Jahn 3D : oa. H0 automodellen uit de 3D-printer

Gestart door eve, 04 september 2014, 09:30:22 AM


Peter

Ofschoon op zich niet slecht is, volgens mij althans, de tijd van ondoorzichtige ramen (matglas) al lang voorbij
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke



Thommy

ideaal voor op een autotrein... Hangt er toch meestal nog een "folie" op...
Greetz

Thommy

Michael

Citaat van: Peter op 04 september 2014, 10:41:47 AM
Ofschoon op zich niet slecht is, volgens mij althans, de tijd van ondoorzichtige ramen (matglas) al lang voorbij

Peter was het je niet opgevallen dat het flink gevroren had?? ;D ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rixke rail

Heb uit puur interesse voor Amerikaanse modellen en nieuwsgierigheid een tijdje geleden een bestelling geplaatst.
Kreeg een mail terug dat mijn bestelling "eingegangen" was, met de melding dat ik kon betalen per PayPal of Sepa, ik moest mijn landadres opgeven en daarna niets meer ...
Normaal stuurt zo'n bedrijf dan toch een factuur ?
W.t.f. ?  :-\
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Citaat van: rixke rail op 20 september 2014, 22:35:34 PM
Heb uit puur interesse voor Amerikaanse modellen en nieuwsgierigheid een tijdje geleden een bestelling geplaatst.
Kreeg een mail terug dat mijn bestelling "eingegangen" was, met de melding dat ik kon betalen per PayPal of Sepa, ik moest mijn landadres opgeven en daarna niets meer ...
Normaal stuurt zo'n bedrijf dan toch een factuur ?
W.t.f. ?  :-\
Modelspoorse groeten,
Eric

Uiteindelijk toch factuur gekregen en bestelling ontvangen maar ...

Citaat van: Peter op 04 september 2014, 10:41:47 AM
Ofschoon op zich niet slecht is, volgens mij althans, de tijd van ondoorzichtige ramen (matglas) al lang voorbij

... 't is nog erger dan verwacht !!!  :o :'(









:-X
Modellen zijn herkenbaar, maar  ... :-\
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marc goovaerts

Doet me denken aan de 'zanderige' 3D-geprinte en 20 cm hoge mannekes die ik hier ooit gezet heb.
Eigenlijk horen deze thuis in het nog op te richten museum van het 3d-printen  ;D

Thommy

Greetz

Thommy

Peter

Als ik zie wat er allemaal mogelijk is in 3D printing. Gewoon fenomenaal
Op televisie lieten ze van3D Materialise zien dat ze een kopie van een hart van een patient hadden geprint, zodat de chirurgen eerst konden zien wat de beste anier voor de ingreep was. Die kopie was in doorzichtige kunststof perfekt glad oppervlak.
Ik vermoed dat de toekomst in deze materie veelbelovend is.
Over de prijs werd wel niet gesproken
Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

Dan lijken de modelletjes die Johomapi in N maakt toch mooier!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

marc goovaerts

Ze zijn inderdaad mooier. Maar ik hoop dat de technologie nog verder evolueert, zodat de wanden toch nog wat dunner zouden kunnen.
En ondoorzichtige ramen zijn geen zicht, géén ramen ook niet ideaal. Kristal Clear is ook maar behelpen.

In Duitsland is er een kleinseriefabrikant die zijn modellen wel bij Shapeways laat printen, maar ze er niet verkoopt. Omdat hij ze completer wil aanbieden, inclusief 'ramen' uit vacuum getrokken plastic en details uit geëtst messing. Geeft nog een serieus trapje omhoog als resultaaat.