Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Vallei diorama - bemerkingen

Gestart door dirver, 27 juli 2014, 23:08:34 PM

dirver

Allen,

Hier een eerste poging om een vallei-diorama te maken dat dient ingepast te worden in de baan van Tom.
Hier de link:

http://www.verbandt.be/index.php/2013-10-01-08-09-04/mmodeltreinen/mdiorama

En hier de foto's uit de link:















De rails komen er dan pas op.
Ook binnenkort het water en de waterval.

Graag jullie bemerkingen,

Mvg,
Dirk
Met de (model)trein was je er geweest !!

Gerolf

Rotsen en natuur zien er prima uit  8)
Nog rails te leggen als er al een tunnelportaal staat vind ik wat vreemd: hoe ga je ballasten?
De binnenkant van dat portaal vraagt ook nog wat bewerking, lijkt me.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stieven76

Zeer mooi gedaan :) Hoe heb je dat zandweggetje gemaakt?

Daar je foto's op je eigen webruimte staan kan je ze heel gemakkelijk hier plaatsen door gebruik te maken van de IMG tags..
Wij houden van veel foto's hier  ;D

Ben benieuwd naar het vervolg.  En nog welkom op het forum..

vb:

Michael

Citaat van: Gerolf op 27 juli 2014, 23:26:20 PM
Rotsen en natuur zien er prima uit  8)
Nog rails te leggen als er al een tunnelportaal staat vind ik wat vreemd: hoe ga je ballasten?
De binnenkant van dat portaal vraagt ook nog wat bewerking, lijkt me.

Welkom Dirk op het forum, ik sluit mij aan bij het commentaar van Gerolf.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dirver

@Gerolf: dit is een diorama voor Tom. Hij heeft Marklin C-Rails en wenst (voorlopig) niet te ballasten. We zijn ook nog bezig met de laatste hand te leggen aan het railgebeuren. Dus eerst perfect (digitaal)-rijden en daarna rails vastleggen.
Die kunnen er dus nog af vandaar deze opzet met dit diorama.
Eens de rails vastliggen zal het inderdaad terplekke bouwen worden...
Ook dient er nog het water en de waterval gemaakt en na integratie in de baan nog het tunnelportaal.

@Stieven76: weggetje: zandkorreltjes met witte steentjes (Busch) en daarna het bergmos van hoog strooien. Er komt dan een beetje aan de zijkanten vd weg terecht, en dat is nu net wat ik wil.

Alvast dank voor jullie bemerkingen.
Met de (model)trein was je er geweest !!

Gerolf

Nu ga ik waarschijnlijk heel de 3R-wereld op mijn dak krijgen, maar

Citaat van: dirver op 28 juli 2014, 11:01:19 AM
@Gerolf: dit is een diorama voor ...  heeft Marklin C-Rails en wenst (voorlopig) niet te ballasten.

Zo'n mooie rotsen en landschapsstructuur - en dan fabrieksrails er zonder meer op neerpoten ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Gerolf, ik durfde het niet te schrijven, maar denk er net zo over.  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dirver

@Gerolf & Luc: heren, het is niet een diorama voor mezelf maar voor Tom. Hij heeft indertijd de keuze gemaakt voor C-Rails.
Ikzelf gebruik K-Rails en inderdaad, dit geeft een mooier en vooral correcter beeld met een landschap.
Maar helaas.....
Vanavond ga ik het diorama inpassen bij Tom en zijn suggesties bekijken.
Ik denk er aan om in het water wat rotsen te plaatsen. Het is per slot van rekening een rivier (na een waterval) en er schijnt een raftingkit te zijn die hier mogelijks mooi bij past.
Met de (model)trein was je er geweest !!

gardevil

Dirver,

mooi diorama, alleen de (kleine) parking zal in de praktijk niet van belijning voorzien zijn. Ook het gebruik van asfalt lijkt me een beetje overkill. Asfalt leggen is duur en wordt alleen toegepast waar het rendeert.

Hier lijkt me een zanderige, rotsachtige ondergrond eerder op zijn plaats.

Voor de rest Toppie !
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dirver

@Frank: Klopt, ik ben vanavond bij Tom gaan overleggen en hij rijdt in het tijdperk III, dus eind jaren 50 tot 65.
De hamvraag is dus nu of er toen al asfalt lag (in de Ardennen). De richting gaat uit naar toch asfalt maar dan veel slechtere kwaliteit en zeker zonder belijning.
Ik ga nog wel eerst een demootje maken. Ook dit diorama eens (tijdelijk) voorzien van verweerde klinkers.
Jullie mogen natuurlijk altijd wel meedenken, dat is ook de bedoeling van het laten zien van dit diorama.
Hoe meer zielen hoe meer ....
Binnenkort dus nog het water, waterval en het tunnelportaal.

Greets,
Met de (model)trein was je er geweest !!

Metpetergaathetbeter

#10
fraai werkje wat mij enkel tegenvalt zijn de belijning parking, eerlijk gezegd denk ik mocht dat echt zijn dat denk ik dat degene die dat spoot  de avond voorheen aan het druppelkot gestaan tegens de Gentse Feesten ;D

Heb je die met de vrije hand geschilderd ?

Groeten Peter ;)

Gerolf

Klinkers of - meer nog - (leisteen-)grind lijken me inderdaad logischer voor zo'n kleine "parking"  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

Citaat van: Gerolf op 30 juli 2014, 09:05:23 AM
Klinkers of - meer nog - (leisteen-)grind lijken me inderdaad logischer voor zo'n kleine "parking"  ;)

Leisteen of grind, kortom de natuurlijke ondergrond van die plaats in de Ardennen dus.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dirver

Grind ? Dus eerder zoals het weggetje naar boven ? Of grijzer ?
Met de (model)trein was je er geweest !!

Gerolf

Ik zou voor grijzer gaan - zoals de rotsen in de omgeving. Plaatselijke afval van ... als wegbedekking lijkt me logisch  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw