Melsbeke Statie

Gestart door reeves, 14 augustus 2014, 19:48:35 PM

reeves

Beetje bezig geweest met een deel van de baan al te voorzien van een stukje scenery , let wel het is nog niet af hé ;)



Huisje personeel nmbs laden en lossen via de kade



Luchtfoto





Baan naar huisje







Laadkade





Groeten Tom

marc goovaerts

Toch al heel mooie dingen te zien. Van waar komt het huisje ?

reeves

Kibri Marc, omgebouwde goederenloods,je moet maar eens komen kijken , volgende keer als je komt.

marc goovaerts

Het past in ieder geval. Ook op het antieke pomphuis van Hasselt dat ik fotografeerde vindt je die typische 'baksteentandenarchitectuur'.

Martin Welberg

Da's mooi werk Tom !!Blijft alleen jammer dat het oog naar de middenrail en de scherpe wissel geometrie wordt getrokken....das een opinie...verder mega top wek !!!

reeves

Tja,  eigenlijk wil ik ook twee rail om het nog "echter" te laten lijken , heb hier enkel een 120 3railloks en 200meter c-rail liggen :o

Ik ben een paar jaar geleden terug begonnen toen mijn moeder zei: Zeun ik zijn de zolder aan't opruimen en hier staan nog treinen van u, mogen die weg of kom je ze halen.............. Dus verder gegaan met marklin , maar nu door hier want rond te neuzen en het modelspoormagazine te kopen, vindt ik twee rail "mooier"

Maarrrrr ik ben blij met wat ik heb en wat ik maak, denk dat dat nog steeds het belangrijkste is, ik voel er me goed bij  ;)

Op het zijspoortje heb ik idd gebruik gemaakt van een scherpe wissel (plaatsgebrek ;D) mijn langste stuk is 8 meter en is eigenlijk 8 meter te kort maar ja , je kent dat wel veronderstel ik :D , de rest van de baan heeft slanke wissels en nog een specialleke,het BW heeft enkel gewone wissels

Trouwens heb je m'n zelfgebrouwen wissel al gezien Martin:


Tom

Martin Welberg

Das ook een mooi stukkie werk Tom, weet nog uit Essen / Oberhousen wat voor lastige rail Marklin is om zelf pas te maken..

reeves

Een c-rail voorzien van extra ballast:






doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Voila se,
zo kan Benny bij zijn trix c-rails ook ballast aanbrengen, een goed voorbeeld hoe je de plastic bedding mooi kan pimpen.
En die zelf gebouwde wissel, heel knap gedaan.  ;)

Grz,
Gunter

Rangeerduivel

Knap gedaan Tom,
Alleen de grote hoogte,soms een handycap,vind je niet?
Een bedding kan niet altijd op een verhoogde berm liggen...

;)

reeves

Klopt, in het stationsgedeelte ga ik alles tussen de sporen eerst opvullen met dik karton waarop dan ballast komt, bedoeling is dat deze overal "gelijk" komt dus geen bedding in het stationsgedeelte

Ook bij een brug kan een bedding niet,daarvoor gebruik ik omgebouwde k-rail

Tom

Snobby Crash


doomslu

Jij drybrushed dat een beetje denk ik? Goed!

Misschien moet je ons maar eens een klein artikeltje maken, zodra je ook het station tot een goed eind hebt gebracht?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

reeves

Klopt Luc, na m'n vakantie zal ik voort kunnen werken aan m'n baan, zal genoeg foto's trekken van de werkzaamheden ;)

Groeten Tom