Vakantiekiekjes

Gestart door doomslu, 26 juli 2014, 11:13:48 AM

doomslu

Wie wil enkele foto delen van zijn vakantie? Het is toch komkommertijd...

Ik begin alvast met enkele dagen verlof in het vaderland.
Enkele nachtelijke opnames, die ik wel redelijk goed geslaagd vind (al zeg ik het zelf  ;)).

Ik twijfel er niet aan dat velen hier de plaats wel zullen herkennen, maar aan al de anderen zou ik zeggen: "foei"!  ;D
Het is nog niet te laat, ook dit weekend is er nog kans om de sfeer te snuiven en de cocktails te proeven...









luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Mooi dat Gent. Je had de vakantie verdiend.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Catje

Heel mooie foto,s Luc, en een heel mooie sfeer.
Gezellig onder het genot van een drankje. ;D

Jammer dat ik mij schamen moet, ben niet bekend in hoop ik Luxemburg? :-\
Ben daar helaas nooit geweest.

Moet dit toch eens gaan doen.

Groeten,
Willy

marc goovaerts

Allee, allee, Willy.
Inderdaad mooie en geslaagde foto's. Maar dan wel van de Ghentse Fieste !
Luc woont dan wel in Luxemburg als immigrant, maar zijn vaderland is blijkbaar ook ons vaderland.

Ik woon dan wel in chauvinistisch Antwerpen, maar die foto's doen me bijna heimwee krijgen naar het Gent uit mijn studententijd.
Al moet ik zeggen dat die stad er sinds die tijd enorm op vooruit gegaan is. De huisprijzen spijtig genoeg ook...

Catje

Tja Marc, ook nooit in Gent geweest. :-[
Geraak vanuit Maastricht nooit verder dan in Diepenbeek. ;D

Groeten,
Willy

Koen

Nog een paar foto's van de reis, die normaal gezien niet plaats zou gevonden hebben. Een bus vond de plaats waar we stonden blijkbaar niet goed. Gevolg: linker zijkant achteraan zwaar geblutst, lichten eruit en bumper zwaar beschadigd. En dit met de wagen waarmee we reizen  >:(. Gelukkig hebben wij een garage die hiermee raad wist en konden we onze reis toch aanvangen. Een echte aanrader voor wie van de Alpen houdt.

De prachtige natuur van de Verdon op de achtergrond:



De wand waar onze zoon en dochter zijn gaan klimmen (foto's van de beklimming volgen later daar mijn zoon nog tot eind augustus in de streek van de Montblanc vertoeft om te klimmen)



De weg van de Verdon naar Chamonix. Alleen hadden we een bord niet gezien en mochten we met een lengte van 13m niet op deze kleine baantjes. Meermaals zijn we achteruit moeten rijden omdat we niet konden kruisen met de tegenliggers. Gelukkig geen gendarmerie tegen gekomen. Ondanks zweten en zwoegen hebben we een hoogte van 2200m overschreden. Prachtige omgeving.



Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

marc goovaerts

Oei, Willy. Buiten een historische wegwijzer is er anders in Djoppenbiek anders maar weinig te zien. Een trip naar Gent loont meer dan de moeite hoor (net zoals Antwerpen, Lier, Mechelen, Leuven, Brugge...)

Koen

@Luc,

Prachtige foto's met prachtige kleuren! Je ziet dat een kenner aan het werk is geweest  ;).

Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

Peter

Mooi foto(s van Gent Luc.

Koen prachtig bergzichten, en een leuke foto van je echtgenote en jezelf ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

MickeyMouse

Gentse Feesten, tzal wel zijn!! ;D ;D

doomslu

Het zijn inderdaad foto's van de Gentse feesten, genomen tussen half 11 en half één 's nachts.
Zonder statief (dat wou ik niet meesleuren), maar wel met hoge ISO-waarden en waar mogelijk gebruik gemaakt van een brugleuning en dergelijke om het toestel stabiel te krijgen.

Ik ben blij dat er hier toch veel zijn die het hebben herkend.
En voor de anderen zou ik voorstellen dat ze ne keer afkomen!  ;)

Elk jaar in juli, een tiental dagen optredens op vele pleinen en pleintjes in de stad. Een ruime waaier aan muziekkeuzes. Gratis toegankelijk (dit zal de Nederlands zeker lokken  ;D).
Alleen de pintjes en cocktails zijn niet goedkoop... Maar ja, je kan niet alles hebben hé.

Vrij speciaal zijn de dansvloer en dranktentjes op het water aan de Graslei.

@Koen: mooie landschappen, maar dat klimmen, daar krijg ik kriebels van. Eng... 'k heb hoogtevrees.  ???

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Klimmen jou kinderen daar echt op Koen!!!  :o
Goh , voor geen geld ter wereld dat ik daar ooit aan begin , zo hoog man!!!

@Luc , verleden jaar zijn wij ook naar DE feesten geweest , zalig , echt een aanrader.

Zoiets in model bouwen , wie waagt zich hieraan?? ;)

Koen

#12
@Erwin,

Dit is voor hen maar een hoogte van 4 à 5 touwlengtes (60m per lengte). Bart is nu bezig zich voor te bereiden voor berggids. Zij moeten nu beklimmingen doen in de Alpen met beklimmingen tot 1000m. Ik moet zeggen, ik heb mij in het verleden laten overhalen om eens mee te klimmen tot een hoogte van 200m. Moest ik jonger zijn en geen problemen hebben met mijn rug, zou ik het wel zien zitten. Het is ongelofelijk wat vergezichten je krijgt. Ok, je hangt aan een touw op die hoogte maar of je nu van 20m of 200m valt, dat blijft hetzelfde. Ik heb meer problemen met een ladder van 10m dan op een hoogte van 200m in de touwen te hangen.

@Luc,

Het kan raar klinken maar er zijn klimmers die evenzeer hoogtevrees hebben maar eens ze in de touwen hangen, hebben ze geen probleem. Begrijpen wie begrijpen kan. Uiteindelijk is hoogtevrees schrik hebben om te vallen, een stuk onzekerheid over greep hebben op de stabiliteit en zwaartekracht. Bij het voorklimmen kan je normaal niet meer dan 10 tot 15m vallen. En je hangt bovendien vast in de touwen.
Ik weet het, het blijft steeds een risico maar ik denk dat het risico veel groter is dat je een auto-ongeluk krijgt dan dat je verongelukt bij het klimmen.

Ps: Luc, die Gentse Feesten lijken mij wel iets bijzonders. Een leerkracht van muziek heeft dit jaar opgetreden met de groep Aldeimiseria. Ze spelen klassiek in een modern jasje - zeer speciale muziek.
Als ik jou foto's zie, komen de kriebels naar boven om toch eens naar daar te gaan en de sfeer op te snuiven  :).


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirkh


TBCédric

Mooie tuin dirk! Ook een mooi magazine.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.