Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AM 777 JOCADIS

Gestart door patrain, 01 september 2014, 17:34:14 PM

doomslu

Ik sprak dit weekend met de initiatiefnemer in Walferdange.
Ze zitten uiteraard heel verveeld met het voorval, net als LS zelf en bvb ook Van Biervliet voor zijn Duikbril.
Helaas zit er niets anders op dan afwachten of de mallen ooit teruggegeven worden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

hopelijk wordt dan niet zoals in dat lied van Zager en Evans in the year 2525 https://www.youtube.com/results?search_query=in+the+year+2525+zager+and+evans
groeten Peter ;)

Houdini

Citaat van: doomslu op 11 november 2015, 22:01:26 PM
Ik sprak dit weekend met de initiatiefnemer in Walferdange.
Ze zitten uiteraard heel verveeld met het voorval, net als LS zelf en bvb ook Van Biervliet voor zijn Duikbril.
Helaas zit er niets anders op dan afwachten of de mallen ooit teruggegeven worden.

Luc of anderen,

misschien een domme vraag voor wie er ervaring mee heeft, maar ik heb dat niet dus... ;)

Het enige probleem zijn die mallen, als ik dat goed begrijp. Zijn die mallen dan zo vreselijk duur om opnieuw te maken? Ik ga er toch van uit dat dat maar een klein procent van de totale kostprijs is, en dat de voorbereiding (lees: tekeningen maken e.d.) en de productie zelf de grootste kosten zijn. Of zie ik dat verkeerd?
(Waarschijnlijk is het antwoord ja, maar kom  8) ;D )

Johnnytrein

Peter, ga jij dan nog zoveel geduld hebben en vooral ga jij zo lang leven?  ???
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Johnnytrein op 12 november 2015, 07:48:42 AM
Peter, ga jij dan nog zoveel geduld hebben en vooral ga jij zo lang leven?  ???
met een beetje rekenen had je het antwoord al geweten ! ;D ;)

Koen

CiteerHet enige probleem zijn die mallen, als ik dat goed begrijp. Zijn die mallen dan zo vreselijk duur om opnieuw te maken? Ik ga er toch van uit dat dat maar een klein procent van de totale kostprijs is, en dat de voorbereiding (lees: tekeningen maken e.d.) en de productie zelf de grootste kosten zijn. Of zie ik dat verkeerd?
(Waarschijnlijk is het antwoord ja, maar kom  8) ;D )

Ik heb mij laten vertellen dat deze mallen verschrikkelijk duur zijn (orde 50.000€ per mal). Het is dus niet zomaar een mal laten maken (in de veronderstelling dat de tekeningen nog ter beschikking zijn).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Svendw

Ben eens Bij Tom geweest..

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

oli 11/01

#112
Oh, oh  :( :( :( :( :( :(

http://www.railtrack.be/

CiteerHallo,

Na het faillissement van Modern Gala we zijn niet in staat om te weten via LS-Models wanneer onze AM 777 zullen klaar zijn, daarom hebben we besloten om onze winkel te sluiten in Enghien, maar we blijven via onze site Jocazz voor verkoop van nieuwe en occasie materiaal.

Wij leveren gekocht materiaal op verschillende beurzen als deelnemen of niet zoals Saint Ghislain, Woluwe, enz.

Nadere informatie volgt binnenkort.

Rail-Track Team
Maar in het frans, afin d'économies toegevoegd.
Niet goed

doomslu

Waarom onrust zaaien, terwijl je de oorzaak niet kent?

Omdat ze gewoon moeten wachten wat er met de mallen gebeurt heeft men beslist de winkel te sluiten.
Waarom een winkel als er niets te kopen is?
Online verkoop gaat wel nog door hoor.

Iedereen wacht af wat er met de mallen bij Modern Gala gaat gebeuren. Het is jammer, maar het kan nog een tijd duren...

Deze informatie heb ik rechtstreeks van de zaakvoerder een paar weken geleden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

factageklerk

Citaat van: doomslu op 28 november 2015, 08:50:43 AM
Waarom onrust zaaien, terwijl je de oorzaak niet kent?

Omdat ze gewoon moeten wachten wat er met de mallen gebeurt heeft men beslist de winkel te sluiten.
Waarom een winkel als er niets te kopen is?
Online verkoop gaat wel nog door hoor.

Iedereen wacht af wat er met de mallen bij Modern Gala gaat gebeuren. Het is jammer, maar het kan nog een tijd duren...

Deze informatie heb ik rechtstreeks van de zaakvoerder een paar weken geleden.

Ik denk dat het normaal is dat we wat bezorgd zijn Luc , want de meesten van ons hebben toch al een behoorlijk voorschot betaald. Heeft men trouwens geen andere alternatieven?
 

ceuleer

Citaat van: doomslu op 28 november 2015, 08:50:43 AM
Deze informatie heb ik rechtstreeks van de zaakvoerder een paar weken geleden.

Waarom heb je deze info dan hier niet gedeeld Luc ?
Je weet hoe gevoelig dit ligt, je had de onrust kunnen voor zijn.

doomslu

Het is niet aan mij om dat hier te posten, maar als admin moet ik wel reageren als er mensen schade zou kunnen berokkend worden.
Trouwens, het is toch al maanden geweten wat de problemen zijn met Modern Gala?
Ik bevestig alleen maar dat er nog geen schot in de zaak komt. Helaas.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stevend

Daar kan ik Luc volledig in volgen .
Dit probleem is al lang geweten ( zie ook Van Biervliet , Ls-Models , ) .
Alleen komt er weinig schot in de zaak , ook daaraan kan Luc niets aan veranderen evenals de voorgenoemde fabrikanten .
En ja , het antwoord blijft dan ook hetzelfde . Maar blijven daar naar vragen help zeker ook niet !
Jammer voor de centen , maar er zijn er met veel slechter nieuws niet ?!
Ik denk ook als er positief nieuws uit de hoek waait dat de fabrikanten staan te popelen om dit zelf te verkondigen .

Metpetergaathetbeter

Citaat van: stevend op 28 november 2015, 11:03:18 AM
ik denk ook als er positief nieuws uit de hoek waait dat de fabrikanten staan te popelen om dit zelf te verkondigen .
allemaal gemakkelijk gezegd, je zal maar 2 stellekes besteld hebben en vooraf betaald hebben, ik kan mij indenken dat die mensen ooit al met een leuker gevoel rondgelopen hebben !Misschien moeten die desbetreffende handelaars maar eens met een leuke tegemoetkomening komen bij eventuele aflevering ? (a la LS in het verleden die ertswagon) :-\

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 november 2015, 11:25:19 AM
Citaat van: stevend op 28 november 2015, 11:03:18 AM
Misschien moeten die desbetreffende handelaars maar eens met een leuke tegemoetkomening komen bij eventuele aflevering ? (a la LS in het verleden die ertswagon) :-\


Hmm, voor mij hoeft dit niet hoor. Ik denk dat ze zo al genoeg kosten zullen hebben om de modellen toch nog uit te leveren (denk maar aan het feit dat VBV eventueel zelf nieuwe mallen gaat maken!).
Een extra kost zoals bijvoorbeeld een gratis wagonneke omdat de levering uitgesteld werd kunnen ze wel missen denk ik dan.

Ik heb natuurlijk geen idee wat Railtrack van plan is, maar er zal zeker en vast wel een oplossing komen. Als zij zelf geen nieuws krijgen, kunnen ze moeilijk iets op hun site plaatsen hé. Wacht gewoon even af tot de speelgoedbeurs, dat lijkt me een ideale gelegenheid om een duidelijke en goede uitleg te krijgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.