Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AM 777 JOCADIS

Gestart door patrain, 01 september 2014, 17:34:14 PM

Jurgen

Mooi. Met de rokersafdeling had ik het ook graag gehad, maar budget hé...

Misschien ooit. Maar aan welke prijs zal het dan zijn.  :-\
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ACFI

Volgens bericht op TMM worden de niet gereserveerde modellen verkocht op de beurs in Edingen.

http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,10576.0.html

ACFI

rgp

Hallo,

Patrick (baas van Rail Track) heeft mij gevraagd het bericht van TMM te vertalen.

Rail track en CFME verwelkomen jullie op zaterdag 24/2 van 13 tot 17u en zondag 25/2 van 10 tot 17u in het Capucijnenklooster, gelegen Rue des Capucins nr 5 in 7850 Edingen.

Voor diegene die geen AM777 gereserveerd hebben (via bestelbon), zal er de mogelijkheid zijn er één te kopen (DC - DCC - AC met of zonder binnenverlichting, geluid is nog niet voorradig, maar kan ter plaatse beluisterd worden.

De nieuwe 0-baan van CFME zal aanwezig zijn, alsook de HO/AC 45-50 baan.  Deze laatste staat te koop.

Gratis ingang

Binnenkort meer info op website en facebook .

Patrick


Roland

755philippe

Ben gisteren, uiteraard de trein naar de 'beurs' in Edingen gereden en heb me zo'n treinstel aangeschaft met binnenverlichting. Een prachtig treinstel.Beurs stelde eigenlijk niet zo veel voor maar ik kwam eigenlijk om nog de kans te krijgen om zo'n treinstel te bemachtigen want had het niet voorbesteld. Het klooster zelf is gedeeltelijk wat in verval en waarschijnlijk ook de redenen dat de toegangsprijs gratis is. Maar toch met een
tevreden gevoel huiswaarts gekeerd MET een AM777. Degene die er nog eentje willen zullen zich toch moeten haasten. Ook even gepraat over een mogelijk volgend treinstel die er zal komen maar meer mag ik er niet over zeggen maar wordt vervolgd...
Mvg

755philippe

ronny-vdv

Als ze met u praten, zullen ze dat ook met anderen doen  :o
Mvg,

ronny-vdv

voor5dekeer

Met veel geduld, mijn bestelde set ook eindelijk aangekregen (wat verwarring met de bestelling en betaling)

Helaas nog niet uit de doos gehaald (baanloos) en ondertussen al terug ingepakt omwille van verhuis.
Maar idd, model is toch moeite om er 2 jaar te moeten op wachten......

Guy

nmbssncb

Ik ben benieuwd welke aandrijving in dit model is gebruikt.

In 1998 heb ik de AM66 bij Jocadis (in 3-rail uitvoering) gekocht (prijs toen: BEF 16.510 of EUR 409,27).  Er is toen door Jocadis een Uhlenbrock DRG755 decoder geïnstalleerd.  Over de rijeigenschappen (met CS1R) was ik niet tevreden.  In 2012 heb ik Uhlenbrock decoder vervangen door een LokPilot V3.0 M4 (decoder is ge-update).  De rijeigenschappen zijn verbeterd maar ook na fijnregelen, rijdt het treinstel nog steeds niet mooi gelijkmatig.
De Jocadis AM66 heeft 2 Tenshodo W28.7 draaistelmotoren.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

Dat klopt Willy,
de eerste versies, herkenbaar aan de langwerpige doos van Jocadis hadden die Tenshodo motoren.
Ook ik heb er destijds zo ééntje digitaal gemaakt (2 rail) en had daarvoor 2 UH decoders nodig, ttz 1 decoder per draaistel,beiden uiteraard 100% gelijk afgesteld, en het rijgedrag viel tamelijk mee.
Hiermee wil ik zeggen dat de Tenshodo's zéér gulzige stroomvreters zijn.
Doch men had er zo ook één op Amsac en daar gaven, na 1 dag rijden op een opendeur de Tenshodo's er de brui aan, versleten dus...!
De laatste uitgaven van Jocadis (rechthoekige doos), en dus ook de 777, hebben een centrale motor met cardans naar elk draaistel, en dat zou hen een perfect rijgedrag geven, waarmee ze gerust kunnen concurreren met gelijkaardige modellen van andere fabrikanten.
Maar zolang die andere fabrikanten deze modellen niet uitbrengen zullen de prijzen voor zo'n Jocadis de pan uit swingen!
600€ en meer zijn geen uitzondering...als je er al één vindt!

;)

bellejt

brengt VBV die in de toekomst ook niet uit:)

nmbssncb

Citaat van: Rangeerduivel op 26 maart 2018, 13:06:53 PM
Hiermee wil ik zeggen dat de Tenshodo's zéér gulzige stroomvreters zijn.

Rudy, ik heb gisteren de (maximale) stroomopname gecontroleerd voor de Jocadis AM606 op de CS1R, en dat was maximaal 850 mA bij ongeveer 19 V, en op volle snelheid.  De LokPilot V3.0 kan maximaal 1.100 mA leveren, dus lijkt het mij geen probleem voor het aansturen van beide Tenshodo-motoren.
Een maximale stroonopname van 850 mA is hoog, maar het gaat tenslotte om stroomopname van 2 motoren. De (vrijwel nieuwe) Piko 96546 (NMBS 120 002) laat een maximale stroomopname zien van 585 mA (geluid uitgeschakeld), en dat is voor 1 motor (die waarschijnlijk sterker is).

Het voordeel van de Tenshodo draaistelmotoren is dat ze niet zichtbaar zijn in het interieur, en ik vermoed dat dit wel zo is bij de AM777 met centrale motor en kardanassen.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

lux161

#175
Dag allen,

Dubbeltractie MS 715 Jocadis (2008)  + MS 777 Jocadis Railtrack(2018) 2r DCC



















Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

RD25

wooo, perfekt. joli 
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Fretbol

Vraagje aan de eigenaars van dit stelletje: is dit stel voorzien van een aansluiting voor een 21-pin decoder of een 8-pin zoals de oude modellen?

Op de beurs in Leuven heb ik van de mensen vernomen dat de Sound decoders van dit stel ook apart leverbaar zijn. Ik heb hier nog een analoog City-rail stel van Jocadis dat ik nog moet digitaliseren en had dit stel dus graag van een sound decoder voorzien.
De oude stellen hebben echter een 8-pin decoder en geen 21-pin decoder?

Anthony  ;)

Gerry

De 777 heeft ook een 8 pin decoder  ;)