2rail en 3 rail

Gestart door Benny, 18 augustus 2014, 09:18:27 AM

Huugooke

Citaat van: Benny op 18 augustus 2014, 20:50:04 PM
Zijn de keuzes gelijk binnen het aanbod? daarmee wil ik zeggen zijn er bepaalde belgische locs die niet gemaakt worden door de "gelijkstroomhandelaars" maar die je wel vind bij de tegenhanger en omgekeerd?
Jammer genoeg niet; de eerlijkheid gebied te zeggen dat het gemakkelijker is om een tweerail naar een drierail om te bouwen. Maar dat wil niet zeggen dat ze ook goed rijden!

Benny

is het dan zoals erik al zei, als je de plaats zou hebben zouden jullie dan de 2 banen gescheiden van mekaar gebruiken?

Huugooke

Citaat van: Benny op 18 augustus 2014, 21:19:39 PM
is het dan zoals erik al zei, als je de plaats zou hebben zouden jullie dan de 2 banen gescheiden van mekaar gebruiken?
Dat is de beste oplossing inderdaad.

doomslu

Citaat van: Benny op 18 augustus 2014, 20:50:04 PM
Zijn de keuzes gelijk binnen het aanbod? daarmee wil ik zeggen zijn er bepaalde belgische locs die niet gemaakt worden door de "gelijkstroomhandelaars" maar die je wel vind bij de tegenhanger en omgekeerd?
De meeste fabrikanten bieden een model zowel aan in 2-rail als in 3-rail.
Af en toe durft Märklin wel eens iets uitbrengen dat ze niet voor 2-rail (onder de naam Trix) maken. Omgekeerd is eerder zelden.

Ik zelf mis momenteel geen artikel model van Märklin (ik rij 2-rail), met andere woorden, voor mij is er geen enkel Märklinmodel welke ik graag zou hebben en wat enkel in 3-rail bestaat.

Je kan dus gerust simpelweg voor één systeem kiezen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

2 en 3 rail door elkaar op het zelfde spoor vroeger .
maar nadat ik terug begonnen ben alleen nog 3 rail en de twee railers omgebouwd naar 3 rail
wel 3 rail K rails
kwestie van de electronica te vereenvoudigen
verschil tussen 2 en 3 is dat 3 rail minder gevoelig is voor vuil en ik volledige detectie kan doen op de baan
het TGV traject is nog wel 2 rail ook omdat het niet bij de rest van het tijdperk past.

gr raf die dus nu 3 rail rijd
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.