

Als je het een beetje inkleedt kan hij misschien een dagje wachten,zondag Woluwe beurs....

Maar pas op,

Hier bij ons was de eerste startset ook voor mijn zoontje zijn Sinterklaas bedoeld,maar papa is er mee gaan lopen,met alle gevolgen vandien! ;D
Het is ondertussen uit zijn voegen gebarsten,om het in treinentaal te zeggen:ONTSPOORD!!! ;D

;)

Kees-Jan

Citaat van: doomslu op 09 september 2014, 19:27:23 PM
...................... dat je hem dan in een bepaalde richting duwt...  :-\ ................


Die "richting" is ws wel verantwoordelijk voor ons samenzijn alhier op dit forum  ;) en meer zaken in onze wonderschone hobby.

Benny

Citaat van: doomslu op 09 september 2014, 19:27:23 PM
Het probleem met die 'My world' is dat je hem dan in een bepaalde richting duwt...  :-\
Anders is het wel mooi materiaal hoor.

hoe bedoel je ? Bedoel je richting 3 rail?

Geert

Citaat van: Benny op 09 september 2014, 21:29:07 PM
Citaat van: doomslu op 09 september 2014, 19:27:23 PM
Het probleem met die 'My world' is dat je hem dan in een bepaalde richting duwt...  :-\
Anders is het wel mooi materiaal hoor.

hoe bedoel je ? Bedoel je richting 3 rail?

Luc weet niet dat deze op baterijen werkt en op infra rood afstansbediening. Ge moet deze niet in een bepaalde richting duwen. ;)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

TBCédric

Citaat van: Geert op 09 september 2014, 22:10:46 PM
Citaat van: Benny op 09 september 2014, 21:29:07 PM
Citaat van: doomslu op 09 september 2014, 19:27:23 PM
Het probleem met die 'My world' is dat je hem dan in een bepaalde richting duwt...  :-\
Anders is het wel mooi materiaal hoor.

hoe bedoel je ? Bedoel je richting 3 rail?

Luc weet niet dat deze op baterijen werkt en op infra rood afstansbediening. Ge moet deze niet in een bepaalde richting duwen. ;)


Geert

Koop zo'n my world setje, als de zoon oud genoeg is, verkoop je de my world set én koop je een 2-rail starterset met goede rails, een deftige lok én digitale centrale. Een roco starterset bv.   ;)  ;D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.