Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AM 777 JOCADIS

Gestart door patrain, 01 september 2014, 17:34:14 PM

Metpetergaathetbeter

vreemd als ik er iets bijkrijg dan trek ik mijn neus niet op en ben er blij mee ! :-\

Metpetergaathetbeter

trouwens dat geld dat werd gespendeerd aan die niet verkrijgbare stelletjes had evengoed kunnen dienen om iets anders aan te kopen, die men nu heeft moeten liggen hebben en waar men later misschien nog spijt van krijgt ! Je budget kun je maar éénmaal uitgeven !  ;)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 november 2015, 11:47:24 AM
vreemd als ik er iets bijkrijg dan trek ik mijn neus niet op en ben er blij mee ! :-\

Heb ik ook niet gezegd hé. Ik zeg gewoon dat het niet hoeft, ik zou al lang blij zijn als ik mijn bestelde model in mijn handen heb. Al de rest is bijzaak, maar wel mooi meegenomen.

Je kan deze hele situatie bekijken zoals wanneer je je terras laat aanleggen door een aannemer. Die aannemer hangt af van het weer, want als het stormt, dan komt die geen terras leggen. Hierdoor moet je misschien een week langer wachten vooraleer je kan genieten van je terras. Die aannemer kan helemaal niets doen aan het slechte weer, dat is onmacht en die gaat dus ook niets van de prijs af doen of als extra ook uwe hof aanleggen.
In ons geval van de modeltreinen is Railtrack de aannemer en het faillissement van Modern Gala het slechte weer. Wat kan Railtrack daar aan doen? Helemaal niets, dus dat is een geval van onmacht. Zij zijn dus helemaal niet verplicht om iets extra gaan doen.
Achter de schermen zijn zij ongetwijfeld hard hun best aan het doen om alles zo snel mogelijk af te handelen, maar net zoals bij het slechte weer kan je alleen maar afwachten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

centauri167

Rare vergelijking, in het geval van je terras is het een normaal uitstel waarvan je exact weet waardoor het uitstel er is en heb je er een goed zich op wanneer het in orde komt. In het geval van het treinstel hangt het af van geschillen in China en heb je er niets zicht op of je het bestelde ooit te zien gaat krijgen en/of wat er met je voorschot gaat gebeuren ...

Bestellen op voorhand heb ik al efkes afgeleerd, betalen op voorhand doe ik gewoonweg nooit ! Heeft me al veel stress vermeden.

Vind het alvast een rotte situatie voor al die deze set hebben besteld, wou hem ook graag hebben, maar daar ik niets voorafbetaal, zit ik gelukkig niet in deze situatie. Hoop dat er alvast snel een oplossing komt.

Metpetergaathetbeter

eigenlijk vind ik wat ik voorstelde niks meer als een logische gevolgtrekking op het geduld dat mensen moesten opbrengen en het gemis(van de centen) aan hetgene ze er voor betaalden ! ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: centauri167 op 28 november 2015, 13:38:24 PM
betalen op voorhand doe ik gewoonweg nooit ! Heeft me al veel stress vermeden.
ik doe dat eigenlijk ook nooit, toch moest er voor de 201010 een uitzondering gemaakt worden, hoop dat VBV nu een solvabelere producent gevonden heeft :-\ en dat zullen we binnen een maand of 3 hoop ik wel zien !  :-\ ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 november 2015, 13:47:12 PM
Citaat van: centauri167 op 28 november 2015, 13:38:24 PM
betalen op voorhand doe ik gewoonweg nooit ! Heeft me al veel stress vermeden.
ik doe dat eigenlijk ook nooit, toch moest er voor de 201010 een uitzondering gemaakt worden, hoop dat VBV nu een solvabelere producent gevonden heeft :-\ en dat zullen we binnen een maand of 3 hoop ik wel zien !  :-\ ;)
Peter, de budget-modellen van VB komen toch niet van Modern Gala?
Dus is er niets aan de hand hé.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 november 2015, 13:47:12 PM
hoop dat VBV nu een solvabelere producent gevonden heeft
vandaar ik dat schreef Luc ! ;)

Jurgen

@ Paul: Het punt is dat de aannemer er niets kon aan doen dat zijn werk in de war gestuurd werd door het weer. Net zoals Railtrack er niets kan aan doen dat hun plannen in de war gestuurd worden door het faillissement van Modern Gala. Inderdaad is het weer sneller omgedraaid naar mooi weer dan de onderhandelingen om de mallen terug te krijgen.
Maar wees blij dat er onderhandelingen zijn. Men had evengoed kunnen zeggen "mallen weg, geld ook weg".

@ Peter: Dus jij vindt dat je handelaar een compensatie moet voorzien om iets waar hij niets kan aan doen. Goed bezig. Dan gaan ze veel moeten compenseren hoor.

Afin, ik geef het op hoor. Als het jullie allemaal veel te lang duurt, vraag dan gewoon jullie geld terug, dan kunnen jullie het aan iets anders uitgeven. Maar achteraf niet wenen als de gewilde modellen ineens uitverkocht zijn hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 28 november 2015, 15:37:41 PM
@ Peter: Dus jij vindt dat je handelaar een compensatie moet voorzien om iets waar hij niets kan aan doen. Goed bezig. Dan gaan ze veel moeten compenseren hoor.
moet niet, zou wel een mooie geste zijn voor degenen die zo lang dienden te wachten.......en niet uit eigenbelang ik heb er geen besteld ! hoewel het niet veel heeft gescheeld ! :-\ ;)

stefan

Weet er iemand of je U geld kan terug vragen zonder dat ze de 20€ er af houden. In principe is wat er nu gebeurt misschien niet hun schuld maar:
1. Ze laten zelf niets weten aan hun klanten ( niet iedereen zit hier op het forum) terwijl ze van iedereen een mail adres hebben.
2. De levertijd is al ver overschreden tegen over wat er op papier stond.
Dus ergens zou ik het schandalig vinden als ze 20€ afhouden. Het is nu al meer dan een jaar geleden ...

Moest iemand goed contact met hun hebben, zou deze persoon daar dan aub achter willen horen.

Groeten Stefan

Huugooke

Niemand zit er op te wachten, maar ik geef hier toch ook mijn 0.02 euro. Ik ben het zat van dingen te kopen met voorintekening, voorafbetaling, voorbestelling, ebay, internet in't algemeen en andere methoden waar ge niet direct boter bij de vis hebt! Als doodeerlijke mens heb ik nog nooit iemand wetend in't zak gezet, en verwacht dan ook naïevelings  van anderen hetzelfde. Ik ben dus al herhaald gezien voor mijn centen, ge kunt denken!
Gelijk oversteken zeg ik! En dan kunt ge nog "gezien" zijn.



Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 28 november 2015, 18:58:44 PM
Ik ben dus al herhaald gezien voor mijn centen, ge kunt denken!

Som eens op.....ben benieuwd!  :-\

;)

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 28 november 2015, 19:19:31 PM
Citaat van: Huugooke op 28 november 2015, 18:58:44 PM
Ik ben dus al herhaald gezien voor mijn centen, ge kunt denken!

Som eens op.....ben benieuwd!  :-\

;)
Nee, nee, nee we noemen geen namen. Nee, nee, nee, namen noemen we niet. Maar bij forumleden was het altijd dik in orde!  ;)

oli 11/01

CiteerWeet er iemand of je U geld kan terug vragen zonder dat ze de 20€ er af houden

Xavier heeft het gedaan ( franstalige TMM forum )
Citeermoi j'ai demander de me rendre l'accompte car délai devenu trop long car j'avais promis se modèle à mon fils......j'ai perdu 20 euros....

Hij heeft 20 € verloren !!!!!!!!!!!!!!!