Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

How to make a model train!

Gestart door Davy, 30 augustus 2014, 19:35:57 PM


doomslu

Volgens mij doen de Chinezen da sneller...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

krisds


modelbaanHO

Citaat van: doomslu op 30 augustus 2014, 22:00:59 PM
Volgens mij doen de Chinezen da sneller...  ;D

Waarom zitter er dan zo'n grote vertragingen op hun leveringen ?  :(  ;D

Wat ik in het filmpje verbazingwekkend vind is de wijze van bedrukken: met zo'n tampon toch scherpe belettering. whow !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

59erke

zo'n machine om de letters te drukken mogen ze hier ook wel is leveren  :P
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

bollen neus

Citaat van: doomslu op 30 augustus 2014, 22:00:59 PM
Volgens mij doen de Chinezen da sneller...  ;D

Die zijn dan ook met meer hé. (maar sneller dan hier in B zullen ze toch nie "moeten " werken peis ik)
Den Eric.

Huugooke

Daarnaast staat ook een filmke hoe ze echte treinen maken. Let vooral op de opmerking (in't Engels) "die kleintjes zijn voor Europa", wat nen toepee zeg! ;D

Koen

Als de modellen de we kopen die wij kopen op dezelfde wijze geproduceerd worden, begrijp ik waarom ze zo duur zijn.
Ik dacht dit proces veel meer geautomatiseerd was. Ongelooflijk hoeveel handwerk er nog aan te pas komt.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Huugooke

Citaat van: 59erke op 31 augustus 2014, 09:57:10 AM
zo'n machine om de letters te drukken mogen ze hier ook wel is leveren  :P
Ja, tof hé. Lijkt simpel en efficiënt. Met dat sponske zou ik al content zijn.

modèlisme

Ik heb zo een tampon drukmachine te koop.
 

Rangeerduivel

Je moet niet bang zijn Hugo,
ditmaal zal ik je niet te rap af zijn!  :D :D

btw Paul,ik ben zeer tevreden over het AM625 Jocadis stelletje,en ook van de vlotte afhandeling!

;)

oebr

Je moet die machine niet verkopen Paul, maar ze meenemen naar beurzen en dan tegen betaling opschriften / hernummeringen zetten.
Stel je voor, dat zou nog eens handig zijn. Allez, voor wie zit te klooien met decals toch.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loebaske

Zo eenvoudig is het nu ook niet, je moet altijd een maal hebben met de tekst die je wil tamponeren en denk niet dat dit snel en goedkoop te maken valt, als je dan éénmaal een tampon druk moet doen gaat dat ferm veel geld kosten en alles moet gereinigd worden voor je een nieuw afdruk wil maken, is zoals bij de drukker, één sticker drukken zal je al gauw 40€ kosten, als je er 1000 laat drukken deel je dan die kost door het aantal en kost het je misschien 0.04 €

Ook rekening houden dat je proefdrukken moet maken, als je geluk heb zal na vijftal afdrukken je wagon perfeckt zijn, de bedrukee wagens kan je herspuiten of weg gooien...