Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AM 777 JOCADIS

Gestart door patrain, 01 september 2014, 17:34:14 PM

loebaske

Een beetje veel buiten mijn budget voor toch maat een stelleke, een jocadis model was betaalbaar maar dit vlam de pan uit...

krispy

Het dc stelletje op zich is niet veel duurder dan jocadis ( ondertussen zijn ze in china ook veel duurdr geworden , neem dat maar aan )

Wat het extra duur maakt zijn de opties  , maar daar kan men zonder mijn gedacht

Maw een stand dc model , tel daar een lokpilot bij ( zelf aangekocht nat. ) en bouw er eigen verlichting in , dan valt het al bij al nog mee , wordt pas duur door de sound en verlichtingsoptie als je het mij vraagt
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Als ik de prijs vergelijk van dit tweetje met de Duikbril van VBV, dat is het verschil toch heel opvallend.
Laat ons duimen dat VBV er mee uitkomt in de toekomst, want nu zijn er waarschijnlijk veel die die prijs niet willen of kunnen betalen.
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

geeft fel de indruk dat hier de aantallen beperkt worden enkel en alleen om de prijs de hoogte in te jagen.Dan passeert het gewoon aan mij voorbij.Aan massale winsten maken op de kap van de modelbouwer doe ik niet mee.Hebben hetzelfde met een ander produktor en zijn model reeds voorgehad.Voorschotten oprapen en eerst modellen uitleveren waar er geen op betaald worden.steun wel het initiatief maar zal wel ook een langzame dood sterven.Leve de mensen die er echt met ziel voor gaan en betaalbare modellen voor elkeen maken.Ben mss wat cru maar zo denk ik erover.

Huugooke

Verbeter me als ik fout ben, maar hebben aantallen niet zoveel belang meer eens de productiekosten betaald zijn? Of er 1000 of 2000 gemaakt worden is niet belangrijk (dacht ik). Als je van te voren weet hoeveel je er gaat verkopen dan kan je die kosten delen door het aantal, plus een gezonde winstmarge en je bent safe.
Zo werkt het helaas in dit kleine landje, ook voor de grote merken.
De mensen die dit project opstartten zijn geen liefdadigheidsinstelling.
Wat niet wegneemt dat het ook voor mij te duur is, en niet alleen dit.
Als in de toekomst meer fabrikanten gaan werken zoals David, dan kunnen we misschien een "geprint" tweetje in bouwdoos kopen aan een schappelijke prijs.
(Hoe zit het daar trouwens met de 90, geen bouwdoos ? ;) )

JC2180

Dat begrijp ik nu niet Hugo, dan komt er een mooi en compleet model uit tegen heel correcte prijs en dan willen we nog iets anders met een bouwdoos  8) ?
Komt toch naar N dan, lots of fun  :)
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Huugooke

Citaat van: JC2180 op 08 januari 2015, 19:28:55 PM
Dat begrijp ik nu niet Hugo, dan komt er een mooi en compleet model uit tegen heel correcte prijs en dan willen we nog iets anders met een bouwdoos  8) ?
Komt toch naar N dan, lots of fun  :)
Correcte prijs? Bestaat dat dan? Tja, ik ben geen toonkastzetter, een hoop werk is voor mij juist de lol!
N: stilletjes op weg man!  :-X

Snobby Crash

Begrijp me niet verkeerd hoor, voor mij persoonlijk is dit te duur,
maar ik kan me heel goed voorstellen dat er heel wat verzamelaars
dit prachtig stel willen hebben...

En ja omdat dit model duur is heeft gewoon te maken met de beperkte oplage...

Als je dit stel koopt, is het binnen 5 jaar het dubbele waard dus voor wie nu centjes
genoeg heeft een goede investering !

Waarom als producent niet gewoon een fabricage maken van 1000 stuks en ze na de productie
verkopen aan een meer budgetvriendelijke prijs... Ben er zeker van dat dan je winstmarge veel
hoger is, en ja hoor 1000 stuks van dit model daar ben je zo vanaf !

Geert
(@ Hugo, voor de vrienden mag je gerust Snobby Cash zeggen hoor...)

loebaske

denk daar misschien het schoentje klem zit, men moet vooraf bestellen...OK
maar aan zo een prijs bestel ik dit niet...
In de tijd van Jocadis was dit ook en zo ook bij VBV een voorschot, maar als de prijs gunstig is geraak je dit kwijt, de Sprinter is drie delig, de Desiro ook, snap dus niet dat een twee delig stel waarvan (volgens mij) de produktie kosten al lang betaald zijn, als men ziet hoeveel er al verkocht zijn van het stelleke...

Tja, ieder zijn keus, maar denk dat men er niet veel gaat van verkopen....

Houdini

Citaat van: loebaske op 08 januari 2015, 20:32:05 PM
In de tijd van Jocadis was dit ook en zo ook bij VBV een voorschot, maar als de prijs gunstig is geraak je dit kwijt, de Sprinter is drie delig, de Desiro ook, snap dus niet dat een twee delig stel waarvan (volgens mij) de produktie kosten al lang betaald zijn, als men ziet hoeveel er al verkocht zijn van het stelleke...

De sprinter is ook maar tweedelig hoor ;)

Metpetergaathetbeter

die sprinter is door de verdeler zelf gebouwd, het Jocadis model wordt door iemand anders gemaakt en onderweg blijft van alles aan de vingers plakken  !

Groeten Peter ;)

loebaske

Je zit er bonk op Peter,

Als je de spuitvorm heb hoef er toch geen al teveel tussen personen bij betrokken te zijn, noch voor andere onderdelen, alles is reeds eerder in produktie geweest.
swat....moet er geen koppijn van dragen, is mijn zorg eigenlijk niet...

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

just dat niet....wel de andere....en...een deftige vraagprijs !!!!

centauri167

Citaat van: loebaske op 10 januari 2015, 16:06:39 PM
just dat niet....wel de andere....en...een deftige vraagprijs !!!!

Idem, het ontbreken van een tweetje in mijn collectie is zo pijnlijk ...