Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Bouw je eigen "Mallard" in schaal nul

Gestart door Huugooke, 02 september 2014, 16:06:15 PM

Huugooke

In de krantenwinkel liggen al een tijdje dozen met Engelse 00 schaal modellen. Niet mobiel, enkel voor de toonkast.
Nu begint men aan een kit in afleveringen, de Britse "Mallard" gestroomlijnde loc, in schaal nul.
Zoals gewoonlijk is de eerste aflevering belachelijk goedkoop, het is een hele plaat geëtst materiaal. Op de preview ziet het er allemaal mooi uit, de fabrikant is niet de minste: DJH

loco

Weet je nog welke firma hiermee op de markt komt?
Waarschijnlijk kan ik dan deze informatie ook op internet vinden.
Bedankt

Rangeerduivel

#2
Als het iets is van DE Agustini,blijf je er best af want het duurt eeuwen eer je stuk af is en hij kost je en fortuin!
De fabrikant kan wel goed zijn,maar het is de aanbieder die je in de luren legt.
Er zijn zoveel voorbeelden,Citroen 2CV,trammetjes enz, allemaal mooi en de eerste spotgoedkoop,maar samen met de wachttijd stijgt ook de prijs

;)


Huugooke

Blijkbaar van Deagostini, maar ik vind er niets meer over: hoeveel afleveringen b.v.

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 02 september 2014, 19:23:51 PM
Blijkbaar van Deagostini, maar ik vind er niets meer over: hoeveel afleveringen b.v.

Dat is nu juist één van hun trukken,
ze zeggen niet hoelang het zal duren eer je kit kompleet is ,
maar neem het van mij aan,
heeeeeeel lang en heeeeeeel duur!

;)

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2014, 20:16:22 PM
Citaat van: Huugooke op 02 september 2014, 19:23:51 PM
Blijkbaar van Deagostini, maar ik vind er niets meer over: hoeveel afleveringen b.v.

Dat is nu juist één van hun trukken,
ze zeggen niet hoelang het zal duren eer je kit kompleet is ,
maar neem het van mij aan,
heeeeeeel lang en heeeeeeel duur!

;)

Misschien een van hun trukken maar het zal wel een mooi model zijn.

Als je dat model compleet in "kit" zou kopen dan zal dat ook veeeeel geld kosten, je hebt het dan direct maar je bent dan ook DIRECT  ;) veeeel geld kwijt en nu
wordt het gespreid over een 2 a 3 jaar

 

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 03 september 2014, 10:36:28 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2014, 20:16:22 PM
Citaat van: Huugooke op 02 september 2014, 19:23:51 PM
Blijkbaar van Deagostini, maar ik vind er niets meer over: hoeveel afleveringen b.v.

Dat is nu juist één van hun trukken,
ze zeggen niet hoelang het zal duren eer je kit kompleet is ,
maar neem het van mij aan,
heeeeeeel lang en heeeeeeel duur!


;)

Misschien een van hun trukken maar het zal wel een mooi model zijn.

Als je dat model compleet in "kit" zou kopen dan zal dat ook veeeeel geld kosten, je hebt het dan direct maar je bent dan ook DIRECT  ;) veeeel geld kwijt en nu
wordt het gespreid over een 2 a 3 jaar


Ja,voor een deel waar,maar hun bedoeling is om er een boekske bij te verkopen dat ze anders aan de straatstenen niet kwijt raken omdat het voor niets intressant is,en het is dat wat je (meer) betaalt.

;)


janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 03 september 2014, 10:59:58 AM
Citaat van: janieburton op 03 september 2014, 10:36:28 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2014, 20:16:22 PM
Citaat van: Huugooke op 02 september 2014, 19:23:51 PM
Blijkbaar van Deagostini, maar ik vind er niets meer over: hoeveel afleveringen b.v.

Dat is nu juist één van hun trukken,
ze zeggen niet hoelang het zal duren eer je kit kompleet is ,
maar neem het van mij aan,
heeeeeeel lang en heeeeeeel duur!


;)

Misschien een van hun trukken maar het zal wel een mooi model zijn.

Als je dat model compleet in "kit" zou kopen dan zal dat ook veeeeel geld kosten, je hebt het dan direct maar je bent dan ook DIRECT  ;) veeeel geld kwijt en nu
wordt het gespreid over een 2 a 3 jaar


Ja,voor een deel waar,maar hun bedoeling is om er een boekske bij te verkopen dat ze anders aan de straatstenen niet kwijt raken omdat het voor niets intressant is,en het is dat wat je (meer) betaalt.

;)

Misschien ook waar, alhoewel er soms toch goede info instaat in dat "boekske" maar die "kleine" meer prijs weegt dan niet op tegen een spreiding van de uitgaven.

Citaat van: Huugooke op 02 september 2014, 16:06:15 PM
In de krantenwinkel liggen al een tijdje dozen met Engelse 00 schaal modellen. Niet mobiel, enkel voor de toonkast.
Nu begint men aan een kit in afleveringen, de Britse "Mallard" gestroomlijnde loc, in schaal nul.
Zoals gewoonlijk is de eerste aflevering belachelijk goedkoop, het is een hele plaat geëtst materiaal. Op de preview ziet het er allemaal mooi uit, de fabrikant is niet de minste: DJH

Welke kranten winkel?
 

Huugooke

Ik ga altijd naar de "IMS" krantenwinkels in Antwerpen; één op de Melkmarkt en een in het shopping center feestzaal.
(tussen) : volgende zondag koopzondag!

Rangeerduivel

Doorgaansweg is dat te vinden in iedere krantenwinkel en in de krant- en tijdschriftafdeling van grootwarenhuizen.

;)


Huugooke

Zal de volgende keer eens zien of het wel degelijk van die uitgever is, want ik vind er niets van terug.
Wel op de Britse site een andere loc: totale kostprijs 900 pond.

rgp

Beste,

Dat is nu eens toeval.  Van het week-end is het weer HET weekend voor de 0-liefhebber: de Guildex in Telford.
Ik zal eens zien wat de Mallard daar kost.  Reken maar ongeveer 3.000 euro.

Dinsdag meer

Roland

philippe_007

tja, 3000€ en dit op 2 jaar... dan zit je nog boven de 100€ per maand.
voor 3000€ heb je dan wel een rijdens exemplaar en geen statisch...

Kris

Hallo Roland,
Tot zaterdag in Telford , terug kits genoeg om te bekijen , mijn winkellijstje is klaar

Kris

janieburton

Citaat van: philippe_007 op 03 september 2014, 13:49:01 PM
tja, 3000€ en dit op 2 jaar... dan zit je nog boven de 100€ per maand.
voor 3000€ heb je dan wel een rijdens exemplaar en geen statisch...

Er is nog wel een klein verschil om 3000€ in eenmaal uitgeven of elke maand meer dan 100€, ik dnk dat ik weet welke van de 2 het minste pijn zal doen.

Huugooke heeft toch nergens geschreven dat die loc 3000€ zou koste. RGP heeft het over een rijdend exemplaar, ik veronderstel dat Huugooke het over een statisch exemplaar heeft, een statisch exemplaar zal dan toch minder kosten; ik denk toch niet dat ze een "boekske" met onderdelen aan meer dan 100€ per maand of per week gaan verkopen.