Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

baan (her)ontwerp

Gestart door Huugooke, 11 augustus 2014, 15:40:21 PM

Huugooke

Heb het hier al eens bovengehaald; mijn proefbaan die ik heb neergehaald :D


Aan de rechterkant wil ik het thema "fortificatie" verder afwerken (kwestie van actueel te zijn ;) )
Het was de bedoeling om een tram op de "etage" heen en weer te laten rijden, de sporen lagen er gedeeltelijk al.
In de voorgrond, het is niet helemaal duidelijk, is een opgehoogde berm.
Nu zou ik eigenlijk de sporen willen door laten lopen over de treinsporen aan de overkant. Dat zou dan iets open "brug-achtigs" moeten worden.
Misschien maak ik er wel een drierail ovaal van, dan kan ik ook eens met mijn drierailer rijden! Welke sporen zou je hier gebruiken; en eveneens welk brugmateriaal? Zelfbouw geen bezwaar.

Huugooke

Allez, stel ik hier een vraag over sporen, krijg ik niet eens een reactie. Terwijl in een ander draadje een ware spoorstrijd woedt!
Uitgestreden? :(


('tis maar zwans hé mannen!!!  ;D )

Benny


TBCédric

K-rails?
Voor de brug heb ik geen idee.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de vraag niet erg goed begrijp. Wat wil je eigenlijk bereiken, Hugo?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Eigenlijk wil ik een ovaaltje extra  voor drie-rail.
Ik was aan het denken om die boven het andere te leggen.
Of:
Ik heb begrepen dat de plastic rails van Marklin ook als tweerail te gebruiken zijn. Zou ik de buitenste ovaal daardoor kunnen vervangen maar ook kunnen aansluiten op mijn profi-rails.

Gerolf

... en je wil een ovaaltje over die stad laten lopen?  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Er bestaan rolletjes met puntkontakten  (lengte 1 meter) van verschillende merken (bv. Herkat) waarmee je alle merken 2-rail kan ombouwen naar 3-rail. Op die manier hoef je gewoon de stroomsoort om te schakelen van 2 naar 3-rail of naar digitaal.
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: Peter op 12 augustus 2014, 12:38:33 PM
Er bestaan rolletjes met puntkontakten  (lengte 1 meter) van verschillende merken (bv. Herkat) waarmee je alle merken 2-rail kan ombouwen naar 3-rail. Op die manier hoef je gewoon de stroomsoort om te schakelen van 2 naar 3-rail of naar digitaal.
Idd, je hebt zo'n selecte groep 3-railers die realistisch willen bouwen en dan toch per sé 3-rail willen, dan kopen ze flex van tillig ofzo, alsook wissels en bouwen ze die met die rolletjes met puntcontacten om. Voor zo'n mensen heb ik toch echt wel bewondering, want zo'n wissel voorzien van puntcontacten, amai, ze mogen het hebben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 12 augustus 2014, 12:18:31 PM
... en je wil een ovaaltje over die stad laten lopen?  :-\
Tja, maar wel met enige vorm van " realisme".
Maar nu ik lees over het bestaan van die bolletjes is dat misschien een betere keuze.

Huugooke

Citaat van: Peter op 12 augustus 2014, 12:38:33 PM
Er bestaan rolletjes met puntkontakten  (lengte 1 meter) van verschillende merken (bv. Herkat) waarmee je alle merken 2-rail kan ombouwen naar 3-rail. Op die manier hoef je gewoon de stroomsoort om te schakelen van 2 naar 3-rail of naar digitaal.
Wist ik absoluut niet! Maar waar moet ik die weer zoeken?

Huugooke

En ik maak me nu plots wel de bedenking dat ik inderdaad dan moet zorgen dat de spanning op de rails zelf op "3rail" moet kunnen geschakeld worden!

Havoc

Citaat van: Huugooke op 12 augustus 2014, 13:12:34 PM
Citaat van: Peter op 12 augustus 2014, 12:38:33 PM
Er bestaan rolletjes met puntkontakten  (lengte 1 meter) van verschillende merken (bv. Herkat) waarmee je alle merken 2-rail kan ombouwen naar 3-rail. Op die manier hoef je gewoon de stroomsoort om te schakelen van 2 naar 3-rail of naar digitaal.
Wist ik absoluut niet! Maar waar moet ik die weer zoeken?

Op internet? Peco SL-18 bvb. Of zelf doen! Spijkers met ronde kop en dan onderaan allemaal doorverbinden :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: Havoc op 12 augustus 2014, 13:28:49 PM
Citaat van: Huugooke op 12 augustus 2014, 13:12:34 PM
Citaat van: Peter op 12 augustus 2014, 12:38:33 PM
Er bestaan rolletjes met puntkontakten  (lengte 1 meter) van verschillende merken (bv. Herkat) waarmee je alle merken 2-rail kan ombouwen naar 3-rail. Op die manier hoef je gewoon de stroomsoort om te schakelen van 2 naar 3-rail of naar digitaal.
Wist ik absoluut niet! Maar waar moet ik die weer zoeken?

Op internet? Peco SL-18 bvb. Of zelf doen! Spijkers met ronde kop en dan onderaan allemaal doorverbinden :D

Heb dat even bekeken: dat gaat met profi rail niet lukken!
Dat nageltjesidee is dan niet zo slecht  ;D ; als ik nu eens ècht, ècht, niks te doen heb... misschien een koperstrip eronder leggen en daar door nagelen  ;D