Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Desiro's

Gestart door Huugooke, 13 augustus 2014, 17:57:14 PM

Huugooke

Allez, den baas is niet content over de "Desiro's"!
Te veel defecten; maar nog geen Fyra-toestanden!

Gerolf

Ik ben er als klant ook niet zo blij mee: weinig zitcomfort ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 13 augustus 2014, 18:07:45 PM
Ik ben er als klant ook niet zo blij mee: weinig zitcomfort ...
Ja maar, dat is bijzaak hé Gerolf: wat de klant wil! Je neemt waarschijnlijk ook wel eens de bus ?  ;D

conducteur

Ik noem ze niet voor niets de "misero's"....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

rgp

Dag,

Te weinig comfort heeft vooral te maken met verkeerd gebruik.  De Desiro's zijn ooit besteld voor het GEN.  De gemiddelde treinrit van een GEN-gebruiker is toen bepaald op 20 minuten.  Als ge er dan IC's mee gaat rijden, ja.
Ge gaat toch ook niet met een bus van De Lijn op wintersport naar Italië?

Roland

Kris

Hallo,
Ik vond het best grappig dat ik deze avond op BRT 1 de spoorbaas hoorde uitleggen dat het de schuld van de europeese spoorwegmaatschappijen was doordat ze allemaal verschillende types treinen en bestekken hebben dat ze veel beter voor uniformiteit zouden moeten kiezen , als er een maatschappij is die nogal specifieke bestekken heeft dan is het wel....

Metpetergaathetbeter

die mens heeft ook geërft wat zijn voorgangers hadden besteld, zodoende had hij wel een punt !

Groeten Peter ;)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 augustus 2014, 21:51:05 PM
die mens heeft ook geërft wat zijn voorgangers hadden besteld, zodoende had hij wel een punt !

Groeten Peter ;)


+1
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

Wat mij als dagelijkse gebruik er het meest aan ergert is dat rijtjes zitten zoals in een vliegtuig, de stoel van uw voorganger tegen uwe neus gedrukt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Citaat van: janjozef op 14 augustus 2014, 09:28:42 AM
Wat mij als dagelijkse gebruik er het meest aan ergert is dat rijtjes zitten zoals in een vliegtuig, de stoel van uw voorganger tegen uwe neus gedrukt

Klopt. en dan moet je eens proberen op een laptopje iets te doen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

knibbelknabbel

Inderdaad, verkeerd gebruik is meestal de oorzaak dat de reizigers zich beginnen ergeren. L-treintjes, ok, maar geen IC's ermee doen hé >:(

Zoals steeds wordt nieuw materieel ingezet op de "prestigieuze"lijnen, maar daarvoor zijn deze niet gemaakt. Bewijst weer eens het kleingeestig denken van de NMBS-top... :-\

rgp

Hallo,

Kris, dat ieder moet bestellen in functie van zijn spoorwegnet is toch niet verkeerd; of wil je een stel 15kV in België laten rijden ?
Daarenboven zijn de vereisten in functie van hun gebruik en de specificiteiten van het land.
Dat men ze inzet op prestigieuze lijnen ? Ja, wat anders ?  Ze ergens in een bundel zetten tot wanneer het GEN af is (en alle omwonenden hun klachten hebben geuit ?)  Er zou nogal wat kritiek zijn.
Op IC-lijnen wordt er nu gewacht op de M7 (met gemotoriseerde stuurstandrijtuigen) en eenmaal deze geleverd, zal er denk ik, een aangepast, modern en confortabel materieel ter beschikking staan voor iedere type lijn.

Roland

SuSke

Citaat van: rgp op 14 augustus 2014, 14:38:12 PM
...Op IC-lijnen wordt er nu gewacht op de M7 (met gemotoriseerde stuurstandrijtuigen) en eenmaal deze geleverd, zal er denk ik, een aangepast, modern en confortabel materieel ter beschikking staan voor iedere type lijn...

Gepland voor wanneer en wanneer effectief geleverd, gehomologeerd en goedgekeurd om effectief diensten te gaan rijden?
Volgens de info die verspreid wordt zullen de M7-rijtuigen eerst nog in getrokken treinen operationeel moeten zijn.
En de "goede loc's" zijn ze nu aan het vervangen door al die nieuwe waarmee ze alle 30.000km wel iets me aan de hand hebben.  ???  ???

Ik vrees dat er nog een hele tijd in de minder comfortabele "Desiro" treinstellen zalmoeten gereden worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: rgp op 14 augustus 2014, 14:38:12 PM
Hallo,

Kris, dat ieder moet bestellen in functie van zijn spoorwegnet is toch niet verkeerd; of wil je een stel 15kV in België laten rijden ?
Daarenboven zijn de vereisten in functie van hun gebruik en de specificiteiten van het land.
Dat men ze inzet op prestigieuze lijnen ? Ja, wat anders ?  Ze ergens in een bundel zetten tot wanneer het GEN af is (en alle omwonenden hun klachten hebben geuit ?)  Er zou nogal wat kritiek zijn.
Op IC-lijnen wordt er nu gewacht op de M7 (met gemotoriseerde stuurstandrijtuigen) en eenmaal deze geleverd, zal er denk ik, een aangepast, modern en confortabel materieel ter beschikking staan voor iedere type lijn.

Roland

Misschien dat het tijd wordt dat "Europa" eens iets nuttig doet en die boel uniformiseert? OK, ik weet ook dat dat een utopie is omdat de fransen, duitsers en engelsen (en de respectievelijke vakbonden) dan op hun achterste poten gaan staan maar eigenlijk is dat iets dat in de jaren '50 de Benelux al had kunnen doen.

Langs de andere kant hadden ze ze misschien beter pas besteld als men een idee had wanneer het GEN zo ongeveer berijdbaar zou zijn. Tegen dat het GEN af is zijn ze al versleten. Zeker als ik zie aan welk tempo de werken opschieten.  De tunnel onder het kanaal heeft zolang niet geduurd, zelfs de trans-siberische was sneller klaar.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kris

Hallo,
ik denk dat mijn reactie verkeerd begrepen is .
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat de bestekken ( geen rollend materieel) soms erg verouderd zijn en terug grijpen naar oude voorbijgestreefde technieken , en in de logge structuur niemand zich geroepen voelt om dat eens up te daten
Weer naar Europa kijken is nogal gemakkelijk , dan zeggen dat auto's veel beter zijn doordat de fabrikant een standaard product kan leveren vindt ik nogal vreemd van de spoorbaas net zoals Roland zegt , een net kan je niet zomaar veranderen. ik denk dat je ook als overheidsbedrijf met een aanbesteding moet werken dus kan men niet zomaar voor een standaard siemens , Bombardier ... kiezen zoals een privébedrijf kan doen , het komt er dus op aan om een goed ( modern)bestek te schrijven die aan uw noden voldoet maar die voldoende ruimte laat aan de fabrikant om zijn eigen beproefde oplossingen voor een probleem te gebruiken
Als 30 jaar terug componenten bv luchtgekoeld waren bepaalde fabrikanten nu betere ervaring hebben met bv waterkoeling dan is het beter die ruimte in uw bestek te laten maar bv duidelijke gebruiksomstandigheden te omschrijven .