Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Wat die hallen betreft, ik snap niet hoe je je kan storen aan de architectuur van de Nekkerhal. Ze mogen die van mij part paars met gele bollen schilderen en er enkele torentjes rondzetten, ik ga daar voor wat erin te beleven is. Het enige is dat het droog moet zijn binnen. De Brabanthal is architectonisch ook geen hoogvlieger maar dat is echt niet nodig voor de functie.

Parking: liever de Nekkerhal, die is tenminste vlak en geen modderpoel als het eens regent. De expo is in oktober, dit jaar was het zalig weer maar daar moet je niet op rekenen.

Licht: het zonlicht in de Nekkerhal is inderdaad aangenamer, maar voor een beurs als de modeltreinen is het toch verdorie essentieel dat de banen hun eigen aangepaste verlichting meehebben. Eerlijk gezegd zijn al die beurshallen donkere grotten, Keulen is zelfs in de kelder te doen. Als de exposanten na al die jaren nog niet doorhebben dat hun eigen verlichting een noodzaak is, dan wordt het tijd dat ze eens nadenken. Heb vroeger altijd horen zeggen van zelfstandigen dat verlichting van een etalage eens van de goedkoopste vormen van reclame was. Nu er waren 2 banen waarvan ik de verlichting echt niet begrijp/smaak maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Voor mij waren er veel teveel diorama's en banen waar geen enkele trein op reed.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Die Nekkerhal vind ik architecturaal net een superbouw.
Misschien niet even handig als een blokkedoos-zaal zoals Leuven, maar het heeft iets ...

Voor mij blijft Mechelen toch de voorkeur hebben.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gert1 op 21 oktober 2014, 16:10:41 PM
Was het niet zo dat de Neckarhal dit jaar niet beschikbaar was wegens een verbouwing?

mvg,
Gert

nee , Gert , studio 100 huurt de ruimte om musical 1914-18 op te voeren ! Volgens mij zal er niks veranderd zijn !
Groeten Peter ;)

Koen

@Gunter,

In mijn map heb ik deze gedraaid voor ze up te loaden. Mogelijk neemt het systeem de info van de originele foto. Je kan deze door bijvoorbeeld picture manager van Microsoft gebruiken om ze te bekijken en te draaien.


@Michiel,

Normaal gezien kan je een upload maken aan de hand van het eerste icoontje rechts van de map aanduiding. Als je wenst, stuur ik U de gegevens van de forum dropbox.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

Ben wat foto's naar de dropbox aan het opladen. Moet wel file per file want meerdere tegelijk naartoe slepen wil hij enkel de eerste nemen. Soms rare formaten maar hier en daar wat bijgeknipt...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

Citaat van: Havoc op 21 oktober 2014, 20:11:33 PM
Wat die hallen betreft, ik snap niet hoe je je kan storen aan de architectuur van de Nekkerhal. Ze mogen die van mij part paars met gele bollen schilderen en er enkele torentjes rondzetten, ik ga daar voor wat erin te beleven is. Het enige is dat het droog moet zijn binnen. De Brabanthal is architectonisch ook geen hoogvlieger maar dat is echt niet nodig voor de functie.

Parking: liever de Nekkerhal, die is tenminste vlak en geen modderpoel als het eens regent. De expo is in oktober, dit jaar was het zalig weer maar daar moet je niet op rekenen.

Licht: het zonlicht in de Nekkerhal is inderdaad aangenamer, . Heb vroeger altijd horen zeggen van zelfstandigen dat verlichting van een etalage eens van maar voor een beurs als de modeltreinen is het toch verdorie essentieel dat de banen hun eigen aangepaste verlichting meehebben. Eerlijk gezegd zijn al die beurshallen donkere grotten, Keulen is zelfs in de kelder te doen. Als de exposanten na al die jaren nog niet doorhebben dat hun eigen verlichting een noodzaak is, dan wordt het tijd dat ze eens nadenkende goedkoopste vormen van reclame was. Nu er waren 2 banen waarvan ik de verlichting echt niet begrijp/smaak maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Voor mij waren er veel teveel diorama's en banen waar geen enkele trein op reed.

groen= nagels met koppen geslagen!!!! als je als exposant /verkoper géén eigen verlichting bij hebt ben je goed gejost .zowel in de Nekkerhal als in de Brabanthal .Of het moest zijn dat je in het zaaltje aan de ingang mag staan .(wat een verschil met de grote -donkere-hal  :o)


Michiel

Citaat van: Koen op 21 oktober 2014, 21:14:09 PM
Normaal gezien kan je een upload maken aan de hand van het eerste icoontje rechts van de map aanduiding. Als je wenst, stuur ik U de gegevens van de forum dropbox.

Het ontgaat me, sorry. Dropbox is niet echt intuitief bruikbaar en ik vind ook geen handleiding hoe ik moet uploaden. Het enige wat ik zie is dit:

Ik kan beelden bekijken, downloaden, maar nergens zie ik een upload knop. Raar.  ???
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

@Michiel,

Dat klopt. Als je geen login hebt, kan je er geen foto's op plaatsen.
Ik stuur je dadelijk een login.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Nog even vergeten te vermelden. Diegene die de login en paswoord gekregen hebben moeten via www.dropbox.com dit inloggen. Via de opgegeven link ga je niet kunnen inloggen daar dit een share link is.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

ward

#505
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Leuk filmpje,
vooral als je er een bekende op ziet!! :D

;)

Gerolf

Tof filmpje  8)
Ik heb de link even aangepast - er ontbrak een streepje ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 22 oktober 2014, 10:46:15 AM
Tof filmpje  8)
Ik heb de link even aangepast - er ontbrak een streepje ;)
Het werkte eerst wel.
Ik vermoed dat ze de link hebben aangepast...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *