Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

betonpalen

Gestart door Dirky, 15 augustus 2014, 12:46:02 PM

Dirky

Ze zijn inderdaad met de laser uit MDF gesneden Kees-Jan. Dat maakt ze redelijk fragiel...
Het blijft in onze hobby een dilemma niet? Scenery met fijne details, en bovendien moet het goedkoop zijn, zou beresterk moeten zijn maar dat lukt zelden.

Bedankt voor het linken naar Mitropa in alle geval KJ!

... en zij zijn op voorraad, dus bestelbaar  :)
Bedankt voor de interesse!

Kees-Jan

Uit staal laten watersnijden moet zeker te doen zijn. Gezien ik meer te doen heb ga ik me er niet in verdiepen. Succes met de verkoop (hou het maar bij spoor 1 loks die bij de oosterburen als zoete broodjes over de virtuele toonbank gaan momenteel).

Dirky

Leuk te horen dat het goed gaat met je locs! Ik doe tussendoor graag wat "anders"  ;)

marc goovaerts

Nu, één keer je de tekening hebt, kan je natuurlijk laseren in alle schalen. Maar hoe kleiner, hoe fragieler natuurlijk.

Dirky

Moet je N-paaltje hebben Marc?  ;D ;D ;D

marc goovaerts

Ik momenteel niet, maar ik kan me inbeelden dat er andere N-ers wel interesse kunnen hebben. En uit practisch dezelfde oppervlakte materiaal krijg je er vier keer meer...

Kees-Jan

@ Dirk: ik heb geen tijd genoeg en dan gaat de meter lopen.... Maw wat het meeste opleverd gaat voor.

@Marc: je vergeet de snijmeters..... Materiaal is te verwaarlozen.

In watersnijden in 1mm dik staal krijg je een paal die bijna niet te knakken is. We hebben het dus over een techniek waarbij het materiaal niet vervormd.

Kautenbach

hey Dirk,

Interesse hier hoor!

En je hebt een gei prijs kwaliteit verhouding, en goeie service, waar kan ik die palen bestellen?

Kleinserie fabrikanten met inzet maken wel het verschil hoor, beter 1 grootserie loc minder en een hoop dit soort scenery  .. ;)

Michael

Citaat van: Kautenbach op 17 augustus 2014, 03:12:28 AM
hey Dirk,


Kleinserie fabrikanten met inzet maken wel het verschil hoor, beter 1 grootserie loc minder en een hoop dit soort scenery  .. ;)

Mijn idee, Wim bestellen kan je via de website in Dirks handtekening.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Bolje

Citaat van: Dirky op 16 augustus 2014, 21:57:38 PM
Ze zijn inderdaad met de laser uit MDF gesneden Kees-Jan. Dat maakt ze redelijk fragiel...
Al ooit iemand geprobeerd om Volkern te gebruiken? Het materiaal die gebruikt wordt voor kleedkabines in zwembadden.
Dit is een stuk steviger dan MDF maar ook prijziger.
Vele groeten,
Ronald

59erke

Citaat van: Dirky op 16 augustus 2014, 22:27:35 PM
Moet je N-paaltje hebben Marc?  ;D ;D ;D


Hier is er zeker interesse voor een aantal paaltjes, Dirk  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

reeves

Hier ook ! , zeer mooi gemaakt.

Tom

raf

Hallo Dirk

ik ga je mooie palen niet echt afbreken hoor maar zoals in heel belgen land zijn er misschien wel 1000 verschillende palen overal gezet
ik zoek dus de H profiel palen met de ruitvormige gaten er in


Dit zijn de palen die hier heel veel gestaan hebben en die bedoel ik dus
of dit met de laser kan gedaan worden ????
ik denk dat het eentje frezen word en dan er een silicone malletje van maken de beste oplossing is
ik giet wel mijn delen met een glasvezel staafje der in zo hebben ze wat meer veerkracht
wat was de eigenlijke hoogte van deze palen eigenlijk want mijn plooi meter is wa kort om deze nog recht op staande palen te meten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Als je dergelijke palen wil, zal je ze inderdaad anders moeten maken.
Afgieten in resin is mogelijk, maar ook je moedermodel zal niet zo simpel zijn.

Citaat van: raf op 17 augustus 2014, 21:48:59 PMwat was de eigenlijke hoogte van deze palen eigenlijk want mijn plooi meter is wa kort om deze nog recht op staande palen te meten

Driehoeksmeting, Raf. Zoals de hoogte van een boom bepaald wordt ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Citaat van: Gerolf op 18 augustus 2014, 09:12:34 AM
Afgieten in resin is mogelijk, maar ook je moedermodel zal niet zo simpel zijn.
Sandwich van drie geëtste plaatjes ?